in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 05-13-2008 5:27 AM by beologisch. 155 replies.
Page 5 of 7 (156 items) « First ... < Previous 3 4 5 6 7 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 04-22-2008 2:35 PM In reply to

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    Klopt helemaal marcel,weinig warmte en harde kleuren

    Was mijn ervaring ook.

    Ik heb vorige week bij een goeie kennis van mij de 50 inch plasma met system 3 mogen aanschouwen ,nou dan kan de kuro in de vuilnis bak.

    Aangesloten op een analoog en digitaal signaal.

     

  • 04-22-2008 5:59 PM In reply to

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    Laughing
  • 04-23-2008 3:37 AM In reply to

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    Kan zelf ook [nog] niet wennen aan het "harde en scherpe" beeld van de meeste LCD/Plasma schermen, ik mis de diepte en verzadiging van de CRT schermen [nog steeds] maar dit is natuurlijk helemaal persoonlijk en waarschijnlijk ook nog eens oog-voorkeur afhankelijk.

    Onlangs de Kuro mogen aanschouwen, waarna ik naar de dichtsbijzijnde B&O shop gegaan ben en het beeld vergeleken [uit geheugen uiteraad, het was inmiddels een half uurtje later] het beeldverschil is mijn mening niet zo groot, maar de aanblik was een wereld van verschil zeg ! wat is de Kuro dan een plastieke bak zeg !! of deze verschillen of wellicht juist het ontbreken van echt grote verschillen het prijsverschil rechtvaardigt moet ieder voor zich bepalen, maar de Kuro wordt goedkoper omdat de grote merken met "omzetsnelheid" [grote aantallen kleinere marges] werken en B&O met "kwaliteitsnelheid" [kleine aantallen met grotere marges] Stick out tongue

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 04-23-2008 4:31 AM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    De nieue bv-4 heeft ook een aardige plastic look hoor Big Smile.

    Maargoed, over de Kuro's. Geef wel even aan welk type je hebt gezien. De naam Kuro betstaat namelijk al twee jaar, en komt voor in de goedkopere en de duurdere modellen... Aangezien het instapmodel van 1800,- niet te vergelijken is met het beste scherm van 6000,- euro, lijkt het me verstandig om misverstanden over de hele Kuro reeks te voorkomen. Anders wordt het net zoiets van "B&O maakt slechte schermen, want ik heb de Beovision 8 gezien"...
     

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 04-23-2008 6:14 AM In reply to

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    Beobird:

    De nieue bv-4 heeft ook een aardige plastic look hoor Big Smile.

    Maargoed, over de Kuro's. Geef wel even aan welk type je hebt gezien. De naam Kuro betstaat namelijk al twee jaar, en komt voor in de goedkopere en de duurdere modellen... Aangezien het instapmodel van 1800,- niet te vergelijken is met het beste scherm van 6000,- euro, lijkt het me verstandig om misverstanden over de hele Kuro reeks te voorkomen. Anders wordt het net zoiets van "B&O maakt slechte schermen, want ik heb de Beovision 8 gezien"...
     

    Ik heb de nieuwe BV-4 nog niet gezien ... maar wat is daar plastic aan ?

    De randen zijn toch geborsteld aluminium , alleen nu rond/bol ?

    Wat betreft de Kuro , ik heb deze gezien in een winkel in Duitsland , ik mag toch aan nemen dat hier de nieuwste modellen staan !

  • 04-23-2008 6:27 AM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    De nieuwe BV-4 heeft een glimmende bolle alumium rand en is alles behalve chique (wat zijn voorganger wel was)...

    Neem aan dat de Duitse winkel de nieuwe modellen heeft hangen, maar dat hoeven natuurlijk niet de topmodellen te zijn. De instap heeft namelijk bolle rondingen aan de onderkant terwijl de duurdere series strak vierkant zijn (dit is op de internet foto's alleen minder goed te zien, en daarom lijken ze hetzelfde). Dan is er ook nog het probleem dat de Duitse winkel waarschijnlijk groot was, en dat de overige 20 tv's gebruik maakte van hetzelfde signaal (anoloog, digitaal, hd of full hd ?). Komt er gewoon op neer dat je ze pas kunt vergelijken als ze naast elkaar staan met hetzelfde goede signaal, neemt niet weg dat de behuizingen van de Beovisions blijven winnen...

    Er is trouwens sinds kort ook een matwitte versie
     

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 04-23-2008 3:22 PM In reply to

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    Ik moet eerlijk bekennen dat ik die nieuwe bolle rand van de Beovision 9 en nu de 4 dus ook, nooit begrepen heb. Het is visueel zeker geen vooruitgang.

    Door die ronde rand krijgt het uiterlijk iets oudbolligs.

  • 04-24-2008 5:01 AM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    Echt oudbollig is het in het echt niet, maar het ziet er gewoon niet uit als een tv van 20.000 euro.

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 04-24-2008 5:14 AM In reply to

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    zelfs met bolle rand nog altijd veel fraaier dan de con-kuro-entie..............Big Smile

    m.i. minder fraai vooral omdat het typisch B&O [strak en vlak] daarmee wordt losgelaten.

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 04-24-2008 8:10 AM In reply to

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    Eigenlijk is er op beeldkwalteit op dit moment voor de Kuro geen concurrentie. Maar vanaf volgend jaar worden de Kuro-plasmapaneelgeheimen geimpleteerd door Panasonic. Er gaan ook 200 medewerkers van de Pioneer Kuro panelen fabriek over naar Panasonic. De Plasma panelen zullen door de uitzonderlijke Kuro technieken waaronder dat Direc color filter en absoluut zwart volgend jaar met sprongen vooruit gaan.

    Het onderscheid in beeldkwaliteit wordt dan alleen nog maar bepaald door de aansturen van de panelen (scaling, tuner, etc).

    Het worden spannende tijden want ik zou B&O best weleens gunnen dat ze overal in de wereld erkend worden om een beste plasma die er te koop is op beeldkwaliteit.  Dit jaar zal dit nog niet spelen want de nieuwe Kuro G9 plasma televisies (komen uit vanaf juli 2008) laten ook nu weer iedere concurrentie ver achter zich. Dit wijzen de eerste vergelijkende testen uit met andere plasmafabrikanten. Het leuke is trouwens dat de nieuwe Kuro in de H versie met ingebouwde HDTV satellietuner weer een losse tunerkast krijgt.

    De afwerking van de Kuro kan ik kort in zijn. Die haalt het in velden nog wegen bij de alumium rand van de Beovision. Maar voor mij is het belangrijkste het beeld.

  • 04-24-2008 8:58 AM In reply to

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    Beeld is natuurlijk het belangsrijkste onderdeel van een [beeld]scherm, maar de weergave is nog altijd een kwestie van persoonlijke smaak. Dat de kuro een mooi beeld heeft is duidelijk, maar het beste ? de nieuwe panelen worden nus nog contrastrijker en scherper miv. de volgende lichting : mooi voor de animatie liefhebbers, maar persoonlijk veel minder mooi voor de doorsneefilm door de extra scherpte/zwart e.d. wordt er nog meer warmte/dieptegevoel uit het scherm gehaald, het wordt uiteraard wel duidelijker, maar of dat het ultieme TV doel moet zijn ? mijn arme oogjes hebben er nog steeds moeite mee en ja ik weet het : ik ben een pietlut als het op beeld [en geluid] aankomt....Hmm
    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 04-24-2008 11:04 AM In reply to

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    Door het diepere zwart komt er juist meer dieptebeleving in je beeld. Tevens worden de kleurnuances nog veel beter. Inzake de scherpte; die kan je net zo zacht in stellen bij een Kuro als je maar wilt. Dus je hebt echt een verkeerde instelling aanschouwd.

     

     

  • 04-24-2008 12:14 PM In reply to

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    Wellicht ligt het aan mijn ogen en voorkeur, maar mijn ondervinding is juist dat bij een scherpere kleurscheiding van zwart met de rest van het kleurenpallet de dieptebeleving juist verdwijnt en geeft een soort tekenfilmgevoel terwijl juist de zwart/kleuren-verzadiging meer dieptegevoel geeft [zoals opgemerkt: bij een animatiefilm werkt het voor mijn gevoel {ogen} wel zoals jij dit beschrijft] ik neem aan dat dit idd. op de door mij aanschouwde kuro bijgesteld kan worden, maar ik heb dit een aantal maanden geleden door een winkelier laten doen [op een non-kuro scherm] en uiteindelijk bleek ik beter naar mijn eigen BV3 te kunnen kijken dan deze plasma, qua beeldbeleving.
    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 04-26-2008 1:56 AM In reply to

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    Ohw, en vind je dit mooi met jouw gevoelige ogen?

    Bang & Olufsen

  • 04-26-2008 4:48 AM In reply to

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    Bingo:

    Ohw, en vind je dit mooi met jouw gevoelige ogen?

    Bang & Olufsen

     

    Of ik die bolle rand mooi vind weet ik nog niet ...maar die speaker eronder vind ik zeker mooier als de beolab 7-serie !

  • 04-26-2008 5:49 AM In reply to

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    Ik vind de bolle rand niet mooi,voor de rest is ie top!
  • 04-26-2008 6:38 AM In reply to

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    Bingo:

    Ohw, en vind je dit mooi met jouw gevoelige ogen?

    Bang & Olufsen

    Ik vind de bolle rand iets minder mooi dan een strak/vlak exemplaar, vind de opstelling verder ook voor mijn gevoelige ogen wel mooi [anders/apart en even wennen dus] maar gezien mijn design voorkeur van de 70"/80" is zo'n AV9000 voor B&O niet orgineel [meer] maar inmiddels toch wel aantrekkelijk; beeldkwalitiet is niet te aanschouwen op een plaatje [das ook ervaring/belevings afhankelijk]

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 04-26-2008 2:44 PM In reply to

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    70 en 80 inch heeft je voorkeur? Ohw, volgens mij maakt B&O ze nog niet zo groot Stick out tongue
  • 04-26-2008 3:30 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    Nóg niet Wink

    Smile 

  • 04-27-2008 5:11 AM In reply to

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    70"of 80" ? wall to wall TV ? no way ! en een overbelaste nekspier overhouden van een gemiddelde tennis ov tafeltennis wedstrijd kijken ? neen dank je Confused en dat nog even los van de grote ! zwarte vlek op de wand zonder beeld........Sad bovendien is mijn living niet groot genoeg om dit soort TV's te rustig bekijken van links naar rechts [of omgekeerd] zonder het hoofd te bewegen..............Wink
    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 04-27-2008 5:13 AM In reply to

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    Bingo:
    70 en 80 inch heeft je voorkeur? Ohw, volgens mij maakt B&O ze nog niet zo groot Stick out tongue

    neen en zeker in de 70ties en 80ties niet................................Sleep

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 04-27-2008 3:12 PM In reply to

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    Nee, toen was er nog geen breedbeeld ....
  • 04-30-2008 7:37 AM In reply to

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    Bingo:
    Nee, toen was er nog geen breedbeeld ....

    maar wel breeduit voor de crt  TV...........................Stick out tongue

    en de 90" [nineties] reken ik ook nog tot de topjaren !!! en dit dus met breedbeeld !

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 04-30-2008 2:23 PM In reply to

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    De AV9000 was zeker top en een revolutie in vormgeving voor die tijd. Helemaal met je eens.

    Zelfs de prijs

    toen

    was netjes voor wat je kreeg.
  • 04-30-2008 2:59 PM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Zit B&O aan de afgrond ?

    gebruik nou alsjeblieft de woorden: prijs, bedrag of duur niet meer Sad

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

Page 5 of 7 (156 items) « First ... < Previous 3 4 5 6 7 Next >