in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 12-25-2007 8:47 AM by chucky. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-24-2007 10:18 AM

    HDMI en BeoVision 7-40iii

    Sinds kort een PC met Vista rechtstreeks aangesloten op een van de HDMI aansluitingen van de LCD.

    Probleem : Geen geluid en ook geen beeldvullend scherm ( Blijft een rand over).

    Resolutie is 1920 bij 1020. ( NVIDIA NX 8600 GT-MTD256E )

    Als het goed is geeft HDMI ook geluid door!!

    Iemand enig idee.

     

    Filed under:
  • 12-24-2007 11:14 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: HDMI en BeoVision 7-40iii

    Hoe is het geluid van je pc aangesloten ?
    Voor zover ik weet geeft de NVIDEA-kaart alleen beeld door
    en moet je het geluid apart aansluiten.

     

  • 12-24-2007 11:58 AM In reply to

    Re: HDMI en BeoVision 7-40iii

    Het beeld is de instelling op je videokaart. Waarschijnlijk is het een dual-out dus monitor en BV 7. Ga naar: start--> instellingen --> configuratiescherm-->  vormgeving  --> laatste tabblad instellingen en als je dan doorklikt op geavanceerd kun je waarschijnlijk het beeldformaat aanpassen. Je zal waarschijnlijk de bv 7 als hoofdmonitor moeten kiezen anders krijg je niet het juiste formaat.

     

    Het geluid is lastiger. Kijk even bij de instellingen op je videokaart of je de s/pdiff hebt geactiveerd, dit geldt ook voor de bv 7 of je de pc ingang op HDMI hebt gezet. (Ik weet niet of de bv7 sp/diff ondersteund)

     

    Succes!

     

    Chucky  

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 12-25-2007 5:29 AM In reply to

    Re: HDMI en BeoVision 7-40iii

    Geluid via SP/DIF naar de Videokaart intern doorgelust.

    Als NVIDIA geen geluid doorgeeft moet de computerboer een andere leveren.

    Misschien suggestie welke kaart dan. Computer en PC staan 10 meter van elkaar. Heb geen zin om ook kabels voor geluid te gaan leggen. HDMI geeft alles door en deze ligt er al.

  • 12-25-2007 8:47 AM In reply to

    Re: HDMI en BeoVision 7-40iii

    Ik twijfel echt of het aan je kaart ligt. Je hebt waarschijnlijk op je Mobo ook een geluidskaart. Je weet zeker dat de sp/diff ook geactiveerd is? Weet iemand op het forum of dit wel ondersteund wordt op een BV 7. Ik heb ook lopen pielen met omvormers van sp/dif naar digitaal coaxiaal.

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

Page 1 of 1 (5 items)