in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 02-12-2008 10:04 AM by djjkroon. 16 replies.
Page 1 of 1 (17 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-05-2008 12:12 PM

• Chris
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Bredene near Ostend-Belgium
    • Posts 143
    • Bronze Member

Wat gebruik jij om muziek van de PC op B&O af te spelen

Hoi,

Mijn MP3 syteem bestaat uit:  iTunes op de pc verbonden via Lan met een Airport extreme base en draadloos versturen naar een Airport express 2de base aangesloten aan de Beo3200 in a.aux.

De af te spelen muziek op/en iTunes wordt bestuurd met Salling Clicker software.

Deze software is geinstalleerd op de PC en op een Nokia E65 te gebruiken als afstandsbediening.

De soft op de Nokia geeft me de mogelijkheid om in tweeweg alle playlist, gespeelde nummers met hoes, algemeen geluidsvolume, andere nummers te kiezen enz... alles hierbij draadloos over WiFi bestuurd doorheen mijn woning. Het 'overall' klankbeeld blijft heel behoorlijk.

Wat gebruiken jullie?

Yes, I kown my spelling is horrible… Huh?

• 02-05-2008 3:21 PM In reply to

Re: Wat gebruik jij om muziek van de PC op B&O af te spelen

Hier hebben we 2 macs. Een powerbook een een Mac Mini. De Mac Mini zit via een splitter direct aan de BV7 en Beoport.

Daarnaast hebben we ook een Airport Express.

Nu heb ik het zo voor elkaar dat;

- de laptop muziek van de Mac Mini kan spelen (en visa versa)

- ondanks de oudere versie Macs Front Row draait

- door tussenkomst van de MX4002 in onze slaapkamer N.Radio kan worden geselecteerd, dat dan ook hoorbaar wordt op de Beosound 1 die via Airport Express is aangesloten. De iTunes is ingesteld om 2 set speakers aan te sturen. (eigen en Airport Express) 

De aanschaf van een iPod Touch kan haast niet uitblijven, nu de 32GB versie uit is. Soundproof heeft hier goede ervaring mee. Zie mijn blog voor de link naar zijn oplossing. 

• 02-05-2008 3:56 PM In reply to

• olluf
    • Not Ranked
    • Joined on 04-18-2007
    • Netherlands
    • Posts 18
    • Bronze Member

Hallo,

Bij ons staat de iMac (da's dus geen PC hè) in dezelfde ruimte als de BS3000 dus voor radio en CD gebruiken we die wel want behalve de eigen CD collectie staat er zo goed als niets aan MP3 op de iMac. N.RADIO is natuurlijk wat anders, dat loopt vanuit iTunes via BMLink en de BeoPort en BeoLink naar de 4 luidsprekers aan de Avant. Info over het afgespeelde is dan ook opvraagbaar en zichtbaar op het (eigenlijk te kleine voor dit doel) display van BS3000 en Avant.

Als ik de iMac op orde heb (heb 'm nog niet zo lang) ga ik ook weer via de timer slaapliedjes naar de slaapkamer leiden... 

Aanvulling 20 oktober 2009: Inmiddels gaat de bediening op afstand via de iPhone of iPod Touch met Apple's Remote software. Tweeweg, via Wifi. Ideaal!

• 02-05-2008 7:23 PM In reply to

De BeoMedia ....

De meest simpele oplossing ....volledige bediening met de Beo-4 en oproepbaar in alle link ruimtes !

• 02-07-2008 2:15 AM In reply to

• djjkroon
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Uddel, the Netherlands
    • Posts 113
    • Founder

Ik gebruik mijn BeoPort gewoon aan mijn MickeySoft Windhoos systeem gekoppeld. En het werkt overal in huis! Alleen jammer dat ik niet overal kan zien wat er speelt.
    Muzies, Hans Kroon
  • 02-07-2008 4:49 AM In reply to

• Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

Mijn Beoport hangt aan een oude Windows-laptop en dat werkt als een speer (meestal). Sinds enige tijd heb ik een Mac en dat heb ik ook eens geprobeerd: geweldig!! Nadeel is dat die Mac heel veel zakelijk wordt gebruikt en dan moet er geen iTunes doorheen fietsen. Maar de mogelijkheid van de playlists zijn 1000 maal beter dan die van Beoport, de N.RADIO is met eigen stations te voeden, en de mogelijkheid is er om op het schermpje van de Avant/BS3000 de titel te lezen.

Kortom, die dedicated laptop moet misschien maar eens door een MacMini of zo vervangen worden (maar dat zei ik een half jaar geleden ook al) en dan meteen eens zien of Frontrow aan de praat is te krijgen.

Bart

• 02-08-2008 5:58 AM In reply to

• Ericvr6
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • The Netherlands
    • Posts 205
    • Bronze Member

beoplayer op xp beoplayer op vista = minder

nu mediaplayer op mijn vista om de beosound 6 te kunnen laden

• 02-08-2008 7:38 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

iTunes op MacBook Pro, AirTunes via AirPort Express naar BeoSystem
    iTunes op XP (shared libraries),
    DVI vanaf MacBook Pro naar LCD (om "now playing" weer te geven op huiskamer LCD,
    alsook "movies", "dvd", "music" en "photo's")
    Bediening volledig via Beo4 (door Lintronic converter)

• 02-08-2008 10:03 AM In reply to

• djjkroon
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Uddel, the Netherlands
    • Posts 113
    • Founder

Ignace:

DVI vanaf MacBook Pro naar LCD (om "now playing" weer te geven op huiskamer LCD,

Ignace een vraagje:"Wat voor een "converter" gebruikje vanaf DVI naar de LCD of is het gewoon DVI <-> DVI ?" Ik heb namelijk ook zo'n MacMini staan (doe er eigenlijk niets zinnigs mee) maar ik zou die ook willen gaan gebruiken voor mijn BeoPort. De TV heeft geen DVI alleen SCART en een antenne (coax) aansluitingen. De enige aansluiting die niet gebruikt wordt is de antenne aansluiting en de daarvoor aangelegde antenne kabel ligt nutteloos te verstoffen. Ik denk dus dat ik een DVI - RF-modulator nodig heb maar die heb ik nog nergens  gezien. Misschien is er iemand die een 'simpele' oplossing weet (draadloos doe ik niet aan, te veel storing).

Muzies, Hans Kroon
  • 02-08-2008 12:11 PM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

djjkroon:
    Ignace:

Ignace een vraagje:"Wat voor een "converter" gebruikje vanaf DVI naar de LCD of is het gewoon DVI <-> DVI ?" Ik heb namelijk ook zo'n MacMini staan (doe er eigenlijk niets zinnigs mee) maar ik zou die ook willen gaan gebruiken voor mijn BeoPort. De TV heeft geen DVI alleen SCART en een antenne (coax) aansluitingen. De enige aansluiting die niet gebruikt wordt is de antenne aansluiting en de daarvoor aangelegde antenne kabel ligt nutteloos te verstoffen. Ik denk dus dat ik een DVI - RF-modulator nodig heb maar die heb ik nog nergens  gezien. Misschien is er iemand die een 'simpele' oplossing weet (draadloos doe ik niet aan, te veel storing).

Ik gebruik DVD <--> RGB koppelstuk dat bij de MacBook Pro geleverd werd.

Om antenne-signaal te kunnen gebruiken zou je voor zover ik weet het signaal moeten moduleren,
    een "oude" Beocord VX  zou dat kunnen, maar dat wordt vrij omslachtig /  kwaliteitverlies)

Heb je op je tv geen S-video of Video- ingang vrij ?

Zo niet, zou je een overzicht van je setup kunnen geven / alle externe bronnen / welke tv ?  

• 02-11-2008 8:00 AM In reply to

• karelmulder
    • Not Ranked
    • Joined on 02-11-2008
    • Amsterdam, The Netherlands
    • Posts 2
    • Bronze Member

Beste Hans,

Ben sinds gisteren eigenaar van Beovision Avant 32 en een Beosound 3000 met Beolab 8000 speakers.

Zou ik je mogen vragen met in het kort te kunnen vertellen wat ik nodig heb om het volgende te doen.

• Zou graag het geluid van de TV over die 8000's horen (welke direct aangesloten zijn op de 3000)
    • Zou graag mp3's vanaf mij notebook (Windows XP) spelen over de speakers
    • Zou graag een Nintendo Wii op de TV aansluiten (Wii heeft Scart kabel erbij zitten)
    • Zou graag een PC met Media Center van Windows XP aansluiten op de TV (PC heeft ook Scart-Out)

Het is nogal niet wat, wat ik vraag maar niet geschoten is altijd mis.

Bvd,

Karel Mulder

• 02-11-2008 9:08 AM In reply to

Beste Karel,

post 1 dus : welkom op het forum.

Ik kan je slechts antwoord geven op een deel van de vragen Hans of een ander medeforumlid zal ongetwijfeld de rest kunnen/willen beantwoorden.

• de 8000's niet aansluiten op de 3000 maar op de avant en deze als master instellen [de 3000 dan als slave]
    • heb je een dvd speler oid. aangesloten op de avant of is dit een RF DVD versie ? er zitten meedere scartaansluitingen op de avant, dus kan de Wii er m.i. bij cq. op aangesloten worden maar dit nog nooit geprobeerd
    • het notebook derhalve aansluiten op een uitgang van de avant en spelen maar, ik zie dat je golden member bent dus kan je de gebruiksaanwijzingen van de avant eventueel downloaden en de benodige instellingscode voor master en slave.

succes en veel plezier, maar dat gaat zeker goedkomen met een avant / 3000 combinatie, zelf met veel plezier een avant / BS4 combi gebruikt.

Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 02-12-2008 7:40 AM In reply to

• djjkroon
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Uddel, the Netherlands
    • Posts 113
    • Founder

Ignace:

Zo niet, zou je een overzicht van je setup kunnen geven / alle externe bronnen / welke tv ?  

Ignace bedankt voor de reactie.

De setup:

SONY (sorry) TV met 2* SCART (back), 1 RF ingang (back) en één S-VIDEO (Front). Aan de SCART-1 de SAT-receiver. SAT audio out -> AUX BS3000.  BeoPort via ML aan BS3000 de overige BEOLink (audio) apparaten laat ik even buiten beschouwing want die werken zoals het moet.

Ik heb dus nog één SCART, S-VIDEO en RF aansluiting op mijn TV vrij. Ik zou dus vanaf de PC via RF/coax naar de TV kunnen (kabel ligt er immers al) of met een S-VIDEO kabel. Maar dan heb ik een of een RF modulator, of een video kaart met S-Video out nodig. Ik weet nu niet wat de meest optimale manier is (afstand tussen PC en TV is ongeveer 10 meter).

Misschien is er iemand met ervaring met de een of andere oplossing. Ignace of iemand een idee/voorkeur?

Muzies, Hans Kroon
  • 02-12-2008 7:56 AM In reply to

• djjkroon
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Uddel, the Netherlands
    • Posts 113
    • Founder

beologisch:

Beste Karel,

post 1 dus : welkom op het forum.

Ik kan je slechts antwoord geven op een deel van de vragen Hans of een ander medeforumlid zal ongetwijfeld de rest kunnen/willen beantwoorden.

• de 8000's niet aansluiten op de 3000 maar op de avant en deze als master instellen [de 3000 dan als slave]
    • heb je een dvd speler oid. aangesloten op de avant of is dit een RF DVD versie ? er zitten meedere scartaansluitingen op de avant, dus kan de Wii er m.i. bij cq. op aangesloten worden maar dit nog nooit geprobeerd
    • het notebook derhalve aansluiten op een uitgang van de avant en spelen maar, ik zie dat je golden member bent dus kan je de gebruiksaanwijzingen van de avant eventueel downloaden en de benodige instellingscode voor master en slave.

succes en veel plezier, maar dat gaat zeker goedkomen met een avant / 3000 combinatie, zelf met veel plezier een avant / BS4 combi gebruikt.

Hoi Karel,

Zelf heb ik geen AVANT daar kan ik geen antwoord opgeven ik heb echter net het antwoord van Leon gelezen en ik zou het ook op die manier oplossen. Als je geen externe decoder nodig hebt dan zou ik SCART-1 en 2 gebruiken voor Media-PC en Wii. Ongetwijfeld zal er ook een audio ingang op de AVANT zitten welke je dan zou moeten gebruiken voor de PC line  out. Mocht dit niet het geval zijn misschien zou je dan ook de line-out van de PC op de AUX ingang van de BS3000 kunnen aansluiten.

Verder veel succes en laat horen hoe je het hebt opgelost.

Muzies, Hans Kroon
  • 02-12-2008 8:45 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

djjkroon:
    Ignace:

Ignace bedankt voor de reactie.

De setup:

SONY (sorry) TV met 2* SCART (back), 1 RF ingang (back) en één S-VIDEO (Front). Aan de SCART-1 de SAT-receiver. SAT audio out -> AUX BS3000.  BeoPort via ML aan BS3000 de overige BEOLink (audio) apparaten laat ik even buiten beschouwing want die werken zoals het moet.

Ik heb dus nog één SCART, S-VIDEO en RF aansluiting op mijn TV vrij. Ik zou dus vanaf de PC via RF/coax naar de TV kunnen (kabel ligt er immers al) of met een S-VIDEO kabel. Maar dan heb ik een of een RF modulator, of een video kaart met S-Video out nodig. Ik weet nu niet wat de meest optimale manier is (afstand tussen PC en TV is ongeveer 10 meter).

Misschien is er iemand met ervaring met de een of andere oplossing. Ignace of iemand een idee/voorkeur?

Als ik het goed begrijp wil je dus van de Mac Mini naar de tv,
    en op tv is S-video vrij. 

Mijn keus zou zijn om de Apple mini-DVI-naar-video-adapter te gebruiken,
    die is speciaal voor (o.a.) Mac mini, prijs € 19,-

Dan hoef je verder geen modulator of andere videokaart te gebruiken.

Met de DVI-naar-video-adapter kunt u S-video- of composite-video-apparaten aansluiten
    op de DVI-poort van de Mac Pro (met ATI X1900 XT), de MacBook Pro of de Mac mini.

De DVI-naar-video-adapter van Apple is speciaal ontworpen om gebruikers van een Mac Pro (met ATI X1900 XT),
    MacBook Pro, Mac mini of een Power Mac G5 in staat te stellen S-video- of composite-video-apparaten,
    zoals televisies, videorecorders of overheadprojectors, met S-video- of RCA-connectors (composite)
    aan te sluiten op de DVI-poort van hun computer.
    De Apple DVI-naar-video-adapter is exclusief ontwikkeld voor aansluiting op de DVI-poort van de Mac Pro (met ATI X1900 XT),
    MacBook Pro, Mac mini en Power Mac G5, en is niet compatibel met andere computers.

Dan heb je naast deze connector alleen nog een S-video-kabel nodig van 10 meter.

• 02-12-2008 10:04 AM In reply to

• djjkroon
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Uddel, the Netherlands
    • Posts 113
    • Founder

Ignace,

Thanks, ik ga Apple-en.

Muzies, Hans Kroon
Page 1 of 1 (17 items)