in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-06-2008 11:00 AM by christiaantjong. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-31-2008 2:39 PM

    DSS module werkt niet

    Beste mensen,

    Ik heb een dss 4140 module geinstalleerd in een avant 8320, maar via menu-sound-speakers zie ik alleen de balans instelling, wie helpt me?

    groet,

    Christiaan

  • 02-01-2008 3:02 AM In reply to

    Re: DSS module werkt niet

    Is dit een DTS module?

     

    Zo uit mijn hoofd moest er ook een softwareupdate gedaan worden van de avant zelf. Weet dit niet zeker meer.

    Sowieso voor het plaatsen van een STB controller moet dit gebeuren. 

    Kijk even welke software je hebt en bel een dealer, mocht het nodig zijn, dan hebben die meestal de software op voorraad.

  • 02-01-2008 5:02 AM In reply to

    Re: DSS module werkt niet

    Nee, het is een Dolby Surround Sound module, een type eerder dus, moet deze ook via software geinstalleerd worden en zo ja, wat zal dat ongeveer kosten?
  • 02-05-2008 2:09 PM In reply to

    Re: DSS module werkt niet

    Hallo Christiaan,

     

    Ik ken niet al die typenummers en ga dan ook op jouw aangeven ervan uit dat het een DSS type is.

    Dat zou herkenbaar moeten zijn omdat er dan op de module alleen Front en Rear aansluitingen aanwezig zijn en er dus geen digiale coaxaansluitingen aanwezig zijn.

    Als het een DSS is, zou de Avant dit zonder software update moeten herkennen.

    De allereerste Avants, van het type 811x hadden namelijk al de mogelijkheid voor DSS.

    Verder ga ik ervan uit dat:

    - je Avant volledig spanningsloos hebt gemaakt (stekker eruit) bij het inbouwen van de module.

    - de flatcable goed hebt aangesloten tussen de module en het AV board van de Avant. Er is overigens als verbinding maar 1 flatcable.

    - je in het menu, daar waar het mogelijk is eventueel Front (type A of B)  en Rear speakers (yes or no) ingevoerd hebt.

    - je speakers hebt aangesloten. (weet het niet meer zeker, is een tijd terug namelijk, de AV9000 "voelde" of er speakers aanwezig waren.

     

    Beobuddy.

  • 02-05-2008 2:14 PM In reply to

    Re: DSS module werkt niet

    Beste Beobuddy,

    Ik heb het inderdaad gedaan zoals jij beschreef, echter nu heb ik getest in een 8111, degene waar het niet werkt is een 8320, en nu werkt het wel (in de 8111 dus)!

    ik snap 't niet,

    groet,

    Christiaan

  • 02-05-2008 2:29 PM In reply to

    Re: DSS module werkt niet

    Wellicht duid dat er juist op dat de avant is uitgerust met de laatste software die juist erop is gericht (speciaal) samen te gaan met een DTS module.

    Ik weet dat er in de eerste serie een ander aantal eeproms zaten tenopzichte van de latere software. Eerst was het er een en dat werdt vervangen door 2, voor ondermeer ondersteuning van STB-C.

    Kun je in het service menu?

  • 02-06-2008 11:00 AM In reply to

    Re: DSS module werkt niet

    waarschijnlijk heb je gelijk, ik heb de module inmiddels verkocht, iemand nog een DTS module over?
Page 1 of 1 (7 items)