in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-10-2008 2:31 PM by Beobuddy. 15 replies.
Page 1 of 1 (16 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-09-2008 8:24 AM

    • Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

    Magere winst B&O

  • 01-09-2008 1:41 PM In reply to

    Re: Magere winst B&O

    Uit dit verslag blijkt echter wel dat de omzet met 5% toegenomen is en aan de verwachtingen voldoet, eventuele conclusie : marges wellicht omhoog ? of intern kosten schaven ? of toch gewoon nog hoger omzet en zo de verwachte winstmarge veiligstellen ?

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 01-09-2008 2:22 PM In reply to

    Re: Magere winst B&O

    Bij bedrijven waarbij de winst gedurende een langere periode tegenvalt zie je regelmatig dat de budgetten voor ontwikkeling van nieuwe producten wordt teruggeschroefd. Geen goed idee over het algemeen...

    Beoworld's twenty-eighth ninth prize winner and fifty-first second prize winner. Best £30 I've ever spent!

  • 01-09-2008 4:40 PM In reply to

    Re: Magere winst B&O

    Wordt er veel omgezet in de VS? Dan kan de lagere dollar van invloed zijn.
  • 01-10-2008 4:44 AM In reply to

    Re: Magere winst B&O

    Indien er een grote omzet in de VS is, zou de omzet ook lager uit moeten vallen en deze is met 5% toegenomen: uitsluitend de winst viel tegen en laten we idd. hopen dat aanpassingen niet ten koste gaan van het ontwikkelings- en innovatiebudget.
    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 01-10-2008 8:12 AM In reply to

    Re: Magere winst B&O

    beologisch:
    Indien er een grote omzet in de VS is, zou de omzet ook lager uit moeten vallen en deze is met 5% toegenomen: uitsluitend de winst viel tegen en laten we idd. hopen dat aanpassingen niet ten koste gaan van het ontwikkelings- en innovatiebudget.
    Dat hoeft niet hoor. Het moment van boeken van omzet zal welhaast zeker niet gelijk zijn aan het moment van betaling. Als de dollar daalt, heb je verlies op de vordering. Zonder nadere maatregelen, bij kosten in euro's, kan dat veel geld kosten. Zie hoe het Fokker is vergaan.
  • 01-10-2008 8:54 AM In reply to

    Re: Magere winst B&O

    En de tweede reply mag verwijderd worden.Embarrassed
  • 01-10-2008 10:13 AM In reply to

    Re: Magere winst B&O

    BartS:
    beologisch:
    Indien er een grote omzet in de VS is, zou de omzet ook lager uit moeten vallen en deze is met 5% toegenomen: uitsluitend de winst viel tegen en laten we idd. hopen dat aanpassingen niet ten koste gaan van het ontwikkelings- en innovatiebudget.
    Dat hoeft niet hoor. Het moment van boeken van omzet zal welhaast zeker niet gelijk zijn aan het moment van betaling. Als de dollar daalt, heb je verlies op de vordering. Zonder nadere maatregelen, bij kosten in euro's, kan dat veel geld kosten. Zie hoe het Fokker is vergaan.

    Idd. ik snapte de eerste reply al.........Wink

    Ik hoop echter dat B&O wat slimmer is dan dat en de importeur in America geen al te lange betalingstermijn gunt plus een reservering opneemt in de begroting tegen koersverliezen zodat dit niet in de jaarlijkse V&W zichtbaar wordt............Fokker zat m.i. toch in een andere positie met een andere ordergrootte en met half-fabrikaten cq. arbeidsprocessen.

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 01-10-2008 11:35 AM In reply to

    Re: Magere winst B&O

    Ik lees net dat er koppen aan het rollen zijn in Struer....
  • 01-10-2008 1:00 PM In reply to

    Re: Magere winst B&O

    Zou het sluiten van winkels niet ook een negatief effect hebben op het resultaat? Welke koppen rollen er overigens?  

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 01-10-2008 1:06 PM In reply to

    Re: Magere winst B&O

    Zie general forum.
  • 01-10-2008 1:30 PM In reply to

    Re: Magere winst B&O

    Ik denk dat als ze zo doorgaan we b&o alleen nog kunnen terug vinden onder de noemer historie op internet.

    een blind paard kan toch ook zien dat dit niet goed gaat

    prijs/kwaliteit/ontwerp ontlopen mekaar veel te veel.

    ze spelen veel te traag in op de nieuwste ontwikkelingen

  • 01-10-2008 1:53 PM In reply to

    Re: Magere winst B&O

    Men heeft besloten in al haar wijsheid een aantal personen de zwarte piet te geven om de neergaande [lees:niet voldoende stijgende]spiraal te doorbreken, of men daarvoor de juiste geselecteerd heeft zal de tijd ons leren, maar het moge duidelijk zijn dat er iets moe[s]t gebeuren in B&O land gezien de prijs/prestatie curve van de recente modellen welke duidelijk minder aanslaan dan voordien en bovendien heeft een kleine organisatie als B&O het uiteraard erg moeilijk in de steeds sneller veranderende technische wereld.

    Ze hebben moeilijker tijden overleefd, dus zal het ook nu wel goed komen gaan we van uit.

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 01-10-2008 2:03 PM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Magere winst B&O

    koning:

    Ik denk dat als ze zo doorgaan we b&o alleen nog kunnen terug vinden onder de noemer historie op internet.

    een blind paard kan toch ook zien dat dit niet goed gaat

    prijs/kwaliteit/ontwerp ontlopen mekaar veel te veel.

    Het heeft niet veel nut om mijn reply van het general forum geheel te vertalen, maar ik denk dat het hier wel bij aansluit...

     
    It's sad to hear things like this, but it's true that B&O has lost some inspiration like some of you already said. And actually that's David Lewis his fault too, not only Torben B.

     I mean, the new Beovision 4 is just the pimped up old one, the 9 is almost the same story. Then there is the new Beolab 10 that's just a pimped up A/V 9000 without the screen. Offcourse it looks cool and I really like it, but it isn't innovating and new (like the Beo5).

     Mr. Lewis did some very very very good work, but he hasn't got much inspiration left (don't know for sure, but if I look to the new stuff..). B&O Should take a new talented guy with his head full of ideas, and put him behind the design-table Smile.

     And they must really stop with the car audio...One stereo in the a8 (or Aston Martin ONLY) is good and exclusive, but now it looks like they are milking themselfs to the bone with all those new car-brands and the whole Audi sery. They should make stuff they're good in. Not a mp3 player here, a car stereo there, and then a new phone etc..... Just concentrate on the tv/audio market, and that's hard enough with all those new technologies...

     

    Het komt er gewoon op neer dat meneer Lewis zijn tijd heeft gehad, en dat meneer Torben de fout in is gegaan met het globaliseren van B&O doormiddel van het betreden van verkeerde markten (in-car-audio markt, portable-audio markt, telefoon markt etc.).

     Er wordt vaak gezegt dat B&O een klein bedrijfje is en dat ze daarom de technologie niet bijhouden, maar waarom zouden ze dan wel totaal verschillende markten kunnen betreden ? Ze moeten gewoon hun geld in projecten stoppen waar ze goed in zijn/waren... Oftewel tv's, luidsprekers en audio componenten.
     

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 01-10-2008 2:15 PM In reply to

    Re: Magere winst B&O

    Gewoon weer net als vroeger,echt herkenbaren B&O audio/video maken (bv7 uitgezonderd),en niet dat bose achtige spul

  • 01-10-2008 2:31 PM In reply to

    Re: Magere winst B&O

    Ik ben van kinds af aan al bekend en ervaren met het merk.

    Ik mag dan ook zeker niet klagen over hetgeen wat ik heb staan.

    Maar toch de aanschaf van bijvoorbeeld een andere tv (en dan wil ik dus iets in de trend van een BV5/BV9 icm BS3) bijvoorbeeld is voor mij gewoon financiel niet haalbaar. Ben best bereid om diep de budel te tasten, maar dit gaat boven mij pet.

    Ik weet wel dat vroeger ook de tv's van B&O duurder waren dan andere, maar toch als je de verhoudingen bekijkt ligt het nu wel erg scheef.

    Nogmaals, ik ben op en top fan van het merk, en ik weet dat een tv van B&O meer dan een tv is (eigenlijk het hart van het systeem). 

    Maar mij, en ik denk dat er meerdere zijn, missen ze (op dit moment, misschien win ik iets) dus als klant.

Page 1 of 1 (16 items)