in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 05-13-2008 5:27 AM by beologisch. 155 replies.
Page 6 of 7 (156 items) « First ... < Previous 3 4 5 6 7 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 04-30-2008 3:07 PM In reply to

Re: Zit B&O aan de afgrond ?

Waarom niet?
  • 04-30-2008 4:11 PM In reply to

veel mensen storen zich daaraan.

Je had gezegd daar rekening mee te houden....

• 04-30-2008 5:35 PM In reply to

Dat doe ik toch?

Geef ik een compliment dat ik de AV9000 zijn geld waar vond, is het weer niet goed.

Zucht....

• 05-01-2008 9:36 AM In reply to

• Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

ja, maar je gaf je compliment dusdanig dat het er weeeer op neer kwam dat B&O tegenwoordig fout bezig is (en dat is ook zo, maar dat weten we nu wel).

We Can't Get Enough B&O Stuff...

• 05-01-2008 3:25 PM In reply to

Tjeempie, mag ik nog een beetje mezelf blijven hier?

Ik hou me al zo in :-)

• 05-03-2008 7:35 AM In reply to

Bingo:

Tjeempie, mag ik nog een beetje mezelf blijven hier?

Ik hou me al zo in :-)

jezelf blijven is in dit geval wel erg monotoon hoor !Smile

Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 05-06-2008 4:14 PM In reply to

Heb de BV4 in de VS gezien verleden week, de randen is wennen, maaaaar het ontwerp is afschuwelijk MOOI !!!

Spelend met 4 BL 9's en BL 7-2...

Geweldig !  Smile   Cool

Ben weer thuis gekomen bij mijn eigen 32" met nieuwe beeldbuis..., blijf een 'Tube' man... Met digitaal signaal héél erg warm beeld...., mis ik toch bij de plasma's...

How's life BTW boys & girls... Beer

B&O: Don't let the limitations of others limit you
  • 05-07-2008 5:46 AM In reply to

dunkalot:

ben weer thuis gekomen bij mijn eigen 32" met nieuwe beeldbuis..., blijf een 'Tube' man... Met digitaal signaal héél erg warm beeld...., mis ik toch bij de plasma's...

helemaal en compleet mee eens !!..................Big Smile

Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 05-07-2008 6:09 AM In reply to

beologisch:
    dunkalot:

ben weer thuis gekomen bij mijn eigen 32" met nieuwe beeldbuis..., blijf een 'Tube' man... Met digitaal signaal héél erg warm beeld...., mis ik toch bij de plasma's...

helemaal en compleet mee eens !!..................Big Smile

Ik heb ook zo iets wat betreft die goede oude buis.

Onlangs nog de heel erg mooie Beovision7-32 bekeken.

Eigenlijk niks op af te kraken, verre van zelfs.

Maar ik zou me nu niet één argument kunnen voorstellen om een Avant DVD RF daarvoor weg te schuiven. 

Onderschrift buiten gebruik
  • 05-10-2008 1:29 AM In reply to

Ik vraag me altijd af als ik deze reacties lees of jullie eerlijk zijn of zo graag het product wat jullie thuis hebben staan zo koesteren bij gebrek aan iets beters?

Ik heb zelf ook nog een CRT Avant 32 RF, maar toen ik vorig jaar bij een vriend van mij de 50 inch Kuro zag, was bijna alles aan dat beeld veel beter als de Avant. Het beeld was zelfs op die 50 inch met SD scherper en gedetailleerder dan op mijn 32 inch CRT thuis. De upscaling deed hij zo mooi dat het mijn CRT beeld deed vervagen. De zwartwaarde was fenomimaal. De kleuren mooier.

Ik vraag me af hoeveel mensen een goed afgestelde zeer goede plasma bij iemand thuis hebben aanschouwd.. 

• 05-10-2008 2:21 AM In reply to

• Johan
    • Not Ranked
    • Joined on 04-26-2007
    • Posts 64
    • Bronze Member

Bingo:

Ik vraag me altijd af als ik deze reacties lees of jullie eerlijk zijn of zo graag het product wat jullie thuis hebben staan zo koesteren bij gebrek aan iets beters?

Ik heb zelf ook nog een CRT Avant 32 RF, maar toen ik vorig jaar bij een vriend van mij de 50 inch Kuro zag, was bijna alles aan dat beeld veel beter als de Avant. Het beeld was zelfs op die 50 inch met SD scherper en gedetailleerder dan op mijn 32 inch CRT thuis. De upscaling deed hij zo mooi dat het mijn CRT beeld deed vervagen. De zwartwaarde was fenomimaal. De kleuren mooier.

Ik vraag me af hoeveel mensen een goed afgestelde zeer goede plasma bij iemand thuis hebben aanschouwd.. 

Ik ben bang dat de meeste van ons gewend zijn aan het warme licht dat een crt heeft. En het is natuurlijk ook zeer persoonlijk van wat men mooi vind, persoonlijk vind ik een LCD en een Plasma te harde kleuren geven tov een crt. Ik heb zelf op mijn slaapkamer een lcd van loewe staan maar voor mijn gevoel komt mijn avant in de woonkamer toch rustiger over (weet niet hoe ik het moet omschrijven). Daarbij komt dat de bron natuurlijk ook een wereld van verschil maakt. De details van een full HD scherm met de juiste bron zijn idd beter als op mijnavant maar mijn ogen kunnen er (nog) niet echt aan wennen. Als ik naar de kuro kijk dan is het zwart wat dit scherm produceert vele malen beter tov de concurentie maar als ik naar de beovision 7 kijk heb het gevoel dat deze het zelfde rustige beeld produceert als een crt. Het is en zal altijd persoonlijk blijven wat men mooi vind. Als je op het HT forum gaat lezen en mensen gaan vragen welke speakers en versterkers het beste zijn worden ze toch doorverwezen naar hun eigen oren, het is wat men zelf mooi vind klinken. Ik vind zelf wel de samsung's lcd wel een mooi beeld geven maar als ik dan naar de afwerking kijk lijkt het wel een zwarte spiegel en als de zon daar in zal gaan schijnen tja.    En LG is ook goed aan de weg aan het timmeren met disign (persoonlijk vind ik de kleuren niets) maar op hun nieuwe plasma scherm zit wel over het geheel een glasplaat en dat vind ik weer een pre. Maar wat ik wilde zeggen is dat het allemaal zo persoonlijk is het gaat om wat men zelf beleeft en mooi vind.

Gr. Johan

• 05-10-2008 6:14 AM In reply to

Johan:
    Bingo:

Ik ben bang dat de meeste van ons gewend zijn aan het warme licht dat een crt heeft. En het is natuurlijk ook zeer persoonlijk van wat men mooi vind, persoonlijk vind ik een LCD en een Plasma te harde kleuren geven tov een crt. Ik heb zelf op mijn slaapkamer een lcd van loewe staan maar voor mijn gevoel komt mijn avant in de woonkamer toch rustiger over (weet niet hoe ik het moet omschrijven). Daarbij komt dat de bron natuurlijk ook een wereld van verschil maakt. De details van een full HD scherm met de juiste bron zijn idd beter als op mijnavant maar mijn ogen kunnen er (nog) niet echt aan wennen. Als ik naar de kuro kijk dan is het zwart wat dit scherm produceert vele malen beter tov de concurentie maar als ik naar de beovision 7 kijk heb het gevoel dat deze het zelfde rustige beeld produceert als een crt. Het is en zal altijd persoonlijk blijven wat men mooi vind. Als je op het HT forum gaat lezen en mensen gaan vragen welke speakers en versterkers het beste zijn worden ze toch doorverwezen naar hun eigen oren, het is wat men zelf mooi vind klinken. Ik vind zelf wel de samsung's lcd wel een mooi beeld geven maar als ik dan naar de afwerking kijk lijkt het wel een zwarte spiegel en als de zon daar in zal gaan schijnen tja.    En LG is ook goed aan de weg aan het timmeren met disign (persoonlijk vind ik de kleuren niets) maar op hun nieuwe plasma scherm zit wel over het geheel een glasplaat en dat vind ik weer een pre. Maar wat ik wilde zeggen is dat het allemaal zo persoonlijk is het gaat om wat men zelf beleeft en mooi vind.

Gr. Johan

Tsja, Ik weet natuurlijk niet hoe anderen wonen. Mijn  'zitgedeelte'  van de kamer, waar de Avant staat, is 6mx6m. Geef toe, ik heb met krantenpapier eens 130x90cm  'afgeplakt' op een wand. Werd gillend gék van het formaat. Een kennis heeft via z'n computer een  'open haard' achtergrond op zijn 50" plasma, da's natuurlijk hardstikke intiem  ( No - thumbs down  No - thumbs down). Het is zoals Johan zegt..., ieder z'n meug...

Voor wat betreft de LG Scarlet (zie ook ander onderwerp in dit forum); design is mooi ! Prijsstelling óók (47"/120cm 4.3cm diep - 1800 euri)  Beeld ? Géén idee. Specs zie er echter keurig uit.

Wat mij persoonlijk betreft, ik  'zie'  het mooie van het plasma beeld (nog?) niet... Voor het design zou ik de BV4/BL10 kiezen, met BL3 rondom ? Wél B&O dus.

Erm    Beer

• 05-10-2008 7:14 AM In reply to

Hier hetzelfde verhaal.

Tv ruimte is bijna 5 op 5.

Hang of zet daar een 42" en het begint al te vermoeien na een tijd.

Een 50" is pure overkill. 

En een 32"  (als ze dat nog maken) of zelfs 37" plasma  is al helemaal niet meer zo overweldigend meer als een 50" plasma.

Het wauw effect zal sowieso een pak minder zijn bij een kleiner scherm. 

En ik heb een Kuro zien spelen (type?), een LG (type?) en zoveel andere.

En dat beeld is niet slecht.

Verre van zelfs.

Maar mijn CRT beeld is naar mijn mening ook niet slechter.

Zwartwaarden, detail pixels, noem maar op?

Ik kijk gewoon ontspannend naar mijn TV. 

En helaas, maar ik zie het niet zo in detail zoals  jij het beschrijft.

Als een bepaalde technische omschrijving mij moet gaan vertellen wat ik allemaal beter zou moeten gaan zien maar het me niet opvalt wat moet ik er dan mee? 

En ik bekijk het ook als een totaal pakket.

Op mijn Avant heb ik ALTIJD goed geluid bv.

Daar dat goed beeld bij maakt dat de beleving mij blijft overtuigen van mijn CRT Avant. 

Dat heel B&O heeft niet enkel te maken met pure theorie van cijfers en letters maar ook gewoon met emotie.

Ik kijk ook B&O als hij uitstaat. 

• 05-10-2008 5:43 PM In reply to

dunkalot:
    Johan:
    Bingo:

Gr. Johan

Tsja, Ik weet natuurlijk niet hoe anderen wonen. Mijn  'zitgedeelte'  van de kamer, waar de Avant staat, is 6mx6m. Geef toe, ik heb met krantenpapier eens 130x90cm  'afgeplakt' op een wand. Werd gillend gék van het formaat. Een kennis heeft via z'n computer een  'open haard' achtergrond op zijn 50" plasma, da's natuurlijk hardstikke intiem  ( No - thumbs down  No - thumbs down). Het is zoals Johan zegt..., ieder z'n meug...

Voor wat betreft de LG Scarlet (zie ook ander onderwerp in dit forum); design is mooi ! Prijsstelling óók (47"/120cm 4.3cm diep - 1800 euri)  Beeld ? Géén idee. Specs zie er echter keurig uit.

Wat mij persoonlijk betreft, ik  'zie'  het mooie van het plasma beeld (nog?) niet... Voor het design zou ik de BV4/BL10 kiezen, met BL3 rondom ? Wél B&O dus.

Erm    Beer

Dunkalot waar praat jij nou over?

Jouw kamer is 6 bij 6 meter,dan kan je toch makkelijk 40 of 50 inch hebben!

• 05-10-2008 6:34 PM In reply to

koning:
    dunkalot:
    Johan:
    Bingo:

Gr. Johan

Erm    Beer

Dunkalot waar praat jij nou over?

Jouw kamer is 6 bij 6 meter,dan kan je toch makkelijk 40 of 50 inch hebben!

Wel, zoals iedereen inmddels wel weet, er staat nu een bordeaux 32" Avant, da's mooi en complementeert de kamer. Ik heb het niet over een 40", dat zou wel gaan. Van de BV4/BL10 heb ik er één gezien van 50" in de VS. In de ruimte daar misstond/staat het ontwerp niet, maar dat was een ruimte van zo'n 8mx8m én 3,5m hoog, met 4 BL9's... Prachtig !

Persoonlijk denk ik dat zo'n ontwerp de ruimte moet hebben, anders verwordt je woonruimte tot een 'Van Agt' bioscoopje, niet goed voor de ruimte én niet goed voor het ontwerp. De vrienden daar vertelden mij dat de BV4 enkel als 50" of 65" wordt geleverd, wellicht hier anders..?

65" is dat niet zo'n 1.6m breed bij 1.10 ofzo ? Surprise  Maar okay, de 50" met de BL10 die ik ook op 0,5m schat, da's een feest van 130cm breed en zo'n 1.40 hoog. Mijn kamer is 2.40h ... 20cm boven de plint beginnen... Do the Math...?  Waarom denk je dat als ik het al zou overwegen  Wink  ik van mijn 8000/6000 set-up, naar 'n set-up wil van 4xBL3 ?  Ik ben mal van B&O, maar zoals iemand al eerder terecht zei, "Ik kijk ook B&O als het uitstaat" ... ben bang dat ik nog alleen maar B&O zie...  Wél leuk voor de HD uitzendingen van het EK...  Smile

T 'is half één, ga een  Beer  doen...

Take care ! Gift ...

• 05-11-2008 1:50 AM In reply to

Ik lees inmiddels op het forum op diverse plekken aankondigingen van gigantische PRIJSVERHOGINGEN bij B&O.

Nu weet ik zeker als ze dit beleid voortzetten dat ze het ravijn instorten!!

Kwestie van tijd......

• 05-11-2008 4:34 AM In reply to

Bingo:

Ik lees inmiddels op het forum op diverse plekken aankondigingen van gigantische PRIJSVERHOGINGEN bij B&O.

Nu weet ik zeker als ze dit beleid voortzetten dat ze het ravijn instorten!!

Kwestie van tijd......

Daar storten ze helemaal niet mee het ravijn in.

Ze maken gewoon de juiste keuze.

Een lager prijsbeleid naar B&O normen met met producten van mindere afwerking of goedkopere materialen is niet de oplossing.

De DVD2, Beovision8 en Beosound4 met Beolab4 zijn daar een mooi voorbeeld van.

Allemaal niks mis mee maar helaas ook niet meer dan dat.

Dus of B&O gaat nog zakken met zijn prijzen.

En dus ook nog meer naar B&O normen miskleunen op de markt brengen.

En dus nog meer echte liefhebbers die gewoon afhaken.

Tot ze uiteindelijk afgezakt zijn naar de algemene middenmaat en nummer dertien in het dozijn worden. 

En dan Bingo, DAN gaat het licht helemaal uit.

Ik geloof dat ze zich net op tijd gaan herpakken en EINDELIJK terug gaan naar de basis wat hun zo geliefd gemaakt heeft.

En dan heb je altijd de liefhebbers die niet enkel vragen naar "de juiste prijs"

• 05-11-2008 6:25 AM In reply to

• Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

Je hebt helemaal gelijk betreft de mislukkingen, en ik hoop dan ook dat ze zich gaan herpakken. Ik ben namelijk best bereid om iets meer te betalen dan dat het eigenlijk waard is, maar het moet natuurlijk niet té gek worden. Mocht er binnen 2 jaar niks veranderen dan ben ik bang dat mijn volgende set helemaal non-B&O wordt (gezien de bl5 out of range is Sad).

Koop dan wel een bl8000/bs9000 setje om mijn kinderen later te laten zien wat B&O eigenlijk inhield Big Smile.

@ Bingo

Vanaf 1 Juli is er idd een gemiddelde stijging van 15% (weet niet hoe dat in Nederland zit, en ik neem aan dat dit niet met alleproducten is ?). 

• 05-11-2008 7:13 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

15% ?!
    Op de bestaande productreeks...
    Tsss....

• 05-11-2008 8:30 AM In reply to

• Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

Die 15% is een gemiddelde. Het ging volgens mij vooral om de kleinere producten (a8, bs1 etc.), de tv's zullen denk ik met een klein percentage worden aangepast...

• 05-11-2008 8:33 AM In reply to

Wat ik altijd al zeg, omzet moet op zijn minst gelijk blijven,dus de kopers betalen de misgelopen omzet van de afhakers. Heeft helemaal niets meer met de produkten of kwaliteit ervan te doen. Is puur een kwestie van noodzaak om de prijzen te verhogen. B&O zit in een moeilijke positie om het zacht uit te drukken.

De vraag is natuurlijk of het nog wel verstandig is om een duur B&O produkt te kopen in de huidige tijd waarbij het zo slecht gaat met een bedrijf. Wat is dat produkt nog waard als er echt gekke dingen gaan gebeuren bij B&O.

En zelf ben ik een tijd terug al overgestapt op non B&O. heb er geen spijt van gehad en gezien de huidige ontwikkeling ben ik blij dat ik die stap toen genomen heb. Wens B&O natuurlijk het beste toe maar dat er iets moet gaan gebeuren lijkt me logisch. Alsmaar de prijzen verhogen kan natuurlijk op den duur niet de oplossing zijn.

In Amerika zijn trouwens tv's van 32 inch voor de camper of badkamer bedoeld. 65 inch is daar de norm aan het worden.

• 05-12-2008 5:46 AM In reply to

15 procent prijsverhoging??

Ik ga alvast het vangnet ophangen in het ravijn :-)

• 05-12-2008 7:35 AM In reply to

• Johan
    • Not Ranked
    • Joined on 04-26-2007
    • Posts 64
    • Bronze Member

Ik vind 15% ook wel erg veel volgens mij haken er dan toch steeds meer liefhebbers af. Want hoe mooi het ook mag zijn het is dan niet meer op te brengen voor de meesten lijkt mij.

gr. Johan

• 05-12-2008 7:38 AM In reply to

• Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

Die 15% is niet voor alle producten !!!

Voor zover ik weet geld dat hoge percentage alleen voor de gadgets (a8, bs1, bs6 etc.). Ik denk dat de rest 3-5% stijgt oid (net zoals elk jaar eigenlijk), meer zou namelijk pure waanzin zijn....

• 05-12-2008 9:53 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Hoe kom je aan die 15 % ?

.

Page 6 of 7 (156 items) « First ... < Previous 3 4 5 6 7 Next >