in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 05-25-2009 10:01 AM by Dillen. 9 replies.
Page 1 of 1 (10 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-08-2008 12:24 PM

    • PFN
    • Not Ranked
    • Joined on 01-08-2008
    • Posts 3
    • Bronze Member

    Køb af brugt tv til små penge

    Jeg overvejer at smide mit gamle 14" tv ad h...... til. I den forbindelse har jeg overvejet at invistere i et brugt B&O tv, men da jeg er studerende må det max koste 5.000,-

    Ved ikke helt hvad jeg skal vælge, har set på et par MX 6000, som passer til prisen. Er også stødt på en enkelt Avant, eller to, som passer til mine kriterier. Kunne godt tænke mig at høre, hvilket tv som er bedst, bla. mht fremtiden (er godt klar over at man skal noget længere op i pris for at få et fremtidssikret tv, men er det helt skævt?) 

    En kammerat har rådet mig til at købe en fladskærm i el- giganten, men vil jo også gerne have noget man kan holde ud at se på, når det er slukketSmile

  • 01-09-2008 10:41 AM In reply to

    • LarsJensen
    • Not Ranked
    • Joined on 04-25-2007
    • Copenhagen, Denmark
    • Posts 65
    • Bronze Member

    Re: Køb af brugt tv til små penge

    Hej

    Kan godt forstå din holdning til brugt B&O  kontra fladskærm fra el-giganten. Har en kammaret med få midler der har været i gennem samme overvejelser. Her er et par råd der måske kan hjælpe dig på vej.

    MX 6000 tager ikke så meget plads og designet er efter de flestes mening lige i øjet. Det er rimelig nemt at placere - selv direkte på gulvet. Ulempen ved det er at det er et 4:3 og afhængig af hvorfra du modtager dine signaler vil en del være i såkaldt "ægte 16:9". Det betyder at en del kanaler vil have et billede der bliver presset sammen og hvor alt derfor er smalt. Et MX 6000 bør du ikke give meget mere for en ca 3.000 - 3.500

    Avanten større og kan være lidt svære at placere. Designet er en smags sag men personligt synes jeg det holder. Avanten er i modsætning til MX et 16:9 fjernsyn og kan derfor vise alle kanaler med korrekt billede. Billed kvaliteten på et Avant er - hvis det er 100 Hz - langt bedre end på et MX. Da hele billedet er fyldt ud vil det også være et langt større billede du oplever i praksis. Avant har desuden indbygget motorstand og i nogle tilfælde indbygget surround. Hvis surround er vigtigt skal du sikre dig det er Dolby Digital og ikke prologic. Et Avant i 28" bør koste 4.000 - 5.000 og du skal ikke købe et der er ældre end fra 2000 - Et så nyt fjernsyn vil i øvrigt altid kunne opgraderes til Dolby Digital. 

    Hvis du køber et fladskærmsfjernsyn vil du i modsætning til ovenstående - hvis fjernsynet vel og mærke kan - kunne udnytte HD kanaler fra Stofa eller TDC men det kræver en ekstra boks og koster en del hver måned. Udbudet er stadig begrænset men dog voksende. Hvis du vægter muligheden for at kunne se HD indhold højt bør du vælge el-gigantens tilbud men der bør du også kigge dig godt for når du er nede i den prisklasse. Du risikerer at stå med noget der i praksis ikke kan bruges alligevel.

    Personligt er jeg slet ikke i tvivl om hvad jeg ville gøre med et budget på 5.000: Et så nyt Avant som muligt og om muligt med Dolby Digital surround.

    /Lars

  • 01-09-2008 12:04 PM In reply to

    • Jesper
    • Not Ranked
    • Joined on 04-20-2007
    • Denmark
    • Posts 17
    • Bronze Member

    Re: Køb af brugt tv til små penge

    Har du lidt teknisk snilde ?

    Ja: Så finder du en defekt Avand 28" eller 32" i prislejet 1500-2000.- - de har 9 ud af 10 gange defekt billedrør en af farvekatoderne er brændt ud(bør selvfølgelig undersøges på forhånd) og dette rør kan let skiftes. Den type rør der, sidder i masser af nyere Phillips Tv's som du kan finde brugt til salg i omegnen af  500.-

     Nej: Køb en ok avant, og betal de 4-5000.- for en 28"

    Big Smile go arbejdslyst.

    PS: hvis du har lidt snilde, og sidder fast i projekt udskift billedrør - kan du bare skrive til mig.

  • 01-10-2008 6:56 AM In reply to

    • ChrDH
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Denmark
    • Posts 493
    • Founder

    Re: Køb af brugt tv til små penge

    Smart....
    Beosound Ouverture, Beocenter 9000, Beovision MX6000, Beocord VX7000
  • 01-14-2008 6:24 PM In reply to

    Re: Køb af brugt tv til små penge

    Har du flere af de 28" 100 Hz med DD til 5000 KR meget gerne real flat Smile???

    Det bedste tv i dit prisleje er Mx 7000 med beo4 eller en MX4200 (21") men 16/9 compatibel.

    Eller hvis du er heldig en AV9000 som er bedre end de billige AVANT'er, på nær video'en

  • 01-15-2008 8:38 AM In reply to

    • Jesper
    • Not Ranked
    • Joined on 04-20-2007
    • Denmark
    • Posts 17
    • Bronze Member

    Re: Køb af brugt tv til små penge

     Hi hi har sku da ikke lige et 28" flat, men tjek da d.b.a. der er mindst et hver 14 dag !, dog er der vist flest af de gamle runde..

     f.eks http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=53233584

     Hvorfor mener du en AV9000 er bedre end avant, er AV9000 ikke 4:3?, syntes da absolut en 16:9 er at foretrække !!!

     

  • 01-16-2008 10:46 AM In reply to

    • PFN
    • Not Ranked
    • Joined on 01-08-2008
    • Posts 3
    • Bronze Member

    Re: Køb af brugt tv til små penge

    Tak for svarene. Jeg har søgt lidt omkring. De fleste avanter, er 50hz, og så var det jeg tænkte: hvor meget betyder det om det er 50 eller 100 hz, når der kun er tale om et 28" tv?
  • 01-21-2008 10:57 AM In reply to

    Re: Køb af brugt tv til små penge

    Jesper:

     Hi hi har sku da ikke lige et 28" flat, men tjek da d.b.a. der er mindst et hver 14 dag !, dog er der vist flest af de gamle runde..

     f.eks http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=53233584

     Hvorfor mener du en AV9000 er bedre end avant, er AV9000 ikke 4:3?, syntes da absolut en 16:9 er at foretrække !!!

     

    Det er fordi du får et bedre tv med en AV9000 end de første Avant'er (sådan en som du har link'et til). Da der er rigtig mange af dem der skal have nyt billederør.

     

    100 eller 50 Hz i den pris klasse du leder i få du et mere skarpt billede med en 50 Hz end 100 Hz som har et mere rolig billede og har ikke den trælse 15 KHz hyletone.

  • 05-25-2009 4:38 AM In reply to

    Re: Køb af brugt tv til små penge

    Hej

    Vedr. projekt udskift billedrør.

    Jeg faldt lige over dit indlæg ifm. ovennævnte defekt, da mit avant gennem længere tid har set lidt skidt ud i farverne. Håber du vil hjælpe mig lidt videre, da jeg har gerne vil prøve, at udskifte iflg. ovennævnte.

    Har brug for temmelig meget info. Hvilke Phillips tv er anvendelige? Kan man evt. købe røret nyt og endelig lidt praktisk vejledning omkring hvor dette rør sidder?

    På forhånd tak og hilsener

    Martin Jørgensen

  • 05-25-2009 10:01 AM In reply to

    • Dillen
    • Top 10 Contributor
    • Joined on 02-14-2007
    • Copenhagen / Denmark
    • Posts 5,008
    • Founder

    Re: Køb af brugt tv til små penge

    "hvor dette rør sidder?"   ...

    Undskyld mig, men hvis du ikke ved hvor billedrøret sidder, vil jeg anbefale, at du overlader operationen til een med erfaring
    udi de dele.
    Det er ikke så let en opgave som det lyder og der er arbejde med højspænding forbundet med udskiftningen.
    Det er mest for din egen skyld.

    Og så også lige velkommen til Beoworld ! Yes -  thumbs up

    Martin

Page 1 of 1 (10 items)