in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 02-24-2008 1:42 PM by Peter Pan. 9 replies.
Page 1 of 1 (10 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-18-2008 6:10 PM

• Bo
    • Not Ranked
    • Joined on 01-15-2008
    • Denmark
    • Posts 7
    • Bronze Member

Beolap Penta mk II, "bump" når de tændes?

Er der nogen med viden om hvorfor der lyder et bump når penta tændes? De er sat til Beosystem 7000 med 7 pol powerlink kabel. Jeg har fået flere forskellige løsninger: en teknikker siger at kablerne skal skiftes til de kraftige powerlink kabler, hvad det skulle hjælpe??

Har set man kan købe alternativ B&O kabler hos http://www.av-connection.dk, men ved ikke om disse er 100% identiske med "org." B&O.

Kan iøvrigt ikke lige se hvad forskel der er på Penta mk II & Penta mk. III udover display er gult & grønt.

mvh

Bo

• 02-10-2008 9:16 AM In reply to

Re: Beolap Penta mk II, "bump" når de tændes?

Hej

Se på denne tråd om der er noget du kan bruge. Du ser tilslutnings kabler til BeoLab Penta, men jeg er ikke helt sikker på om MK II bruger 7 polet DIN med data link, eller de ældre 4 polet DIN højttaler stik.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32157&PN=1&TPN=4

Dette vil jeg meget gerne selv have styr på, så hvis der en læser der er helt sikker på MK I/ MK II tilslutningerne, må i meget gerne skrive.

Mvh Peter Pan.

• 02-16-2008 1:05 PM In reply to

• Bo
    • Not Ranked
    • Joined on 01-15-2008
    • Denmark
    • Posts 7
    • Bronze Member

Hej Peter

Tak for dit svar. Jeg kan oplyse at Penta MK II har 8 pol powerlink udover DIN stik. Har ikke haft mulighed for at afprøve såkaldt "fuldmonteret" powerlink kabler endnu.

MK II & MK III ser umiddelbart meget ens ud pånær displayfarven. Jeg har spurgt på fyn ,hvor jeg bor , flere Bang & Olufsen foretninger og i Striib ved Middelfart oplyser indehaveren at MK III har en meget bedre forstærker?? Min henvendelse  gik mere på at jeg mangler 1 stk. displayglas samt stof til de øverste rammer. Kender du til om man nogen steder kan få fat på det?.

Du må gerne mail´e direkte til mig:

engell@thomsen.mail.dk

mvh

Bo

• 02-16-2008 1:57 PM In reply to

Hej Bo

Tak for oplysningen. Det er så et PowerLink MK II fuldmonteret kabel du skal bruge for også at få oplysninger i Pentas display med. Så skal det køre uden at give blop i højttalerne. Hvis det mod forventning viser sig at det skylles fejl på forstærkerne, vil jeg tilråde dig at fjerne dem, så du står med et sæt BeoVox Penta istedet.

Det er der mange der har gjort med et super godt resultat til følge. Jeg køre selv med BeoVox Penta som trækkes af 2 x 500 Watt ICEpower moduler. Ender det sådan, kan du få en god vejledning af mig.

Min kammerat har for nyligt købt nye fødder til sine 2 Penta højttaler, bestilt hos Bang & Olufsen igennem vores lokale B&O butik. Det vil næsten sikkert også være muligt at bestille display, måske med en anden farven. Nyt frontstof kan nok kun bestilles, men nok kun i et helt sæt.

Det eneste alternativ til dette er at købe endnu et sæt brugt Penta højttaler til reservedele. Det har jeg selv gjort, for man ved jo aldrig hvornår en højttaler enhed står af.

• 02-21-2008 7:42 AM In reply to

Du kan evt. se billeder af hvordan jeg ændre ændrede mine lab'er til vox'er her: http://familien-poulsen.com/Anders/?page_id=57
  • 02-23-2008 9:00 AM In reply to

Hej apoulsen

Ja men så er det jo ikke de oprindelige bund forstærkere der trækker dine Penta højttaler.
    Jeg kan ikke huske om du købte ICEpower moduler som Beofan og jeg foreslog dengang ?

Din overskrift er "Beolap Penta mk II, "bump" når de tændes?". Er det stadig et problem ?

Jeg havde samme problem med mine BeoVox Penta tilsluttet 2 x 500 Watt ICEpower ASP moduler. "Blop" i højttalerne når jeg tilsluttede og fjernede det tilførte linie signal. ( ICE modulerne er altid tændt)

Løsningen blev klaret med et hurtigt virkende højttaler relæ, som blev indsat på højttaler kablerne
    mellem ICE modulerne og Penta højttalerne. Nu høres kun et lille klik når relæerne slår til og fra.

Hurtig kaldes ham der lavede dette relæ til mig. Han kan nu findes på http://www.hifi-musik.dk

Mvh. Peter Pan  

• 02-24-2008 11:39 AM In reply to

• Bo
    • Not Ranked
    • Joined on 01-15-2008
    • Denmark
    • Posts 7
    • Bronze Member

Hej igen Peter

Jeg har alle infor med i display på mine Penta, så kablerne må være fuldtmonterede, men er stadig den "tynde" udgave. Nu har jeg spurgt 4 forskellige B&O butikker og ingen kan hjælpe med de dele jeg efterlyser. Specielt displayglas er svært at skaffe.

Tanken om ICE power kunne være ganske interessant, men mon det er muligt at lave det i kabinetterne fra Penta forstækeren?. Kunne være et fedt design hitSmile

Hvis ikke det er muligt at skaffe øvrige kabinet dele kunne jeg være fristet af at få dem lavet sort højglans så det ligner det sorte på 7000 anlæg...

mvh

Bo

• 02-24-2008 12:20 PM In reply to

• Bo
    • Not Ranked
    • Joined on 01-15-2008
    • Denmark
    • Posts 7
    • Bronze Member

Hej Peter

Glemte at spørge hvor den B&O forhandler holder til der har skaffet fødder til Penta?Jeg bor på fyn så...lige hvor langt evt.?Du må stadig gerne mailé direkte til mig - det er ikke hver dag jeg logger på her.

Er 32" Avant med flat billedrør et godt køb? Jeg er muligvis ved at bytte med en forhandler som er meget fair med hans priser.

• 02-24-2008 1:24 PM In reply to

Hej igen Bo

Min omtalte ven købte nye Penta fødder via Beocentret i Hillerød, men det er nok 2 år siden. Prøv at stille spørgsmålet om displayglas til B&O's forbruger service på tlf. 96844525.

Nu kan man jo ikke købe løse ICEpower moduler, men selvfølgelig kan du tage dem ud af de kabinetter de købes i. Hvis jeg forstår dig ret vil du så prøve at montere dem istedet for de eksisterende bund forstærkere. Det tror jeg ikke der er plads til.

Prøv at se på dette link :

http://cls.audiogon.com/cgi-bin/cls.pl?ampstran&1208381818

Jeg syntes nu de er så flot forarbejdet at de tåler at blive set, men ellers kan de jo gemmes væk, evt. i et skab eller under en sofa.

BeoVision 32" Avant er godt nok et billedrørs TV, men det giver flotte billeder. Se efter DVD modellen da de har det nyere Dolby digitale 5.1 surround modul, hvorimod VHS modellen har analog 5.0 Dolby Pro-Logic lydsystem. Er det en VHS udgave skal prisen være under 10.000 kr. 

Mvh. Peter Pan.

• 02-24-2008 1:42 PM In reply to

Tryk på animationen

Page 1 of 1 (10 items)