in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-04-2008 2:05 PM by Bingo. 40 replies.
Page 1 of 2 (41 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 01-07-2008 2:00 PM

    Beovision 4 met Beolab 10

    Nieuw speelgoed !!!!

    http://www.i4u.com/article13929.html

     Stick out tongue

  • 01-07-2008 2:48 PM In reply to

    Re: Beovision 4 met Beolab 10

    sssssssssssssssssssssstttttttttttt.......we mogen er nog niks over zeggenUnsure
  • 01-07-2008 3:41 PM In reply to

    Re: Beovision 4 met Beolab 10

    Oepsssssssssssssssssss...Ick!

  • 01-07-2008 4:03 PM In reply to

    • Johan
    • Not Ranked
    • Joined on 04-26-2007
    • Posts 64
    • Bronze Member

    Re: Beovision 4 met Beolab 10

    Ziet er wel erg strak uit, doet me wel ergens aan denken, iets van eerder zo'n hele mooie tvWink

    gr. Johan

  • 01-07-2008 5:56 PM In reply to

    Re: Beovision 4 met Beolab 10

    BV-4-9000 ?
  • 01-07-2008 6:33 PM In reply to

    Re: Beovision 4 met Beolab 10

    No - thumbs down
  • 01-31-2008 5:37 AM In reply to

    Re: Beovision 4 met Beolab 10

    Lijkt me toch niet zo No - thumbs down

    Deze zijn iets duidelijker http://www.futurebytes.ch/digital-lifestyle/beovision-4-und-beolab-10/10707/

  • 01-31-2008 6:17 AM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Beovision 4 met Beolab 10

    $13,500 for the 65 inch screen, $7,500 for the 50 inch screen, and $4,000 for BeoLab 10. 

     mm 5000,- euro voor een 50" scherm is een mooie prijs Smile. Keer wat anders dan de 15.000 die hij eerst koste Stick out tongue. De top Pioneers kosten trouwens net zoveel, en als de bv4 dezelfde prestaties kan halen is dit een heel mooi begin voor eerlijke B&O prijzen Yes -  thumbs up

     

     
    Ziet er ook nog cool uit, en met een stel bl5's erbij is je a/v setup weer klaar voor het jaar 2030 Cool

     Moet wel zeggen dat hij er meer futuristisch uitziet dan bijv de oude bv4 die wat meer charme had. Denk namelijk dat deze combi erg appart staat in een klassiek ingericht huis terwijl de oude bv4 dat wel deed.
     

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 01-31-2008 7:09 AM In reply to

    Re: Beovision 4 met Beolab 10

    Beobird:

    $13,500 for the 65 inch screen, $7,500 for the 50 inch screen, and $4,000 for BeoLab 10. 

     mm 5000,- euro voor een 50" scherm is een mooie prijs Smile. Keer wat anders dan de 15.000 die hij eerst koste Stick out tongue. De top Pioneers kosten trouwens net zoveel, en als de bv4 dezelfde prestaties kan halen is dit een heel mooi begin voor eerlijke B&O prijzen Yes -  thumbs up

     


    Ziet er ook nog cool uit, en met een stel bl5's erbij is je a/v setup weer klaar voor het jaar 2030 Cool

     Moet wel zeggen dat hij er meer futuristisch uitziet dan bijv de oude bv4 die wat meer charme had. Denk namelijk dat deze combi erg appart staat in een klassiek ingericht huis terwijl de oude bv4 dat wel deed.
     

     

    Ik vind het mooi ....zodra hij uitkomt en ik kan hem zo vervangen ( zonder een stucadoor te hoeven inschakelen )  , dan gaat die malle 7.2 er onder vandaan ......ik vind dit veel meer één geheel .

     Dit doet mij ook denken aan mijn meest favoriete b&o tv allertijden ......

  • 01-31-2008 7:24 AM In reply to

    Re: Beovision 4 met Beolab 10

    Beobird:

    $13,500 for the 65 inch screen, $7,500 for the 50 inch screen, and $4,000 for BeoLab 10. 

     mm 5000,- euro voor een 50" scherm is een mooie prijs Smile. Keer wat anders dan de 15.000 die hij eerst koste Stick out tongue. De top Pioneers kosten trouwens net zoveel, en als de bv4 dezelfde prestaties kan halen is dit een heel mooi begin voor eerlijke B&O prijzen Yes -  thumbs up

    Zijn dat niet prijzen zonder de BeoSystem 3?

    Want als je die erbij optelt kom je toch op ongeveer dezelfde prijs als de huidige BeoVision 4 uit.
     

  • 01-31-2008 8:34 AM In reply to

    Re: Beovision 4 met Beolab 10

    als ik de Zwitserse prijzen omreken kom ik op €14500,- voor de 50 inch en €2925,- voor de beolab 10
  • 01-31-2008 12:11 PM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Beovision 4 met Beolab 10

    dan bestel ik hem via die Amerikaanse link Big Smile

     Maargoed, bs3 is leuk, maar zijn enorme meerprijs niet waard....
     

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 02-03-2008 6:44 AM In reply to

    Re: Beovision 4 met Beolab 10

    Ik denk als die nieuwe Beovison 4-50 met die camera ook weer €15000,- gaat kosten  dat het bergafwaarst blijft gaan met de verkopen van Bang & Olufsen.

    Ik had toch wel een beetje gehoopt dat ze met het nieuwe model een beetje meer marktconform zouden prijzen.

    Het staat echt in geen enkele verhouding meer tot het gebodene. Wens ze veel succes daar in Struer!!

    Vroeger kon je misschien nog zeggen het beeld schiet er redelijk uit, maar sinds de Pioneer Kuro is dat ook zeker niet meer het geval. Sterker nog, ik denk dat er geen televisie is met ene betere scaler dan de Kuro.

  • 02-03-2008 6:54 AM In reply to

    Re: Beovision 4 met Beolab 10

    Ik sluit me bij bingo aan.

    Ik denk dat b&o op deze wijze zijn eigen graf aan het graven is.

     

  • 02-03-2008 7:12 AM In reply to

    Re: Beovision 4 met Beolab 10

    Ik niet !

     B&O is gewoon duur , als je het niet kan ( of wil ) betalen , prima vooral niet doen !

    Toen Bingo zijn Avant nog wel kon betalen ........ koste een Avant 15000,- gulden  ........een Sony top model koste toen der tijd 3000,- gulden ......die verhoudingen zijn niet veel veranderd .

     Een knappe 42" tv van model X  kost nu 2000,- euro , terwijl een BV-7-40 nu 11000,- euro kost , dus die verhoudingen ontlopen elkaar in al die jaren helemaal niet zoveel .

     Ik vind iets pas te duur als ik geen waar voor mijn geld krijg ....bij B&O heb ik dit gevoel zelden of nooit !

     

     

     

     

     

     

  • 02-03-2008 7:20 AM In reply to

    Re: Beovision 4 met Beolab 10

    HarleyD:

    Ik niet !

     B&O is gewoon duur , als je het niet kan ( of wil ) betalen , prima vooral niet doen !

    Toen Bingo zijn Avant nog wel kon betalen ........ koste een Avant 15000,- gulden  ........een Sony top model koste toen der tijd 3000,- gulden ......die verhoudingen zijn niet veel veranderd .

     Een knappe 42" tv van model X  kost nu 2000,- euro , terwijl een BV-7-40 nu 11000,- euro kost , dus die verhoudingen ontlopen elkaar in al die jaren helemaal niet zoveel .

     Ik vind iets pas te duur als ik geen waar voor mijn geld krijg ....bij B&O heb ik dit gevoel zelden of nooit !

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

     

    Ik weet niet hoe jij rekent. Een knappe 40 inch LCD kost tegenwoordig van Sony rond de €2000,-

    Daar zit wel een digitale kabeltuner, een digitale territrische tuner en een HDTV tuner ingebouwd.

    Prijsverschil met B&O is dus €9000,- of tewel 20.000 gulden !!!!!

    Tel daar nogeens bij op dat de prijzen van plasmapanelen en LCDpanelen met het tienvoudige zijn gedaald de afgelopen jaren. Dat speelde met de cathodebeeldbuis ook helemaal niet. B&O heeft nooit maar dan ook nooit wat teruggeven aan de klant terwijl ze toch iederjaar dramatisch goedkoper de panelen konden inkopen.

    Vroeger kosste een topmodel CRT va Sony of Philips 3000 gulden. De Avant 13000,- gulden en geen 15000 gulden!

    Het prijsverschil was dus 10.000 gulden !!!

    Het prijsverschil is nu dus verdubbeld.

    Hoezo de verhoudingen zijn het zelfde gebleven? Leg mij dat maar eens uit.

     

     

     

     

     

     

  • 02-03-2008 8:05 AM In reply to

    Re: Beovision 4 met Beolab 10

    Bingo:
    HarleyD:

    Ik niet !

     B&O is gewoon duur , als je het niet kan ( of wil ) betalen , prima vooral niet doen !

    Toen Bingo zijn Avant nog wel kon betalen ........ koste een Avant 15000,- gulden  ........een Sony top model koste toen der tijd 3000,- gulden ......die verhoudingen zijn niet veel veranderd .

     Een knappe 42" tv van model X  kost nu 2000,- euro , terwijl een BV-7-40 nu 11000,- euro kost , dus die verhoudingen ontlopen elkaar in al die jaren helemaal niet zoveel .

     Ik vind iets pas te duur als ik geen waar voor mijn geld krijg ....bij B&O heb ik dit gevoel zelden of nooit !

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

     

    Ik weet niet hoe jij rekent. Een knappe 40 inch LCD kost tegenwoordig van Sony rond de €2000,-

    Daar zit wel een digitale kabeltuner, een digitale territrische tuner en een HDTV tuner ingebouwd.

    Prijsverschil met B&O is dus €9000,- of tewel 20.000 gulden !!!!!

    Tel daar nogeens bij op dat de prijzen van plasmapanelen en LCDpanelen met het tienvoudige zijn gedaald de afgelopen jaren. Dat speelde met de cathodebeeldbuis ook helemaal niet. B&O heeft nooit maar dan ook nooit wat teruggeven aan de klant terwijl ze toch iederjaar dramatisch goedkoper de panelen konden inkopen.

    Vroeger kosste een topmodel CRT va Sony of Philips 3000 gulden. De Avant 13000,- gulden en geen 15000 gulden!

    Het prijsverschil was dus 10.000 gulden !!!

    Het prijsverschil is nu dus verdubbeld.

    Hoezo de verhoudingen zijn het zelfde gebleven? Leg mij dat maar eens uit.

    Ik zal het proberen .....

     Wat jij in je berekeningen vergeet ,mee  te nemen is dat het door mij aan gehaalde voorbeeld wel een speaker er onder heeft hangen van 3100,- euri's welke je niet mee hoeft te bestellen ...... dan reken ik de ingebouwde DVD speler niet eens mee ( kost toch 1200,- bij B&O )

     Ik heb hier de prijslijst van 04-12-2001 voor mij liggen ( ouder kan ik ff niet vinden ) een Avant koste toen in guldens 16197,17 in guldens !

    Mijn vergelijk was in 2000 , toen een vriend de 32"Sony kocht en ik de 32" Avant ...ik denk dus dat ik met mijn  prijs van 15000,- nog iets aan de lage kant zat !

  • 02-03-2008 8:34 AM In reply to

    Re: Beovision 4 met Beolab 10

    HarleyD:

     Ik vind iets pas te duur als ik geen waar voor mijn geld krijg ....bij B&O heb ik dit gevoel zelden of nooit !

     

    HarleyD, jij hebt blijkbaar geen dvd van B&O...elke keer wanneer ik een schijfje in het toestel doe heb ik het gevoel dat hij te duur is en dat ik geen waar voor mijn geld heb gekregen...Maar er zijn dan weer andere toestellen van B&O waar ik veel plezier aan beleef !!! 

     

     

     

     

     

     

  • 02-03-2008 9:23 AM In reply to

    Re: Beovision 4 met Beolab 10

    Maar weet je Harley, we kunnen de discussie gaan uitmelken en dat heeft geen zin.

    Het gaat om de beleving van de consument. Die bepaalt of er iets wordt gekocht of niet. Ik zal met de huidige prijsstellingen altijd het gevoel hebben dat ik veel te veel betaal.

    Ik weet dat die groep steeds groter wordt. Het is niet voor niks zo slecht met de omzet momenteel.

    B&O zal iets moeten doen om die beeldvorming om te doen slaan.

    Als ze voor de nieuwe Beovision 4-50 echt weer 16000 euro gaan vragen, zal dat bij mij niet gebeuren.

    Een gevoel is nooit rationeel alleen.

  • 02-03-2008 9:31 AM In reply to

    Re: Beovision 4 met Beolab 10

    Beofreak:
    HarleyD:

     Ik vind iets pas te duur als ik geen waar voor mijn geld krijg ....bij B&O heb ik dit gevoel zelden of nooit !

     

    HarleyD, jij hebt blijkbaar geen dvd van B&O...elke keer wanneer ik een schijfje in het toestel doe heb ik het gevoel dat hij te duur is en dat ik geen waar voor mijn geld heb gekregen...Maar er zijn dan weer andere toestellen van B&O waar ik veel plezier aan beleef !!! 

     

    DE dvd1 is in mijn ogen 200 euro waard!   kijk nou eens wat erin zit,het is net een lege schoenen doos.

    Ga nou eens kijken op hi-fi.nl,als je daar de dvd spelers ziet in die klasse dan gegrijp je wat ik bedoel.

    de dvd1 is heel matige dvd speler (met veel uitval fouten)

     

     

     

     

  • 02-03-2008 11:13 AM In reply to

    Re: Beovision 4 met Beolab 10

    Klopt Koning !!!

    Ik had er genoeg van en heb een hd e1 dvd van Toshiba gekocht in promotie bij de mediamarkt voor maar €129 (normale prijs €799) en kreeg er nog vier films bij...het beeld en geluid is onvoorstelbaar !!! Het zicht en de bediening is wat anders maar het is een plezier om mooi beeld te hebben...  

  • 02-03-2008 11:15 AM In reply to

    Re: Beovision 4 met Beolab 10

    Kijk en dat zijn nu juist de signalen waar ze wat mee zouden moeten doen in Stuer.
    Teveel mensen vinden geen waar voor hun geld. De DVD1 en opvolgers zijn daar beroemd om.

    Dat is toch vreselijk dat een merk dit over zich heen laat gaan?

     

  • 02-03-2008 11:39 AM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Beovision 4 met Beolab 10

    HarleyD:

    Ik niet !

     B&O is gewoon duur , als je het niet kan ( of wil ) betalen , prima vooral niet doen !

    Toen Bingo zijn Avant nog wel kon betalen ........ koste een Avant 15000,- gulden  ........een Sony top model koste toen der tijd 3000,- gulden ......die verhoudingen zijn niet veel veranderd .

     Een knappe 42" tv van model X  kost nu 2000,- euro , terwijl een BV-7-40 nu 11000,- euro kost , dus die verhoudingen ontlopen elkaar in al die jaren helemaal niet zoveel .

     Ik vind iets pas te duur als ik geen waar voor mijn geld krijg ....bij B&O heb ik dit gevoel zelden of nooit !

     
    Vergeet niet dat een Avant RF wel het beste van het beste was op crt gebied... Mensen (en ik) zijn namelijk bereid om veel geld uit te geven als ze daarvoor in de plaats een prachtig design krijgen met een fenominaal beeld.

    Mischien is het prijsverschil tegenwoordig wel net zo groot als vroeger (wat volgens mij zeker niet het geval is !), maar wat wel is veranderd is de kwaliteit van het beeld Sad. Niet dat het slecht is, maar het is bij lange na niet meer het beste.

    Het is gewoon moeilijk om nu voor iets te kiezen wat 3, 4 á 5x zo duur is als de concurrent,  terwijl het beeld van de concurrent beter is. De enigste reden die dus overblijft is het design en de integratie met al m'n andere apparatuur. Oftewel, de drempel wordt voor de beeld, geluid en design liefhebbers een stukje hoger omdat het gewoon moeilijker is om een goede reden te zoeken om zoveel meer te betalen....

    Het is gewoon zo dat je Ferrari prijzen betaald terwijl je door een Golfje wordt ingehaald. En tja, voor die Ferrari prijzen wil je ook Ferrari prestaties en niet alleen een charmant uiterlijk Big Smile 

     Maargoed, eerst maar eens kijken welke prijzen nou kloppen Smile
     

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 02-03-2008 1:20 PM In reply to

    Re: Beovision 4 met Beolab 10

    Als je een B&O product gaat kopen met een rekenmachine om te kijken of de "B&O factor" wel of niet gerechtvaardigd is, dan zit je volgens mij op het verkeerde spoor...

    Ik koop B&O om de combinatie van een aantal unique selling points die andere merken niet/onvoldoende hebben en/of kunnen bieden. 1) integratie in mijn bestaande (B&O) systeem, 2) de bijzonder intuitieve bediening, 3) de kwaliteit van beeld en geluid, 4) het design, ook als het uit staat en 5) de restwaarde.

    Mijn B&O apparaten hebben hun prijs/kwaliteit gedurende de afgelopen 10 jaar bewezen, dus ik ben meer dan tevreden!

    Overigens heeft de B&O liefde mij niet blind gemaakt, want bovenstaand verhaal gaat in mijn geval alleen op als aan de genoemde 5 punten wordt voldaan. Zo vind ik een Beo5 niet intiuitief te bedienen, dus in die hoef ik niet meer (en dankzij de 5e reden was de schade zeer beperkt). En persoonlijk vind ik een staand plasmascherm mooier dan een hangend scherm, dus om reden 4 wint de BV9 het in mijn geval van de BV4.

    No better life than a Secondlife

  • 02-03-2008 2:06 PM In reply to

    • Johan
    • Not Ranked
    • Joined on 04-26-2007
    • Posts 64
    • Bronze Member

    Re: Beovision 4 met Beolab 10

    Ik denk dat er een belangerijke factor wordt vergeten en dat is degelijkheid. Ik vind dat B&O er wel degelijk een kwalitief product wordt neergezet. Het probleem is echter dat ze, omdat ze veel inkopen, de problemen van andere fabrikanten overnemen. Ik heb een dvd speler van JVC en van Pioneer gehad allebei een paar maanden na de garatie periode defect. Dan wordt er glashard gezegt dat je beter een nieuwe kunt kopen omdat reparatie te duur is. Bij B&O betaal je natuurlijk ook voor een voortreffelijke service van de dealers,je wordt als persoon behandeld daar en niet als nummer 228337738 bij de mediamarkt bv. Oke ik vind de Beovision ook erg aan de prijzige kant maar als ik naar de beovision 7 kijk en vergelijk met de loewe compose is het prijsverschil niet veel te noemen. Ik heb het al vaker gezegt, maar ik denk dat de techniek van tv's te hard gaat voor B&O. Ze moeten gewoon met een apart design komen denk ik mischien een ovale tv. Dan de  speakers weg werken en de ruimtes die onstaan rondom het scherm want waarom moet een tv rechthoekig zijn.

    Gr. Johan

Page 1 of 2 (41 items) 1 2 Next >