in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 09-07-2008 3:53 PM by Dillen. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 09-02-2008 2:06 PM

    • Bundy
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 05-25-2008
    • Bolderslev, Denmark
    • Posts 58
    • Gold Member

    Kobling til beocenter 7700 søges...

    Hej

    Har købt et brugt beocenter 7700 og fåer skiftet remmene i kassetteafspilleren men koblingen er ikke god da den brummer under afspilning. Kan ikke ængere fåes l fra B&O, men er der nogen der har en liggende?

     

    Mvh Mogens

  • 09-02-2008 5:00 PM In reply to

    • Dillen
    • Top 10 Contributor
    • Joined on 02-14-2007
    • Copenhagen / Denmark
    • Posts 5,008
    • Founder

    Re: Kobling til beocenter 7700 søges...

    Koblingen - hvor ? Har du et reservedelsnummer eller en idé om hvilken del, der tales om ?

    Jeg har en god portion dele liggende, så det var da ikke umuligt at jeg kunne hjælpe.

    Martin

  • 09-04-2008 4:32 AM In reply to

    • Bundy
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 05-25-2008
    • Bolderslev, Denmark
    • Posts 58
    • Gold Member

    Re: Kobling til beocenter 7700 søges...

    Hej Martin

    Koblingen skulle være til kassetteafspilleren. Jeg kender en radioteknikker der laver lidt rep. for mig en gang i mellem og det er også ham der satte nye remme i. Den gang sagde han at koblingen var slidt. Det giver sig udtryk i at den har svært ved at spole og nu "brummer" den så snart kassetteafspilleren aktiveres. Den kan dog stadig spole og afspille. Det er bare "brummeriet" jeg vil af med.

    Jeg har skrevet til B&O beocare for at forhøre mig om hvilke muligheder der var, og svaret var, at jeg måtte ud på brugtmarkedet. Jeg venter nu på svar fra dem ang. reservedelsnummeret. Jeg håber det er noget du har og at det virker. Så vidt jeg kan forstå kan man ikke teste koblingen uden at skulle montere den og så se om det virker.

     

    Mvh Mogens

     

  • 09-04-2008 4:43 AM In reply to

    • Dillen
    • Top 10 Contributor
    • Joined on 02-14-2007
    • Copenhagen / Denmark
    • Posts 5,008
    • Founder

    Re: Kobling til beocenter 7700 søges...

    Disse decks har aldrig været specielt gode til at spole, særligt fremadspoling kan være svær at få til at køre godt selv med nye dele og selvfølgelig værst mod slutningen af båndet, så forvent ikke mirakler af den. Tilbagespoling kan man som regel godt få til at virke OK. Koblingen, han refererer til, er muligvis et mellemhjul som ikke har været i produktion i årevis men hvis den spoler trægt, er det som regel mere et spørgsmål om at stramme et par fjedre.

    Brummeriet ved jeg ikke hvor kommer fra, måske fra motoren hvis det er en mekanisk brummen. Hvis brummen kommer fra højttalerne, er der noget andet galt. Hvis du bor i nærheden af København, vil jeg gerne se på den.

    Martin

  • 09-04-2008 9:18 AM In reply to

    • Bundy
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 05-25-2008
    • Bolderslev, Denmark
    • Posts 58
    • Gold Member

    Re: Kobling til beocenter 7700 søges...

    Hej

     

    Nej, jeg bor langt fra København. Jeg tænker på måske selv at lokaliserer brummeriet. Er der noget man skal være ops på når man åbner beocenter 7700. Der er vel ikke nogen fjeder der springer op?? Jeg mener, det hvad der kunne spændes, blev spændt da der kom nye remme i, så måske er der et helt 3 problem. Du har iøvrigt fuldstændig ret i at det er fremadspoling der går trægt og ikke tilbagespolingen.

    Ps. Har fået svar fra Beocare: "Koblingen til BeoCenter 7700 har varenr. 2724059.

    Imidlertid fortæller vor reservedelsekspert, at den del, der oftest er blevet skiftet, er varenr. 2804039. Dette kaldes en arm, men kunne være den del, I leder efter.

    Hvis I er i tvivl, kan I sende os et billede af delen, da vi så kan identificere den.

    Med venlig hilsen
    Bang & Olufsen a/s"

    Er det en del du har Martin?

    Mvh Mogens

  • 09-07-2008 3:53 PM In reply to

    • Dillen
    • Top 10 Contributor
    • Joined on 02-14-2007
    • Copenhagen / Denmark
    • Posts 5,008
    • Founder

    Re: Kobling til beocenter 7700 søges...

    Det er mellemhjulet. Det har jeg ikke, men jeg har heller aldrig været ude for at det skulle skiftes med mindre det var knækket. 

    Martin

Page 1 of 1 (6 items)