in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-07-2008 8:18 AM by Ignace. 9 replies.
Page 1 of 1 (10 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 03-06-2008 5:40 AM

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    B&O Newsletter Maart

    B&O Newsletter Maart

    - de nieuwe Beovision 4 met ACM (Automatic Color Management),
      dat het typische vervagen van kleuren / veroudering van plasma-tv's zou compenseren
    - Beolab 10 
    - Sound Universe, met meer info over o.a. de Acoustic Lens Technology (ALT) en Adaptive Bass Control.
    - Luidspreker van de maand, deze maand: Beolab 5.
      Komende maanden worden enkele B&O speakers verder uitgelicht
    - Blog met Geoff Martin
    - Post een slogan en win merchandise kit 

     

  • 03-06-2008 6:34 AM In reply to

    Re: B&O Newsletter Maart

    Zo te zien bij de technische specificaties is het allemaal weer behoorlijk antiek wat erin zit. Een plasmapaneel met een contrast van 3000:1. Ik weet niet waar ze het full HD scherm vandaan hebben, maar de nieuwe full HD plasmapanelen van Panasonic hebben een contrast van 30.000:1.

    Tevens zit er geen digitale tuner ingebouwd lees ik, dus hij mag geeneens meer in Frankrijk verkocht worden vanaf gisteren :-)              Goedzo hoor B&O!!!!!!  Je gaat echt met je tijd mee... Iedere cent waard ~~~~

     

    Vanaf eind dit jaar moet iedere nieuw verkochte televisie in Frankrijk zelfs een MPEG4 tuner ingebouwd hebben. Ze mogen wel opschieten daar in Struer, anders kunnen ze alle B&O winkels daar gaan ombouwen naar audiowinkels.Indifferent

  • 03-06-2008 8:58 AM In reply to

    Re: B&O Newsletter Maart

    Wat mij opvalt aan het nieuwe bv-4 scherm dat afgebeeld wordt is dat het IR-oog boven op het scherm zit , net als bij de BV-9 .

    Dit in tegenstelling tot mijn bv-4-50 , waarbij een losse IR ontvanger geleverd is .....de nieuwe oplossing is een stuk fraaier !

  • 03-06-2008 10:31 AM In reply to

    • Chris
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Bredene near Ostend-Belgium
    • Posts 143
    • Bronze Member

    Re: B&O Newsletter Maart

    Het scherm is er zeker nog mooier op geworden. Een juweeltje in de woonkamer. Ben benieuwd hoe ie speelt, ik moet dringend mijn dealer eens opzoeken.

    Yes, I kown my spelling is horrible… Huh?

  • 03-06-2008 10:40 AM In reply to

    Re: B&O Newsletter Maart

    Bingo:

    Zo te zien bij de technische specificaties is het allemaal weer behoorlijk antiek wat erin zit. Een plasmapaneel met een contrast van 3000:1. Ik weet niet waar ze het full HD scherm vandaan hebben, maar de nieuwe full HD plasmapanelen van Panasonic hebben een contrast van 30.000:1.

    Tevens zit er geen digitale tuner ingebouwd lees ik, dus hij mag geeneens meer in Frankrijk verkocht worden vanaf gisteren :-)              Goedzo hoor B&O!!!!!!  Je gaat echt met je tijd mee... Iedere cent waard ~~~~

     

    Vanaf eind dit jaar moet iedere nieuw verkochte televisie in Frankrijk zelfs een MPEG4 tuner ingebouwd hebben. Ze mogen wel opschieten daar in Struer, anders kunnen ze alle B&O winkels daar gaan ombouwen naar audiowinkels.Indifferent

    Moet B&O zijn winkels ombouwen naar audiowinkels in Frankrijk ? in Nederland volgens Bingo dan dus naar Antiekshops Devil

    Gelukkig weten we beter : er zit volgens mij geen minimale waarde aan een contrast ratio om e.e.a. full HD te noemen ? Panasonic gaat evenals een aantal anderen binnenkort toch stoppen met de productie van plasmaschermen en deze inkopen van de concurrent ? er zitten weer te weinig cijfertjes in de TV om de goedkeuring weg te kunnen dragen, maar ja een contrast van 3.000 of 30.000 het verschil is relatief klein en morgen al weer achterhaald, dus welke echte waarde kan men hier aan toekennen, zonder de totale beleving van het totaal pakket te kennen [ A + V ] We weten dat de Fransen veel met de franse slag doen en nu gaan voorlopen ? alhoewel, wie weet wat de wereldwijde norm gaat worden ? wellicht helemaal geen mpeg4; "tsja op z'n frans of plaatjes kijken" was niet voor niets de tekst in een oude nederlandse tophit nietwaar ? in dit geval op z'n frans en [wellicht] geen B&O plaatjes kijken......Sad

    Wellicht veronderstellen we zaken welke er niet zijn en is men in Struer toch [voldoende] wakker, voor de Fransen weliswaar.

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 03-06-2008 12:29 PM In reply to

    Re: B&O Newsletter Maart

    Beste Beologisch, geloof mij nou maar dat het verschil tussen het scherm wat B&O blijkbaar nu in zijn nieuwe BV4 stopt en de nieuwe plasmaschermen van Panasonic met 30.000:1 behoorlijk groot is. Je zal versteld staan hoeveel meerwaarde een dieper zwart geeft aan je beeld. En Panasonic produceert nog steeds zelf de panelen. Ik denk dat je het verwart met Pioneer (doodzonde overigens, prachtige plasmapanelen).

    En je kunt het wel steeds over de totale beleving hebben, maar voor mij blijft de hoofdzaak van een televisie toch het beeld. En ala 2008 in een gloednieuw toestel geen digitale tuner stoppen vind ik voor een merk wat zich premium noemt en met prijs zeker rekent, te schandalig voor woorden. Alleen een Pal tuner,.. leve de ruis op je 50 inch !!!!

  • 03-06-2008 1:57 PM In reply to

    Re: B&O Newsletter Maart

    slik............

  • 03-06-2008 3:52 PM In reply to

    Re: B&O Newsletter Maart

    Ben jij soms Eduard, Beobrein??
  • 03-07-2008 5:42 AM In reply to

    • rae
    • Not Ranked
    • Joined on 10-27-2007
    • Posts 27
    • Gold Member

    Re: B&O Newsletter Maart

    Ik moet wel wennen aan het afgeronde frame, vind het strakke hoekige aluminium wat mooier. Ook de BL10 kan me nog niet zo bekoren. Maar ja, ik vond de BL5 en BL9 in het begin ook vrij lelijk terwijl ik ze nu erg fraai vind uitzien.
  • 03-07-2008 8:18 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: B&O Newsletter Maart

    Afgeronde frame van Beovision 4 + 9 vind ik ook minder mooi dan het strakke hoekige van de BV5,
    komt op eerste gezicht minder "echt" over, maar blijft een schitterend toestel.

     

Page 1 of 1 (10 items)