in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 05-13-2008 5:27 AM by beologisch. 155 replies.
Page 4 of 7 (156 items) « First ... < Previous 2 3 4 5 6 Next > ... Last »
Sort Posts: Previous Next
  • 03-14-2008 5:12 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Re: Zit B&O aan de afgrond ?

Karel Uyttendaele:

Lieve Bingo... 1 ding moet ik toegeven. Je aanhoudende critiek, al jaren aan een stuk... Dat moet toch frustrerend zijn??? Slaap jij wel gerust.

Nog 1x: Een B&O product IS MEER DAN ENKEL DE PRIJS ALLEEN... en dat gaat er bij jou blijkbaar niet in.

Hetzelfde kan gezegd worden van je aanhoudende pogingen om het "uit te leggen" !

Smile  Smile Smile

• 03-14-2008 5:35 AM In reply to

• Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

Of we het nu met Bingo eens zijn of niet, met B&O gaat het financieel een stuk minder:

http://www.dft.nl/nieuws/3555418/_Koersval_Bang___Olufsen_na_winstwaarschuwing__.html

Bart

(Koopt zijn full-HD Beovision met HDMI wel als de omroepen hun programma's in full-HD gaan uitzenden, in 2017....)

• 03-14-2008 6:07 AM In reply to

Natuurlijk zijn we het niet met Bingo eens : kritiek is oke, maar dan opbouwend met onderbouwing/verbetersuggesties en niet afbrekend door uitsluitend zonder {Karel}cursus de prijsstelling steeds te veroordelen.

In deze tijd van [wellicht] aankomende resessie is niet allen B&O het slachtoffer [bijna de gehele beurs is in mineur en veel bedrijven moeten hun verwachtingen naar beneden bijstellen] en de bovenkant van de markt is uiteindelijk altijd het eerst slachtoffer hiervan.

Het verschil tussen bruto en netto wordt bij een relatief kleine organisatie vooral opgeslokt door R&D, waarbij de grote jongens nog geld overhouden om de prijs te verlagen, terwijl dit bij B&O, Loewe, Linn e.d. niet lukt.

Tevens kan Bingo er blind op vertrouwen dat B&O zijn producten nooit op de markt zal brengen voorbereid op de toekomst van 2017, we kijken tenslotte nu TV en over 10 jaar zit de TV wellicht in een [projectie] bril verpakt, kunnen al die hdmi/dvti/sqpr voorbereidde 100 inch schoolborden weer van de wand..............Wink

Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 03-14-2008 6:41 AM In reply to

• Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

beologisch:

Tevens kan Bingo er blind op vertrouwen dat B&O zijn producten nooit op de markt zal brengen voorbereid op de toekomst van 2017, we kijken tenslotte nu TV en over 10 jaar zit de TV wellicht in een [projectie] bril verpakt, kunnen al die hdmi/dvti/sqpr voorbereidde 100 inch schoolborden weer van de wand..............Wink

Dat is precies wat ik met mijn opmerking bedoelde: welk probleem los je nu op met je stapel HDMI-aansluitingen en je dure HD-schermen als er weinig tot geen content is? De Avant stamt al uit 1996 of zoiets, maar sinds een half jaar ongeveer kan ik de nederlandse zenders pas in breedbeeld ontvangen. De mensen die voor het WK voetbal een HD-tv kochten en teleurgesteld werden mogen dit jaar hopen dat het met de OS wèl lukt. Reken maar dat tegen de tijd dat de content het dicteert, B&O zijn techniek op gelijk niveau heeft.

Dat laat niet onverlet dat de prijzen vaak wel erg hoog zijn, met name de BV4 en BV9; de BV7 is aardig in lijn met wat de Avant ooit was (en de BV7 zie je dan inderdaad erg vaak). Je kunt je afvragen hoeveel meer omzet je haalt door de prijzen met b.v. 20% te verlagen en wat dan je totale bedrijfsplaatje wordt.

• 03-14-2008 8:03 AM In reply to

Ignace:
    Karel Uyttendaele:

Lieve Bingo... 1 ding moet ik toegeven. Je aanhoudende critiek, al jaren aan een stuk... Dat moet toch frustrerend zijn??? Slaap jij wel gerust.

Nog 1x: Een B&O product IS MEER DAN ENKEL DE PRIJS ALLEEN... en dat gaat er bij jou blijkbaar niet in.

Hetzelfde kan gezegd worden van je aanhoudende pogingen om het "uit te leggen" !

Smile  Smile Smile

't begint moeilijk te worden Ignace.. ik blijf steeds in herhaling vallen.. oeie... mm ben mezelf weer aan't herhalen.
    Hoe dan ook.. ik kijk & luister liever naar m'n installatie dan er over te schrijven... Maar af en toe wordt't me teveel..

The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

• 03-14-2008 12:10 PM In reply to

Jongens, het moet mij gewoon nog simpeler uitgelegd worden. Overigens klopt het niet dat Loewe zijn  prijzen niet verlaagd heeft. Loewe is juist wel meegegaan met de prijsdalingen van plasma en LCD en dvd recorders en harddiskrecorders en blu-ray.

Maar Karel, als ik vragen mag, jij werkt of helpt weleens in een B&O winkel toch? Is dat een winkel die uitsluitend B&O verkoopt? Haken er veel mensen af die binnenkomen op de prijs van een platte televisie van 40 inch of groter van B&O of valt het mee? Want dit is serieus bedoeld; als ze overal in de omgeving van jullie winkel Plasma en LCD televisies verkopen van andere A merken en deze per half jaar steeds goedkoper en beter worden, dan wordt het toch steeds moeilijker voor jullie winkel om genoeg aantallen van 40 inch of groter B&O televisies te verkopen? Merken jullie daar dan niks van, omdat jij het hebt over de juiste strategie? 

• 03-14-2008 2:15 PM In reply to

Bingo.. zal hierop eerlijk antwoorden. De shop waar ik geholpen heb is een Beo1.. dus uitsluitend B&O. De overkant van het plein is een Sony shop. De mensen die de B&O shop binnen stappen weten goed genoeg welk prijskaartje er aan hangt.

Als je op een beurs staat dan krijg je de meest uiteenlopende reacties, zoals die van jou, maar in de winkel zelf is daar over het algemeen weinig van te merken. Het ligt allemaal in het uitleggen waarom aan B&O producten een hoger prijskaartje hangt dan aan de Sony aan de overkant... Afwerking, integratie, gebruiksgemak, beeldkwaliteit (hier ga jij op freaken I know).. speelt allemaal een rol. En.. laat de mensen zelf de toestellen bedienen.. Een Beo4/5 doet wonderen!

The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

• 03-14-2008 2:35 PM In reply to

Dat van die Beo4/5 kan ik me voorstellen. Voor mensen die nooit wat anders dan een standaard bijgeleverd afstandsbedieninkje hebben beetgehad is dat een heel ander gevoel. Maar haken er niet meer mensen af op de prijs van een grote platte B&O dan vroeger. Worden er in aantallen nog net zoveel verkocht als tien jaar terug?

Inzake de beeldkwalteit is de Beovision plasma niet slecht, maar haalt het in geen velden of wegen bij een Kuro.En ik zou het ook zeggen als het wel zo is.  En momenteel ook niet met de nieuwe Panasonics met contrast 30.00:1 . Inzake het gebruiksgemak zitten andere merken ook niet stil. Er zelfs een standaard in  HDMI-CEC ofzoiets. Maar inzake de afwerking en gekozen materialen is B&O met veel nog steeds het mooiste.

• 03-15-2008 4:20 AM In reply to

afstandsbediening kuro lijkt wel op de afstandsbedieningen van philips 10 jaar trug!

Ik heb de kuro gezien  bij family,en ik kan een ding zeggen B&O is VEEEEEEEEL beter!

niet komen met cijfertjes want daar geef ik niet om.

• 03-15-2008 5:29 AM In reply to

Dan zitten alle internationale vakjournalisten en tijdschriften ernaast. Ze hebben allemaal verzuimd de Beovision Plasma als beste plasmatelevisie ter wereld uit te roepen. Dat de wereld zo dom is zeg!!

Ik kan jou overladen met testen en daarin wordt echt niet alleen met cijfertjes gemeten.

http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2008/03/05/Pioneer-KURO-PDP-LX508D-50in-Plasma-TV/p1

http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?reviewid=7457

B&O heeft helaas voor zijn plasma nog nooit zulke goede recenties gehad. Goed, maar hoger kwamen ze nooit. Niks is ooit bijzonder geweest, de scaling, de kleurbalans, het beeld, gewoon goed. Nergens in de wereld. En inzake de Kuros zijn de bevindingen overal die van superlatieven. En ik heb genoeg Beovision plasmas gezien als Kuro om te onderschrijven, dat de diepte in het beeld en de transparantie en het upscalen door B&O bij lange na niet gehaald wordt. Ik had het overgens fantastisch gevonden als het wel zo was geweest. Want wat zou ik trots geweest zijn op die Denen als ze de grote namen inzake beeldkwaiteit voorbij waren gestreefd zeg!!! Zoals in de tijd van de Avant of LX2800.

Ohja, de afstandsbediening van de Kuro is geen Beo4, maar hij is wel volledig van aluminium. Best een aardig ding.

Hier nog een testje ter ontnuchtering..

http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?reviewid=5516

http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?reviewid=5333

Ik ga binnenkort wel kijken naar de nieuwe Beovision 4 met die camera. En als ik het beeld mooier vind als van een fullHD Kuro, dan hoor je het gelijk. Maar als ik de verhalen hoor loopt B&O weer een generatie achter met de gebruikte plasmapanelen en verwacht ik dat de topmodellen van Panasonic (PZ800) met contrast 30.00:1 en nieuwe anti reflectiecoating er al overheen gaan. Pas als B&O die nieuwe Panasonic panelen gaat gebruiken zijn ze weer een beetje mee met de huidige stand der techniek. Maar ook de nieuwe Kuro G9 komt eraan in mei. Die zal naar alle verwachting de Panasonics weer overtreffen, dus het worden leuke tijden om televisies te gaan bekijken voor mij.

• 03-15-2008 2:34 PM In reply to

Bingo:

Dan zitten alle internationale vakjournalisten en tijdschriften ernaast. Ze hebben allemaal verzuimd de Beovision Plasma als beste plasmatelevisie ter wereld uit te roepen. Dat de wereld zo dom is zeg!!

Volgens mij heeft niemand beweerd hier op het forum dat B&O de beste plasma schermen heeft, maar ja ook dat zou slecht een momentopname zijn geweest zoals de Kuros van Panasonic erg goed is, volgende keer is het weer een ander.

feit blijft dat je altijd achter de feiten aanloopt indien men het beste en het nieuwste wilt hebben, daarom stellen velen zich tevreden [met tevredenheid] met een Beovision.............................met minder cijfertjes, maar met een gewoon goed beeld.....................Yes -  thumbs up

• 03-15-2008 2:51 PM In reply to

Nee, jij beweert dat niet maar Koning wel. Ik zou bijna die mensen willen helpen met het juist instellen van hun Kuro, want als de Beovision Plasma veeeel beter is dan de Kuro, dan staat de Kuro plasma echt niet goed afgesteld.
  • 03-15-2008 2:57 PM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Bingo:
    Nee, jij beweert dat niet maar Koning wel. Ik zou bijna die mensen willen helpen met het juist instellen van hun Kuro, want als de Beovision Plasma veeeel beter is dan de Kuro, dan staat de Kuro plasma echt niet goed afgesteld.

Een gat in de markt ? Smile
    Veel mensen hebben tv slecht ingesteld (lcd, plasma, maar ook crt)

• 03-15-2008 3:06 PM In reply to

Nou, ik ben zo perfectionistisch, dan ben ik minstens bij iedereen een dag bezig,  dus ik laat dat gat wel voor wat het is. Maar Koning, je zou wel een calibratie-DVD kunnen kopen en de boel afstellen met behulp van die DVD en ik garandeer je dat die Kuro er dan al een stuk mooier uitziet.
  • 03-15-2008 5:48 PM In reply to

Voor de goede orde,ik persoonlijk bezit geen kuro.

Ik heb hem gezien bij een family lid van mij,en ik was er totaal niet onder de indruk ervan.

Ik moet wel zeggen de kuro kwam vers uit de doos en had GEEN callibratie onder gaan.

Ik heb veel winkeliers gesproken die naast b&o ook de "gewone" merken verkopen en gevraagd naar hun eerlijke mening over de kwaliteit van de b&o schermen en de pioneer panasonic schermen.

Toch zeggen ze allemaal dat de schermen van b&o gewoon een mooier plaatje weten neerzetten,en die mensen zitten toch de hele dag met hun sufferd naar die schermen te kijken.

Maar goed het is mijn mening,ik ben trouwens wel benieuwd wat andere mensen hier van vinden wel/niet beter dan b&o

• 03-15-2008 7:04 PM In reply to

koning:

Ik heb hem gezien bij een family lid van mij,en ik was er totaal niet onder de indruk ervan.

Ik moet wel zeggen de kuro kwam vers uit de doos en had GEEN callibratie onder gaan.

Ik heb veel winkeliers gesproken die naast b&o ook de "gewone" merken verkopen en gevraagd naar hun eerlijke mening over de kwaliteit van de b&o schermen en de pioneer panasonic schermen.

Toch zeggen ze allemaal dat de schermen van b&o gewoon een mooier plaatje weten neerzetten,en die mensen zitten toch de hele dag met hun sufferd naar die schermen te kijken.

Maar goed het is mijn mening,ik ben trouwens wel benieuwd wat andere mensen hier van vinden wel/niet beter dan b&o

Toevallig sprak ik iemand  tijdens een toernooi afgelopen week die een flinke vinger in de pap heeft bij Panasonic .

Uiteraard raakte ik met hem in gesprek over audio/video en uiteindelijk over B&O .....één van zijn uitspraken is mij wel bij gebleven .

Hij zei het volgende over de beeld kwaliteit van de Panasonic/BeoVision-4 schermen ........ B&O haalt uit het beeld wat wij er nooit uit kunnen halen , niet omdat we de techniek niet in huis hebben , maar kortweg omdat we de klanten niet hebben die bereid zijn om die bedragen extra te betalen !!!

En dit is nu precies wat Bingo over het hoofd ziet .......... die vergelijkt getallen van de schermen  !

• 03-15-2008 8:35 PM In reply to

HarleyD:
    koning:

Toevallig sprak ik iemand  tijdens een toernooi afgelopen week die een flinke vinger in de pap heeft bij Panasonic .

Uiteraard raakte ik met hem in gesprek over audio/video en uiteindelijk over B&O .....één van zijn uitspraken is mij wel bij gebleven .

Hij zei het volgende over de beeld kwaliteit van de Panasonic/BeoVision-4 schermen ........ B&O haalt uit het beeld wat wij er nooit uit kunnen halen , niet omdat we de techniek niet in huis hebben , maar kortweg omdat we de klanten niet hebben die bereid zijn om die bedragen extra te betalen !!!

En dit is nu precies wat Bingo over het hoofd ziet .......... die vergelijkt getallen van de schermen  !

Doet me denken aan een eerdere posting:

http://forum.beoworld.org/forums/post/57857.aspx

• 03-15-2008 10:03 PM In reply to

HarleyD:

Ik denk dat dit voor de mensen die B&O een warm hart toedragen ook geldt.
  • 03-15-2008 11:45 PM In reply to

Ik denk toch dat bij sommigen de fantasie op hol is geslagen. Denk je nu heus als B&O het beste eruit haalt en andere fabrikanten niet, dat ze nooit vijf sterrren en beoordeling beste beeld hadden gekregen als hun beeld zo superieur is aan alle anderen? Kom op zeg!!. Daarvoor ken ik de Vakjournalisten te goed. Heb wel vaker recenties gezien van dure onbetaalbare apparaten maar daar kwam dan soms echt wel uit, het beste wat er te koop is op ... gebied.

Met geluid heeft B&O die beoordeling voor een televisie ook al vaak gekregen. Op LCD ef Plasma beeld nog nooit!!! Nu was de Beovision 7 bij zijn  lancering een van de beste LCD televisies wat beeld, maar ik heb geen idee hoe het nu is ten opzichte van de concurrentie.

Het is zelfs voorgekomen in de tijd van de Beovision 5 dat B&O nog beeldfouten had zoals paarse banding in het beeld, dat dat eigenschappen waren die twee jaar terug nog mochten maar toen niet meer. Toch had de Beovision 5 ze nog, maar de Panasonics zelfs al niet meer. Het was het toen op de markt verschijnende model voor 20.000,- maar dus met een beeldkwaliteit van 2 jaar terug gezien de toen geldende stand van zaken. Een grote blamage als merk dat zo graag premium wil zijn, kan je je niet voorstellen. Dus ook toen stond B&O te lang technisch stil en werden ze in een test ook genadeloos daarvoor gestrafd. Dat is de realiteit.

Nu is dat met de nieuwe Beovision 9 niet aan de orde, maar ook daar zie ik een aantal dingen in het beeld die niet mooi zijn. Ik heb tevens een test van de Beovision 9 vorig jaar gelezen in een duits Video tijdschrift en daar waren ze ook voorzichtig inzake de uitspraken over de beeldkwalteit. Samenvattend, netjes, maar niet eentje die er uit sprong. Heel vaak wordt dan taktisch weer het riedeltje afgedraaid van visionclear en automatische aanpassing zus en zo, maar het uiteindelijke resultaat is dat het beeld niet opmerkelijk beter was dan het gemiddelde. Zodra Pioneer met de Kuro op de markt kwam, is heel de wereld daar unaniem kritisch naar gaan kijken en kregen ze overal de beoordeling, beste wat er te koop is.

Ik weet zeker als B&O het beste wat er te koop is beeld had gehad in zijn plasma's dat ze ook die beoordeling echt wel hadden gehad in de wereld. Blijkbaar is dat dus niet zo, ondanks alle geruststellende praatjes van B&O haalt er het meeste uit en een imponerende Beosystem 3 kast die zus scaled en zo meet. Die camera in de nieuwe Beovision 4 zal er voor zorgen dat de kleurbalans van je plasmascherm optimaal blijft, en dus niet vergeelt met het ouder worden van je plasmascherm. Maar ook daarmee verkrijg je nog niet het beste beeld van de wereld. Ten eerste kan je een plasmastelevisie ook zelf na een jaar wat bijstellen om het geel er weer uit te halen, (indien het zichtbaar is) en zorgt die camera alleen nog steeds niet voor het beste beeld wat er is. De upscaling en signaalverwerking en hoe het plasmascherm wordt aangestuurd bepalen je beeldkwaliteit. Pioneer is daar met zijn Kuro tot op heden uniek in.

Bovenstaande doet natuurlijk niets af aan het feit dat de Beovision 9 een hele goede plasmatelevisie is.

• 04-21-2008 6:31 PM In reply to

Gents... (& girls..., die ik hier weinig tegenkom overigens), laat ik als Novice óók een duit in het zakje te doen... Wink

M.i. wordt in deze thread teveel naar het verleden gekeken, wellicht ook door de lui in Struer ?

Met de digitale omslag van de laatste jaren zou het goed zijn het oog op de toekomst te richten ?

B&O heeft in het verleden het verschil gemaakt in ontwerp, kwaliteit én integreren van het Audio / Video gebeuren. Wanneer twee dealers mij vertellen dat de Beo5  'leuk'  is en mooi op tafel staat maar de Beo4 preferen vanwege zijn degelijkheid, tsja... Ze hebben natuurlijk gelijk, met de Beo4 kan je prima een dure boedelscheiding voorkomen, dat lukt je niet met een Japanse AB..., daar sla je nog geen krant mee stuk, maar dit terzijde  Smile 

Met één AB navigeren door de verschillende modi en apparaten, of liever ontwerpen, is verleden tijd. Voor zulks moet je op cursus, hoe logisch het ook lijkt, een  'voetbalvrouw' lukt dat niet. Consumenten willen eenvoud. Zij wensen het B&O  'KISS'  (Keep It Stupid Simple) principe. Dat zal enkel gaan met simpele On Screen Displays - OSD's dus... Basisfuncties als afspelen van een CD/DVD (hoe lang nog...?), (internet)radio, opnemen van TV-beelden/Radio-geluid, bediening van licht (waar is de LC2 ?) en rolluiken/garagedeuren..., allemaal via de Beo4 - prima, simpel en logisch apparaat voor deze functies.

Integratie en beschikking van het World Wide Web, Audio en Video in de ruimste zin des woords zal (is) de toekomst zijn, daar ligt de inhaalslag die B&O moet maken. Integreer dit op het KISS principe waarbij het Plasmascherm met simpele OSD's een extentie wordt van de Beo4 of zijn opvolger.

Een toets  'NET'  erop en je zit meteen op het internet (via een dedicated kanaal ?), toets  'OSD'   en navigeer verder vanaf de sofa, stoel of je laptop (die je natuurlijk naadloos v.v. kan integreren).  Muziek downloaden, (film-)abonnee-TV via een (Kabel)website, internetten, mailen, gamen met een kennis in de V.S., tekstverwerken, foto's bewerken, VOIP, etc, etc... Dit alles op een prachtig (b.v. 40") Plasma scherm dat zich automatisch aanpast qua resolutie en formaat, al naar gelang het signaal dat binnen komt, bereikbaar in het het huis, liefst wireless....

Ontwerp en kwaliteit kunnen wij wel over laten aan de mensen in Struer, het zal altijd een sierraad in huis zijn. Begrijp mij goed, ik bedoel niet dat B&O lap/desktop computers moet gaan maken, wél dat de informatie binnen handbereik moet zijn via de modulaire systemen van 'ons'  merk. De prijzen van de Plasma schermen moeten natúúrlijk omlaag, daar ligt de winst niet. Hoeveel design kan je meegeven aan een 40" scherm ? Géén € 6.000,00 ! Zeker niet als je er ook nog eens niet of moeilijk met non-B&O apparatuur bij kan komen of vice.versa.   "TV" zoals wij het nu kennen is eigenlijk al achterhaald.

De winst ligt in de toepasbaarheid, gebruiksgemak, speakers (!!), prachtig design en natuurlijk de alom geprezen kwaliteit. Het heeft weinig zin te twisten over de huidige  'range' van produkten...

Over tien jaar is 90% van Nederland bekabeld met fiber en zal bovenstaande nog uitgebreider en sneller zijn (Bandbreedte & Satelliet!!).

Indien je bovenstaande hebt gelezen en denkt   "Ja, ja, 't zal wel...."  betekent het dat het al te laat is, wie de toekomst integreert heeft de toekomst... Heeft  'Bang & Olufsen'  dat niet altijd gedaan op een prachtige manier ?

De toekomst is nu..., las ik al ergens...

Dit was mijn  'bescheiden'  mening, geloof 't of niet..., een B&O adept... Maar twintig mille and change voor een Plasma scherm krijg ik er hier niet door. Zij (mijn lief) leest de folder van  'Mediaworld'  en vraagt cynisch:  "Vergis je je niet een nul..., of is het een drukfout ?" Smile

Have fun & stay healthy !

Anthony. Beer

B&O: Don't let the limitations of others limit you
  • 04-22-2008 3:27 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Thanks voor je interessante post.

Ben het er voor het grootste deel me eens.
    Hetgeen je schrijft over de gebruikersinterface is waar B&O op het moment mee zit.
    Men beseft dat, ondanks dat het design door de jaren heen met de tijd is meegegaan,
    de gebruikersinterface dat niet is.
    En men heeft dit al geruime tijd zien aankomen.

Mooie vergelijking vind ik bijv. de bediening van Beocenter 9500 en Ouverture;
    wanneer je oudere systemen met elkaar vergelijkt, zoals bijv. Beocenter 9500 (JJ) en het Beocenter 2500 (DL)
    (eind 90-er jaren toen hun designs naast elkaar bestonden),
    geeft dit een indicatie van het probleem dat men aan zag komen:
    Wanneer je op BC9500 op STOP drukt dan verdween die toets en in het algemeen liet BC9500
    alleen de toetsen zien die relevant waren op dat moment van bediening,
    de BS2500 had kleine rubber toetsen op het front.
    En zo ging het verder; David Lewis had dan wel een sterke invloed en gaf een sterke visuele identiteit aan B&O producten,
    maar de gebruikers-interface ontwikkelde zich niet verder, zoals men had kunnen zien aankomen.
    Dit is overduidelijk zichtbaar bij de BeoMedia1 en bijv. bij de slechte integratie van BeoCenter 2,
    maar ook bij de meer recente producten; de meeste mensen die een Serenata in de hand nemen
    proberen op het scherm een functie te selecteren.

De nieuwe vormen van de gebruikersinterface is op het moment een "hot item" in Struer,
    neem bijvoorbeeld het prototype van Joris van Gelder, Magical Interaction.

• 04-22-2008 4:11 AM In reply to

B&O verleden-heden-toekomst-visie, Hele leuke en boeiende post : ben het grotendeels wel eens mee eens maar men moet tenslotte ook terugkijken en leren uit de fouten van het verleden [de goede zaken koesteren uiteraard] en deze in het heden cq. de toekomst niet opnieuw maken. er is zoals Ignace al opmerkt een splitsing ontstaan tussen de ontwikkeling van de ab en de te bedienen apparatuur, er Beerlijkt altijd een videobron aanwezig te moeten zijn omdat anders OSD niet werken kan, de beo5 heeft zijn eigen OSD op de ab maar blijkt niet echt te bevallen bij velen, deze systematiek werkt uiteraard wel goed in een linkroom zonder video-bron voor OSD bediening.Zelf vind ik de oplossing van een OSD op de ab een betere dan op een TV, alhoewel dat juist weer gemeengoed is.De kracht van B&O is tenslotte toch exclusiviteit, design,integratie en in A/V tot het bovenste segment behoren. De snelheid waarmee alles veranderd noopt een relatief kleine organisatie als B&O tot consessies welke men in het verleden eigenlijk niet maakte en meer afhankelijkheid van computer software MS en/of Apple. Persoonlijk heb ik weinig tot geen behoefte aan deze integratie [audio wordt vele uren per dag gebruikt, video vaak slechts letterlijk een paar uur] maar de vraag wordt veelal gecreeerd en men "moet" dan toch in deze behoefte voorzien om te overleven. Wellicht zullen we ooit een mooie Beo-central in onze living hebben staan draadloos "verbonden" met een digisat oid, deze aangesloten op de diverse apparatuur in de linkrooms [overal een poster dunne Beovision-display als TV / PC en ingebouwde Beolab-wandspeakers als radio/cd/stream geluid en Beocom-mobileheadsets] overal een ab van Joris of zelfs inmiddels alles voicecontrolled.Iets wat zeker in mijn beleving veranderd is, zijn de prioriteiten qua apparatuur; in het verleden was het uiterlijk zeer belangrijk en hechtte men hier waarde aan, tegenwoordig wordt alles aan A/V bij voorkeur weggestopt, in of aan de wand gebouwd en verliest B&O een stukje meerwaarde [men vind tegenwoordig zelfs de plastik    I-dingetjes van appel "design" en mooi.......[:'(] .....gebruiks-practisch zijn ze echter wel.............Yes -  thumbs up het integratie-concept van B&O wordt steeds moeilijker te handhaven en uit te breiden, wellicht moet men zich dan toch houden bij waar men goed in was en is : Audio in alle facetten met een open intergratie naar video en pc, wel uiteraard middels een ab [met OSD].....................Big Smile
  • 04-22-2008 4:11 AM In reply to

B&O verleden-heden-toekomst-visie, Hele leuke en boeiende post : ben het grotendeels wel eens mee eens maar men moet tenslotte ook terugkijken en leren uit de fouten van het verleden [de goede zaken koesteren uiteraard] en deze in het heden cq. de toekomst niet opnieuw maken. er is zoals Ignace al opmerkt een splitsing ontstaan tussen de ontwikkeling van de ab en de te bedienen apparatuur, er Beerlijkt altijd een videobron aanwezig te moeten zijn omdat anders OSD niet werken kan, de beo5 heeft zijn eigen OSD op de ab maar blijkt niet echt te bevallen bij velen, deze systematiek werkt uiteraard wel goed in een linkroom zonder video-bron voor OSD bediening.Zelf vind ik de oplossing van een OSD op de ab een betere dan op een TV, alhoewel dat juist weer gemeengoed is.De kracht van B&O is tenslotte toch exclusiviteit, design,integratie en in A/V tot het bovenste segment behoren. De snelheid waarmee alles veranderd noopt een relatief kleine organisatie als B&O tot consessies welke men in het verleden eigenlijk niet maakte en meer afhankelijkheid van computer software MS en/of Apple. Persoonlijk heb ik weinig tot geen behoefte aan deze integratie [audio wordt vele uren per dag gebruikt, video vaak slechts letterlijk een paar uur] maar de vraag wordt veelal gecreeerd en men "moet" dan toch in deze behoefte voorzien om te overleven. Wellicht zullen we ooit een mooie Beo-central in onze living hebben staan draadloos "verbonden" met een digisat oid, deze aangesloten op de diverse apparatuur in de linkrooms [overal een poster dunne Beovision-display als TV / PC en ingebouwde Beolab-wandspeakers als radio/cd/stream geluid en Beocom-mobileheadsets] overal een ab van Joris of zelfs inmiddels alles voicecontrolled.Iets wat zeker in mijn beleving veranderd is, zijn de prioriteiten qua apparatuur; in het verleden was het uiterlijk zeer belangrijk en hechtte men hier waarde aan, tegenwoordig wordt alles aan A/V bij voorkeur weggestopt, in of aan de wand gebouwd en verliest B&O een stukje meerwaarde ["men" vindt tegenwoordig zelfs de plastik    I-dingetjes van appel "design" en mooi.......Erm gebruiks-practisch zijn ze echter wel.............Yes -  thumbs up het integratie-concept van B&O wordt steeds moeilijker te handhaven en uit te breiden, wellicht moet men zich dan toch houden bij waar men goed in was en is : Audio in alle facetten met een open intergratie naar video en pc, wel uiteraard middels een ab [met OSD].....................Big Smile
  • 04-22-2008 9:40 AM In reply to

Ja, ik ben ook heel benieuwd hoe B&O zich in de toekomst kan onderscheiden van de steeds mooier wordende concurrentie.
  • 04-22-2008 11:13 AM In reply to

Bingo:
    Ja, ik ben ook heel benieuwd hoe B&O zich in de toekomst kan onderscheiden van de steeds mooier wordende concurrentie.

De concurentie word dan qua techniek misschien steeds mooier .....maar qua uiterlijk komen ze niet eens in de buurt !

Ik heb afgelopen week ook even jou über tv , de Pioneer Kuro bekeken ........ wat een mega lelijke bak zeg ....glimmend zwart plastic van het goedkoopste soort , met als toetje een originele zilver kleurige stand met video plateau Wink .......

Als je B&O gewend bent schieten hiervan de tranen echt in je ogen .....

Om over de afstand bediening en het geluid nog maar te zwijgen ...... mijn tv van 20 jaar geleden had een beter geluid !

Beeld was best goed trouwens ........maar geen warmte en erg hard  ( kan uiterard aan de instellingen gelegen hebben )

Page 4 of 7 (156 items) « First ... < Previous 2 3 4 5 6 Next > ... Last »