in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 05-13-2008 5:27 AM by beologisch. 155 replies.
Page 1 of 7 (156 items) 1 2 3 4 5 Next > ... Last »
Sort Posts: Previous Next
  • 02-08-2008 11:36 AM

    Zit B&O aan de afgrond ?

    Op een duitse site staat dit nogal schokkende artikel over Bang & Olufsen.

    Als ik het zo lees, schrik hier toch wel enorm van.

    Wat is jullie mening hierover??

    Die Traditionsmarke Bang & Olufsen steckt in einer tiefen Krise. Das Unternehmen steht ohne Chef da, asiatische Rivalen setzen dem Hifi-Hersteller zu. Vor allem aber fehlen neue Produkte. Den Dänen, einst berühmt für ihr spartanisches Design, sind die guten Ideen ausgegangen.

    Die Haupteinkaufsstraße von Odense, Dänemarks drittgrößter Stadt, ist gut besucht. Doch in der mehrere hundert Quadratmeter großen Boutique von Bang & Olufsen herrscht gähnende Leere. Es gibt nicht einmal Neugierige, die vor den Schaufenstern stehen, um die Fernseher und Stereoanlagen zum Preis von mehreren tausend Euro anzuschauen. Während Technik- und Designfreaks in die Läden des US-Elektronikkonzerns Apple strömen, nur um zu gucken, was es Neues gibt, hat Bang&Olufsen Probleme, die Kundenmassen für die eigenen Produkte zu begeistern. Die Dänen schaffen es aber auch nicht, so exklusiv zu sein, dass ein kleiner Kreis sehr spendabler Kunden für die nötigen Umsätze sorgt.

    Mitte Januar hat der Aufsichtsrat die Notbremse gezogen. Der Vorstandsvorsitzende Torben Ballegaard Sørensen hatte noch das schlechte Quartalsergebnis präsentieren dürfen. Am Tag darauf wurde er entlassen. Nun steht Bang & Olufsen – kurz B&O genannt – ohne Strategie und ohne Chef da. Alles andere als gute Voraussetzungen, um wieder an alte Erfolge anzuknüpfen.

    Lange ist es her, dass B&O mit dem Designer Jacob Jensen in Verbindung gebracht wurde. Als der Däne Chefdesigner bei B&O war, erlebte das Unternehmen seinen Aufstieg zu einem gefragten Hifi-Hersteller. Im Jahr 1978 zeigte sogar das Museum of Modern Art in New York eine ganze Ausstellung vonB&O-Produkten, die Jensen entworfen hatte.

    Die Erfindung des Flachbildschirms machte der Traditionsmarke dann aber enorm zu schaffen. Seit der Fernseher auf einen dünnen Monitor reduziert ist, sind sich die Modelle verschiedener Hersteller ähnlicher als es früher bei Röhrenfernsehern der Fall war. Das große Gehäuse bot einfach mehr Möglichkeiten, es individuell zu gestalten. B&O muss nun mit ansehen, wie auch asiatische Billighersteller schlichtes Design bieten.

    Vom Preis her spielt B&O zwar eindeutig einige Ligen höher als Samsung und die anderen Konkurrenten aus Fernost. Doch eine Luxusmarke ist B&O deshalb noch lange nicht. „Dafür hat B&O nicht die richtige Aura. Die Läden können nicht mit denen von Gucci oder Louis Vuitton mithalten, der Service ist nicht gut genug, die Stimmung nicht exklusiv“, sagt Anthony Aconis, Kreativdirektor der Marketingagentur Fireball und Autor des Buches „Retailization“ über die Strategie starker Marken.

    In der Tat erinnern B&O-Geschäfte weniger an die Boutique eines klassischen Luxusgüterherstellers wie Hermes oder Prada. Eher denkt man an einen Badezimmerausstatter: Die dominierende Farbe der Einrichtung ist weiß, und außer den feilgebotenen Waren gibt es nicht viel zu sehen.

    Viel Zeit für eine Umbesinnung bleibt B&O nicht mehr. Markenexperte Aconis glaubt zwar an das Potenzial der Firma. Neben dem Spielzeughersteller Lego und dem Bierbrauer Carlsberg sei B&O schließlich die bekannteste Marke aus Dänemark. „Das müssen sie jetzt nutzen, aber schnell, denn sie sind auf dem absteigenden Ast“, sagt Aconis.

    Aufsichtsratschef Jørgen Worning meint, den Ausweg aus der Misere zu kennen. B&O müsse sich wieder auf den „Kern des Geschäfts, die bekannten hochwertigen Audio- und Videoprodukte“ konzentrieren, sagte er. Doch Analysten und Marketingexperten denken, dass diese Strategie zum Scheitern verurteilt ist. „Bang & Olufsen hat in letzter Zeit zu wenig Produktneuerungen gehabt. Das ist schlecht für einen Hersteller von elektronischen Luxusgütern“, sagt Rune Möller, Analyst bei der dänischen Jyske Bank. Er lobt zwar die neue Sparte Automotive, die Audi und Aston Martin mit Hifi-Anlagen für Autos beliefert und einiges an Potenzial habe. Doch die neue Abteilung habe die Forschungs- und Entwicklungskapazitäten fast komplett in Beschlag genommen.

    Schlechtes Jahr erwartet

    Dabei sah es in der jüngeren Vergangenheit zunächst so gut aus. Der nun geschasste Vorstandschef Sørensen hatte es geschafft, die Profitabilität durch höhere Umsätze deutlich zu erhöhen. Doch dann hat sich B&O nach Ansicht von Analyst Jacob Pedersen von der dänischen Sydbank auf den ersten Erfolgen ausgeruht. Berauscht durch steigende Verkaufszahlen verzichtete die Konzernführung auf die notwendige Sparsamkeit. Solange die Umsätze stiegen, war dies kein Problem. Doch im Dezember und zu Jahresbeginn liefen die Geschäfte plötzlich schleppend. Eine Katastrophe für einen Konzern, der die Ausgaben kontinuierlich gesteigert hat und nun nicht wieder schnell von ihnen runter kommt. Und es sieht nicht so aus, als ob die Verkäufe wieder anziehen würden. Die Prognose des Unternehmens ist durchweg pessimistisch.

    „2008 wird ein schlechtes Jahr“, sagt auch Analyst Pedersen. Nur wenn das Unternehmen seine Strategie überdenkt, neue Produkte lanciert und mehr auf die Wachstumsregionen setzt, seien die Aussichten gut. „Bang & Olufsen sollte beispielsweise Asien mehr in den Blick nehmen. Hier steigt die Nachfrage rasant, B&O ist aber nicht genügend präsent“, so Pedersen. Er empfiehlt deshalb einen Vorstandschef, der globaler denkt. „Der nächste CEO sollte aus dem Ausland kommen. Aus Amerika wäre am besten. Dort haben die Manager größere Visionen und das ist es, was B&O braucht“, so Pedersen.

    Unter Personalberatern gilt B&O mit seiner starken, in fast allen Ländern der Erde bekannten Marke prinzipiell als attraktiver Arbeitgeber. Wenn da nicht ein großes Manko wäre: Das Unternehmen hat seinen Hauptsitz in Struer, einer dänischen Provinzstadt etliche Autostunden entfernt von der Hauptstadt Kopenhagen. „Das erschwert es sicherlich, einen Chef aus dem Ausland zu bekommen“, sagt Pedersen.

    http://www.welt.de/wirtschaft/article1643957/Bang__Olufsen_auf_dem_absteigenden_Ast.html

  • 02-13-2008 4:08 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    bump
  • 02-13-2008 4:34 PM In reply to

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    Eindelijk geplaatst.

     

    Graag jullie mening !

  • 02-13-2008 4:48 PM In reply to

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    Als je dan ook nog wil vertalen...
  • 02-13-2008 6:26 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    enkele hoofdpunten :

    Diepe crisis, geen CEO, druk door Aziatische merken groot,
    maar vooral gebrek aan nieuwe producten is grootste probleem.

    De winkels hebben niet de luxe uitstraling als bijv. Prada of Louis Vuitton.
    B&O is ook weer niet zo exclusief dat een kleine groep kapitaalkrachtige
    klanten voor voldoende omzet zou kunnen zorgen.

    B&O Automotive gebruikt te veel capaciteiten van de onderzoeks-en ontwikkelings afdelingen
    Merk is onvoldoende actief op de nieuwe markten (Aziatische markt),
    terwijl daar de vraag enorm blijft toenemen.

    De markt van vlakke tv's maakt het moeilijk om een product op de markt te brengen dat
    zich sterk kan onderscheiden van andere merken, iets wat met de traditionele beeldbuizen wel mogelijk was.
    Zelfs de entry-level fabrikanten bieden tegenwoordig design.

    Advies is om in het buitenland (buiten Denemarken) een nieuwe CEO te zoeken die globaler denkt.
    Daarnaast is Struer als hoofdzetel van de firma verre van ideaal (Struer is provinciestad)

    B&O zou zich weer moeten concentreren op hun kern-competenties;
    het produceren van de bekende hoogwaardige audio en video producten.

  • 02-14-2008 2:20 AM In reply to

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    Een slecht artikel. Heeft de schrijver van het artikel de mening gevraagd van de klanten, dealers en van de nog aanwezige visionairs in Struer?

     

    2008 wordt een fantastisch jaar!

     

    Tsja, dat BeoCenter 6 en BeoVision 7-32 niet up to date zijn, een lager budget dolby surround systeem ontbreekt en de audio producten een iPod control aansluiting ontberen betekent niet dat er de laatste 2 jaar erg veel fantastisch nieuwe producten uitgebracht zijn.

     

    Groet, Robert

  • 02-14-2008 2:29 AM In reply to

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    Kan je ook uitleggen waarom 2008 volgens jou een fantastisch jaar wordt?

     

  • 02-14-2008 2:44 AM In reply to

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

     

    Dank je wel. Mijn Duits is onvoldoende.


    Reactie ? Min of meer juist.


    Gebrek aan nieuwe producten ? Ik denk niet dat het ritme van presentatie van nieuwe producten trager loopt als vroeger. Maar de techniek evolueert wel sneller.


    De winkels hebben naar mijn zin de juiste uitstraling, maar het personeel is vaak onvoldoende gevormd en de nieuwe producten zijn niet altijd foutloos. Zo heb ik meerdere male bij de presentatie binnen de winkel moeten horen: sorry, het werkt niet. De opstellingen staan ook veel te dicht bij elkaar.


    B&O heeft veel klanten verloren door de prijzenstelling die voor het ogenblik gangbaar is. De prijsstelling van 10 jaar terug lag gemiddeld tussen de 20 en de 50% hoger dan een gelijkwaardig product van een grootfabrikant zoals bvb Sony en Marantz. Voor de Plasma en LCD schermen is dat vandaag maal 4 of 5. Klanten die niet moeten omzien naar verkoopprijs zijn er inderdaad niet voldoende om een grote productie aan de gang te houden, en zodanig de research te drukken.


    Design van de actuele schermen is mooi, in het bijzonder de BV 7-40 en de BV9, maar ondermaats wat betreft de andere schermen, waar naar mijn bescheiden mening Pioneer evengoed doet. 


    Een marktvergroting zou B&O ten goede komen. Productietoename is namelijk de enigste mannier om het merk in stand te houden.

     

  • 02-14-2008 2:53 AM In reply to

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    Ja, ik denk ook als de prijzen behoorlijk zouden dalen dat de omzet omhoog vliegt. Voor steeds meer mensen is het het prijsverschil ten opzichte van de soms prachtige modellen televisies van de concurrentie niet waard.

    Pioneer heeft B&O wat beeldkwaliteit met stappen al ingehaald maar kost veel en veel minder. Dan zien mensen die op zoek zijn naar een zeer goede televisie ook. Ze zeggen dan terrecht; Toedeloeh, ik ben me daar een haartje betoeterd om zoveel meer geld uit te geven voor een stuk gebakken lucht.

  • 02-14-2008 3:12 AM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    Eigenlijk moeten ze Beoworld een dagje de baas laten zijn in Struer Big Smile.

    @ Bingo, echt gebakken lucht is het natuurlijk nooit... Dat ze te veel vragen heb je gelijk in, maar ze zijn wel waardevast tov Pioneer die een jaar later de helft waard (Niet dat ik daardoor op dit moment geen Pioneer zou kiezen aangezien de bv4/9 toch ver boven mijn hoofd zit).

    Maar om op het artikel terug te komen. Ze stoppen teveel research in de bijkomende producten ipv de basis producten (beeld en geluid), terwijl die juist het belangrijkste zijn. Ze moeten gewoon het roer durven om te gooien door een nieuwe designer aan te nemen en een andere strategie te volgen. Dan hoor ik soms wel dat B&O klein is, maar als je ziet met hoeveel markten ze zich bezighouden is dat volgens mij niet echt het geval, en is dit ook niet echt een excuus voor de huidige situatie.

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 02-14-2008 3:19 AM In reply to

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    Ik bedoel met gebakken lucht, niet dat alles gebakken lucht is, maar toch.

    Vier HDMI aansluitingen is nu standaard dus niks extra meer bij B&O.

    De scaler die B&O gebruikt is niet zo goed als dat Pioneer het doet in hun topmodellen.

    Dolby Digital 7.1 is tegenwoordig ook heel gewoon voor een fractie van de prijs.

    De lijst van de plasma is geeneens mooier meer als van de concurrentie tenzij je echt voor die ronde bolle rand valt.

    De Plasmapanelen die B&O gebruikt zijn vaak net een generatie terug dan wat de concurrentie gebruikt.

    Technologisch zijn ze te traag. 24 frames per seconde is nu standaard bij alle topmodellen van A merken.

    B&O moet het nog gaan bedenken volgens mij wanneer ze het gaan gebruiken. HDMI1.3 idemdito.

    Dus die meerprijs is voor mij als ik dit allemaal meeweeg veel gebakken lucht en zeker niet terecht.

    Je betaalt nu ruim 12000 euro meer voor een 50 inch plasma bij B&O, maar voor wat eigenlijk??

     

  • 02-14-2008 7:59 AM In reply to

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    Bingo:

    Ik bedoel met gebakken lucht, niet dat alles gebakken lucht is, maar toch.

    Vier HDMI aansluitingen is nu standaard dus niks extra meer bij B&O.

    De scaler die B&O gebruikt is niet zo goed als dat Pioneer het doet in hun topmodellen.

    Dolby Digital 7.1 is tegenwoordig ook heel gewoon voor een fractie van de prijs.

    De lijst van de plasma is geeneens mooier meer als van de concurrentie tenzij je echt voor die ronde bolle rand valt.

    De Plasmapanelen die B&O gebruikt zijn vaak net een generatie terug dan wat de concurrentie gebruikt.

    Technologisch zijn ze te traag. 24 frames per seconde is nu standaard bij alle topmodellen van A merken.

    B&O moet het nog gaan bedenken volgens mij wanneer ze het gaan gebruiken. HDMI1.3 idemdito.

    Dus die meerprijs is voor mij als ik dit allemaal meeweeg veel gebakken lucht en zeker niet terecht.

    Je betaalt nu ruim 12000 euro meer voor een 50 inch plasma bij B&O, maar voor wat eigenlijk??

     

     Je loopt nu aan zoveel dingen voorbij ...................maar daar hebben we het vaker over gehad , ik ga dat niet weer herhalen .

  • 02-14-2008 9:47 AM In reply to

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    Meningen zijn één ding, maar de réaliteit van de markt blijkt Bingo gelijk te geven.

    Je kan natuurlijk je hoofd in een pod zand steken en wachten tot B&O verdwenen is, en je waardevolle producten meteen niets meer waard zijn.  

    Opgelet, ik ben ook nog steeds overtuigd van de waarde van het merk B&O, maar enkele producten zijn gewoon overgeprijsd.

    En hier heb ik het even alleen over de BeoVisions. Want voor de rest zitten ze volgens mij in een vrij juiste prijsopbouw (hifi). 

    Ik denk eveneens dat B&O zich helemaal niet hoeft te richten op copies van ipods, die geen kans maken. Want een ipod is gewoon mooier en eenvoudiger te gebruiken. 

     

     

  • 02-14-2008 11:49 AM In reply to

    • Beogen
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-12-2007
    • Belgium
    • Posts 135
    • Bronze Member

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    Volledig akkoord met Bingo!

    Ik blijf me nog steeds afvragen hoe een B&O verkoper de meerprijs kan verantwoorden naar de klanten en dan heb ik het ook hoofdzakelijk over de Beovision producten.

    Bij vorige aankopen heb ik mezelf toch ook meermaals de vraag gesteld of deze wel te verantwoorden zijn.

    Ik heb het er ook wel eens met mijn dealer over en die vertelde me onlangs dat hij toch ook veel klanten heeft die niet kapitaal krachtig zijn maar er wel veel voor over hebben. B&O heeft met zijn huidige prijsstelling die drempel nog een stuk hoger gelegd en eigenlijk hoop ik stilletjes dat ze daar eens wakker worden en een frisse wind laten waaien. Ze hoeven niet het grote aanbod te hebben maar een technisch volwaardig en stijlvol alternatief te bieden.

    Ik heb echter genoeg met scandinaven gewerkt en ze zijn niet makkelijk te overtuigen van hun ongelijk. Het duurt soms een eeuwigheid alvorens beslissingen genomen worden. Iemand ooit de slogan gezien van de Volvo C30 - Love it or hate it - Dit zegt iets over hun cultuur, een beetje eigenzinnig. 

  • 02-14-2008 12:50 PM In reply to

    • Chris
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Bredene near Ostend-Belgium
    • Posts 143
    • Bronze Member

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    Beogen:

    ....Volvo C30 - Love it or hate it....

    And I love it, en jij waarschijnlijk ook.

    Uit welke hoek je B&O ook bekijkt, toch blijven het hoe dan ook uitzonderlijke produkten.

    Geen enkel fabrikant kan het gebruiksgemak en de service leveren die B&O heeft. De B&O afstandsbediening bestaat jaren en is nog steeds een fantastisch toestel, doe het maar na. Een B&O toestel stuk na meer dan 10 jaren, no problemo, kun je zo onderdelen nog voor krijgen.

    Wat ik bedoel, B&O is duur, en voor het gros van de consumenten véél te duur. Maar je krijgt er iets voor waar je jaren plezier kan aan beleven. En of Pioneer nu vandaag het beste scherm maakt en waarschijnlijk morgen nog een beter, daar geef ik geen zier om, het blijft een toestel waar ik geen ziel in vindt.

     Ok dan ben ik niet mee met de nieuwste Dolby technieken (7.1 enz..). So what, heb ik dit wel echt nodig?

    Uiteraard heb ik het moeilijk om de prijs goed te praten, het is veel, te veel. Onderdelen die gebruikt worden in hun tv kosten niet zo'n fortuinen, maar de produktie van deze toestellen gebeurt wel grondig, net als de Zweedse auto's en dat zal wel deel uitmaken van de meerprijs, samen met de research enz...

    Toch kijk ik met genoegen elke avond naar mijn CRT Beovision, en geniet er keer op keer van. Of ik ooit een plasma of lcd ga kopen van B&O, vast wel. Ik ga de broeksriem desnoods aantrekken, als het moet mijn V70 niet vervangen (of naar de C30 overgaan). Hopelijk blijft B&O tot dan nog in leven.

    Yes, I kown my spelling is horrible… Huh?

  • 02-14-2008 2:20 PM In reply to

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    Vrijwel dezelfde redenen die mij voor het ogenblik bij B&O houden.

    Maar indien hun verkopen dalen  zullen de prijzen nog moeten stijgen om te blijven bestaan. 

    Ik zou niet graag verkeerd begrepen worden: ik ben nog steeds liefhebber van B&O en blijf nieuwe producten kopen van het merk, maar de BV gaan er niet door.

     Even terugkomen naar gebruiksgemak: Op mijn bureau staat een Imac 24" meet aansluiting aan de kabel en Bose surround. Hier sta ik pas te staren van bedieningsgemak: alles met een muis. Muziek, surfen, mailen, vidéo's (ook opname), foto's, office, ... En dan nog in verschillende vensters tegelijk. Dat is echt up-to-date technologie, en voor véél minder dan B&O, en bijna even mooi (hier overdrijf ik iets ;-)) Sluit het geheel aan een goede projector of een veel groter scherm en je hebt een uitstekend systeem. Ik zou niet echt verwonderd zijn dat Apple ooit de rechtsreekse concurrent wordt van B&O.

    In een andere post sprak ik over het nieuwe systeem van B&W. Traag maar zeker stappen fabrikanten in de markt die niet langer door B&O bediend wordt. En eens dat zover is zijn de overlevingskansen van B&O klein. En dat wens ik evenmin als de aandeelhouders van B&O. Ik hoop gewoon dat zij de juiste beslissingen zullen nemen om het merk terug op het juiste pad te krijgen.

    De meeste onder ons zijn echte liefhebbers en aanvaarden eventueel andere dingen te laten staan om een B&O te kopen. Maar zo'n mensen zijn er niet voldoende om een merk rechtop te houden, toch niet in deze prijscathegorie. 

  • 02-14-2008 3:58 PM In reply to

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    Ik was ooit ook een echte liefhebber. Ben gezien de absurde prijsstelling van hun Plasma televisies afgehaakt.

    Met pijn in mijn hart heb ik gade geslaan hoe B&O zichzelf te schande zette ( in mijn beleving dan) om prijzen te vragen waar iedereen die maar iets verstand heeft van televisies een uur van ligt te schuddebuiken op de grond van het lachen.

    Jammer, dat ze het veels te laat hebben ingezien.

    Ik vind het argument dat ze zulke hoge prijzen moeten blijven vragen omdat de inruilwaarde dan hoger blijft voor bezitters ervan een achterhaald principe waarmee ze zichzelf nu ontzettend in de vingers snijden.

    Wie wil er nu nog  5000 euro betalen een Beovision 7-40 van drie jaar terug met antieke aansluitingen en een LCD paneel met techniek die zeer uit de tijd is? Dat werkt niet meer.

     

  • 02-14-2008 4:27 PM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    Ach, ze moeten gewoon het roer even omgooien aangezien het daar nog zeker niet te laat voor is. Natuurlijk zijn ze wel wat klanten verloren de laatste jaren door de prijzen e.d., maar die komen echt wel terug als ze met een mooi product op de markt komen.

     
    Desnoods kopen ze voor 2000,- euro consumentenprijs een Pioneer 42", maken ze er voor 1500,- euro (incl arbeidsloon) een mooi hoesje omheen + een gave stand, passen ze de hardware-software voor ong 500,- euro aan zodat hij met de beo 4 of 5 te bedienen is, en tenslotte vragen ze er 6000,- euro voor (1000,- voor de dealer, 1000,- voor B&O). Ik denk dat mensen voor zo'n bedrag bereidt zijn om een B&O plasma te kopen Smile (althans ikzelf, mits ik tenminste verliefd wordt op het design zoals bijv bij het zien van een bv7 of 6 tov de opgeblazen nieuwe 4 of 9).

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 02-14-2008 5:46 PM In reply to

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    Nou, ik vind 6000 euro voor maar een 42 inch plasma nog extreem duur hoor.

    Voor dat geld verwacht ik toch echt miminaal 50 inch!!!

  • 02-14-2008 6:28 PM In reply to

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    Bingo:

    Wie wil er nu nog  5000 euro betalen een Beovision 7-40 van drie jaar terug met antieke aansluitingen en een LCD paneel met techniek die zeer uit de tijd is? Dat werkt niet meer.

     

     

    Je slaat de plank hier echt volledig mis !

    Het geeft ook aan hoeveel liefhebber jij eigenlijk nog bent van B&O ....als je bovenstaande schandalige bedragen al niet eens meer over hebt voor een BV-7-40 van 3 jaar jong !

     Ik blijf erbij dat Bingo alleen maar cijfertjes vergelijkt en constant  het negatieve opzoekt ............je hebt werkelijk geen enkele positieve bijdrage  over B&O op het Dutch forum geplaatst ..............alleen het negatieve geniet je voorkeur !

     Voor diegene die nu denken dat ik B&O blind ben ...........zoek eens wat postings van Bingo op en je zal begrijpen wat ik bedoel !

     

     

  • 02-14-2008 6:51 PM In reply to

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    Geef gewoon je mening over dit onderwerp of de producten maar val niet steeds mij aan. Waarom nou toch? Omdat wat ik zeg jou niet zint? Omdat ik te direct ben? Man, dan zou ik omgekeerd dagwerk hebben met mensen aanvallen als ik hetzelfde zou doen als jij. Neem van mij nou maar aan dat juist mijn liefde voor B&O mij zo kritisch doet uitlaten. Als het me allemaal geen bal zou kunnen schelen zou ik er veel makkelijker over denken.

    Je beweert voor de zoveelste keer iets over mij wat niet de waarheid is, dat vind ik ongepast. Ik heb wel degelijk postitieve opmerkingen geplaatst indien van toepassing.

    Dat ik betreffende dit onderwerp weinig positiefs heb te melden lijkt me niet meer dan logisch. Als het allemaal rozengeur en manenschijn zou zijn met de producten, zou B&O nu niet zo in een crisis zittten. 

    Ten tweede vind ik het erg kortzichtig om alleen te rekenen in jaren met je kreet : maar "drie jaar jong !!!!"

     

    De LCD panelen van drie jaar geleden zijn totaal niet meer te vergelijken met die van nu. De zwartwaardes zijn gewoon hopeloos vergeleken bij nu, over de detaillering in donkere gedeeltes nog maar te zwijgen. Het zwart was toen nog donkerblauw. De kijkhoek kleiner. Tevens lees je zelf toch ook het forum volop hoe de bezitters van de eerste Beovision 7 zittten te goochelen met het gebrek aan HDMI aansluitingen? Die oude versie is gewoon geen product meer van deze tijd. Ja, dat weeg ik allemaal mee.

    Vroeger was het twintig jaar lang scart-aansluiting. Daar veranderde weinig in. De beeldbuis bleef vierkant en van highbri gingen we naar blackline. Maar de veranderingen en vooruitgang ging lang niet zo snel als nu.

    Dus drie jaar is heel veel in LCD televisie of Plasmatelevisie land.

  • 02-14-2008 7:24 PM In reply to

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

     

    De 7-40 is net 2 jaar oud, en ik zou het er ook niet meer voor over hebben. Voor dat geld wil ik nu, minimaal een full-HD paneel. En als je pech hebt, heb je een van de eerste versies die je voor nog eens 600 euro extra, HD-ready kan laten maken.

    Nu zal ik volgens jou de plank ook wel volledig mis slaan, maar in deze tijd is het niet het moment, om te handelen in platte televisies. Daar gaat het allemaal net te hard voor.

     

    Beobird:

    Ach, ze moeten gewoon het roer even omgooien aangezien het daar nog zeker niet te laat voor is. Natuurlijk zijn ze wel wat klanten verloren de laatste jaren door de prijzen e.d., maar die komen echt wel terug als ze met een mooi product op de markt komen.

     
    Desnoods kopen ze voor 2000,- euro consumentenprijs een Pioneer 42", maken ze er voor 1500,- euro (incl arbeidsloon) een mooi hoesje omheen + een gave stand, passen ze de hardware-software voor ong 500,- euro aan zodat hij met de beo 4 of 5 te bedienen is, en tenslotte vragen ze er 6000,- euro voor (1000,- voor de dealer, 1000,- voor B&O). Ik denk dat mensen voor zo'n bedrag bereidt zijn om een B&O plasma te kopen Smile (althans ikzelf, mits ik tenminste verliefd wordt op het design zoals bijv bij het zien van een bv7 of 6 tov de opgeblazen nieuwe 4 of 9).

     

    Slecht voorbeeld. Dat roer is al omgegooid in de vorm van een DVD2, BS6, Serene. En dat zijn/worden geen winnaars. Premium prijzen oke, maar dan moet je je wel onderscheiden in design en technologie, en vooral dat laatste ontbreekt.

    B&O zal echt met een product moeten komen die ze weer op de kaart zet. Dit beleid houd je niet nog eens 3 jaar vol. Noem het kritisch of wat je wilt. Ik vind het eerder zorgelijk.

     

  • 02-14-2008 8:46 PM In reply to

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

     

     

     

  • 02-14-2008 9:12 PM In reply to

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    DoubleU:

     

    De 7-40 is net 2 jaar oud, en ik zou het er ook niet meer voor over hebben. Voor dat geld wil ik nu, minimaal een full-HD paneel. En als je pech hebt, heb je een van de eerste versies die je voor nog eens 600 euro extra, HD-ready kan laten maken.

    Nu zal ik volgens jou de plank ook wel volledig mis slaan, maar in deze tijd is het niet het moment, om te handelen in platte televisies. Daar gaat het allemaal net te hard voor .

    Mijn eerste BV-7-40 met 7.4 koste in december 2005  10.900,- euro incl motor stand .

     Ik heb deze zeer kort geleden nog verkocht voor 7500,- euro ........dus als jullie hier beweren dat je deze niet meer zou willen kopen voor 5000,- , sla je de plank idd volledig mis .( ik het nu over de waarde , niet of je dit scherm wel/niet zou willen hebben )

    Dus ondanks dat het hard gaat in deze tijd met de handel in  platte televisie's , durf ik ze wel compleet te kopen voor 5000,- per stuk ( bied maar aan )

  • 02-15-2008 12:44 AM In reply to

    • kees
    • Not Ranked
    • Joined on 05-07-2007
    • Posts 9
    • Bronze Member

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    Ik kan alleen over mijn eigen ervaringen vertellen: wat de oudere producten betreft (avant, BS9000, BC2300, mX7000) ben ik uiterst gelukkig: een hoge prijs vergeet je in de loop der jaren al snel en over blijft de prettige gebruikservaring en 'goed gevoel'. Recentelijk heb ik echter en DVD2 aangeschaft en de door B&O hogelijk geprezen Beo5.  

    De DVD 2 bleek al snel na ingebruikname reglematig te 'freezen' (alleen stekker erin en eruit helpt) en nadat deze bijna 2 maand (!!) bij dealer stond, kreeg ik hem na aandringen dat het zo lkang duurde een paar dagen geleden terug. Het eerste dat apparaat na een dag deed is wederom bokkeren, Gebruiksgemak van DVD2 is gelijk aan andere apparaten in de markt (Philips, sony e.d.), dus niet slecht maar niet B&O waardig en prijstechnisch gerechtwaardigd: enige prettige is dat apparaat met afstandsbediening B&O bruikbaar is (misschien moet ik toch eens nadenken over converter van Lintronic die je voor paar honderd euro aanschaft).

    De Beo5 staat nu mooi te zijn op een krukje en wordt niet gebruikt. Waarom niet? De dealer heeft nog geen tijd kunnen vinden om Beo5 voor onze situatie te programmeren (ruim 3 maand terug aangeschaft, ruim 500 euro voor een afstandsbediening zonder service!!) waardoor gebruik gewoon omslachtig (of onmogelijk) is (probeer tv maar eens te laten draaien (lastig) of LC2's aan te doen (onmogelijk voor zover ik in menus kan zien)). Bovendien ligt Beo5 gewoon niet zo lekker/makkelijk in de hand als Beo4. Voor dagelijks gebruik is beo 4 verre te prefereren. Zelfs in een product segment waarin ze goed mee zouden moeten kunnen komen (afstandsbediening) slaat B&O in mijn ogen de plank helaas behoorlijk mis., 

    Wat probeer ik te zeggen: een hoge prijs vergeet je snel als de ervaringen met aangeschafte product (nagenoeg) alleen maar positief zijn. Bij de laatste producten van B&O die ik aangeschaft heb is dat alesbehalve zo: deels door product (kwailiteit en gebruiksgemak) deels door dealer (laks reageren op gebreken geleverde apparatuur).

    Als early adapter loop je met nieuwe technieken risico dat apparaat snel achterhaald is: waarom kan een merk als B&O niet een soort groeidiamant strategie ontwikkelen: zorg er in geval van TV's (of elk ander segment wat zich voor B&O te snel ontwikkelt)  voor dat scherm en techniek erachter snel en makkelijk te vervangen is door nieuwe techniek tegen acceptable kosten (een groot deel van de meerkosten van B&O  komt voort uit design en materiaalkeuze van omkasting), Dit zorgt er voor dat mensen eerder bereid zijn hoge kosten voor nieuw product te betalen en blijvend blij kunnen zijn met product.

     

Page 1 of 7 (156 items) 1 2 3 4 5 Next > ... Last »