in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-15-2009 2:23 PM by Beobuddy. 9 replies.
Page 1 of 1 (10 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 03-14-2009 7:54 AM

    beo4

    weet iemand waar ik de functies van de verscillende type beo4 dus die met sat en die met dtv.

    ik vraag me af of er ook link sat of link dtv mogelijk is.

    zoals l-pc og l- n-music

    en zijn de beo 4 te updaten

  • 03-14-2009 9:55 AM In reply to

    • Daan
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 01-03-2008
    • Posts 92
    • Bronze Member

    Re: beo4

    Er staan twee handleidingen op beoworld

    1. Mark I (AV) in het engels
    2. Mark II (Sat) in het nederlands

    Mark III heb ik zelf. Over het gebruik van een decoder uit de woonkamer in bijvoorbeeld de slaapkamer staat het volgende:

    LINK moet worden gebruikt wanneer het gewenst is dat een decoder in de primaire ruimte moet worden gebruikt vanuit een secundaire ruimte waar de video staat. Geef LINK weer op het display en druk vervolgens op TV om de koppeling tot stand te brengen

    Ik kijk zelf nog analoog dus ik kan het niet testen, maar als ik het goed begrijp druk je in de link-kamer op LINK-TV en je kijkt via de decoder in de woonkamer. Maar dit is maar uit de boekjes, misschien heeft iemand anders een beter antwoord uit de praktijk.

    Daan

  • 03-14-2009 11:45 AM In reply to

    Re: beo4

    De funktie "Link" gebruik ik veel bij de BV6 in de keuken.

    Deze staat in optie 4 en reageert alleen op instructies voorafgegaan door "Link", dus Link DTV, Link Radio etc..

    Door deze optie setting kun je 2 verschillende tv's onafhankelijk van elkaar bedienen als ze in dezelfde ruimte staan.

    Als je een bijvoorbeeld een tv in de slaapkamer hebt en zorgt dat deze in optie 6 staat, kun je direct de DTV/Sat/Vtape etc aanroepen zonder eerst gebruik te maken van de "Link"instructie.

    De tv snapt namelijk dat ie verder moet gaan zoeken als hij bijvoorbeeld een DTV instructie krijgt en er aan de scart niets hangt.

    Alleen dan zal bij een Link TV instructie gebruik worden gemaakt van de tuner in de woonkamer. Op dat moment wordt er dus niet van de tuner van de tv in de slaapkamer gebruik gemaakt.

  • 03-14-2009 1:47 PM In reply to

    Re: beo4

    dat klopt beobuddy, maar  volgens mij kan dat niet met een beo4 zonder dtvknop , weet jij hoeveel type Beo4 er zijn.

    maar als je die optie die jij in de slaapkamer gebruikt doet die altijd link, en dat wil ik niet want er hangt een decorder aan met smart wi maar die wil nog eens wegvallen, de optie l-vaux staat wel in de list met link sat volgens mij niet.

     

    thx

  • 03-14-2009 2:13 PM In reply to

    Re: beo4

    Ik gebruik Link in de slaapkamer ....omdat ik daar ook een HDR in gebruik heb ...... wanneer ik de HDR uit de hoofd ruimte wil gebruiken , geef ik het commando" link " voordat ik op vmem druk ...een andere optie is niet mogelijk !

  • 03-14-2009 3:12 PM In reply to

    Re: beo4

    Beobuddy:
    De funktie "Link" gebruik ik veel bij de BV6 in de keuken.

    Deze staat in optie 4 en reageert alleen op instructies voorafgegaan door "Link", dus Link DTV, Link Radio etc..

    Door deze optie setting kun je 2 verschillende tv's onafhankelijk van elkaar bedienen als ze in dezelfde ruimte staan.

    Ik neem aan dat je dan ook 2x een beo4 hebt. Eentje in de keuken en eentje in de woonkamer.

    In dat geval zou ik de beo4 in de keuken programmeren, zodat ie altijd in LINK-modus staat. Deze afstand zal dan alleen tv's bedienen die in optie 4 staan. De beo4 zal dan het LINK-commando sturen voor elk commando. LINK wordt weggelaten, als LINK wordt gekozen uit de list. Werkt dus precies omgekeerd.

    - stby list tegelijk indrukken

    - naar "config?"

    - 2, 0, 0, 2 (LINK ON)

    - exit

     

     

  • 03-14-2009 6:28 PM In reply to

    Re: beo4

    HarleyD:

    Ik gebruik Link in de slaapkamer ....omdat ik daar ook een HDR in gebruik heb ...... wanneer ik de HDR uit de hoofd ruimte wil gebruiken , geef ik het commando" link " voordat ik op vmem druk ...een andere optie is niet mogelijk !

    Op de MX in de slaapkamer is niets aangesloten.

    Bij een commando Vtape/Vmem gaat de HDR spelen die daar op de Vtape ingang van de Avant is aangesloten.

    Geen link instructie nodig en dit werkt bijna 3 jaar.

  • 03-14-2009 6:31 PM In reply to

    Re: beo4

    DoubleU:

    Beobuddy:
    De funktie "Link" gebruik ik veel bij de BV6 in de keuken.

    Deze staat in optie 4 en reageert alleen op instructies voorafgegaan door "Link", dus Link DTV, Link Radio etc..

    Door deze optie setting kun je 2 verschillende tv's onafhankelijk van elkaar bedienen als ze in dezelfde ruimte staan.

    Ik neem aan dat je dan ook 2x een beo4 hebt. Eentje in de keuken en eentje in de woonkamer.

    In dat geval zou ik de beo4 in de keuken programmeren, zodat ie altijd in LINK-modus staat. Deze afstand zal dan alleen tv's bedienen die in optie 4 staan. De beo4 zal dan het LINK-commando sturen voor elk commando. LINK wordt weggelaten, als LINK wordt gekozen uit de list. Werkt dus precies omgekeerd.

    - stby list tegelijk indrukken

    - naar "config?"

    - 2, 0, 0, 2 (LINK ON)

    - exit

     

     

     

    Bedankt voor de tip, maar deze was bekend.

    Maar door de beo4 in de keuken zo te programmeren kun je niet meer de tv in de woonkamer uitzetten met die ab. En andersom.

    Dus als je het beeld wilt overzetten van de woonkamer naar de keuken zou je dit met 2 ab's moeten doen. En dat is niet zo pratisch gebleken bij ons.

  • 03-14-2009 7:04 PM In reply to

    Re: beo4

    Beobuddy:

    HarleyD:

    Ik gebruik Link in de slaapkamer ....omdat ik daar ook een HDR in gebruik heb ...... wanneer ik de HDR uit de hoofd ruimte wil gebruiken , geef ik het commando" link " voordat ik op vmem druk ...een andere optie is niet mogelijk !

     

    Op de MX in de slaapkamer is niets aangesloten.

    Bij een commando Vtape/Vmem gaat de HDR spelen die daar op de Vtape ingang van de Avant is aangesloten.

    Geen link instructie nodig en dit werkt bijna 3 jaar.

     

    Ja maar ik heb twee  HDR's in huis , wat je zegt klopt , zo werkt het bij ons ook , maar wanneer ik dan de HDR van de beneden verdieping wil benaderen , moet ik echt eerst "link " geven ........ anders pakt hij de HDR van de slaapkamer .

  • 03-15-2009 2:23 PM In reply to

    Re: beo4

    ligth011:

    dat klopt beobuddy, maar  volgens mij kan dat niet met een beo4 zonder dtvknop , weet jij hoeveel type Beo4 er zijn.

    maar als je die optie die jij in de slaapkamer gebruikt doet die altijd link, en dat wil ik niet want er hangt een decorder aan met smart wi maar die wil nog eens wegvallen, de optie l-vaux staat wel in de list met link sat volgens mij niet.

     

    thx

     

    Link Sat = Link DTV

    Sommige funkties die je kunt toevoegen zijn L-NMusic, L-NRadio etc.

    Maar je kan ook gewoon "Link" alleen in de lijst toevoegen. Daarna middels List naar de Link instructie gaan en dan DTV/Sat indrukken.

    Verder is het soms handig om in de slaapkamer/keuken eerst de tv aan te zetten  op DTV/Sat.

    Pas daarna zet je de tv in de woonkamer uit. Dat voorkomt dat de decoder ook in standby gaat als de woonkamer tv uitgaat.

    Het in en uitschakelen van die decoder (dat gestuurd wordt door de PUC/STB van de master TV) wil nog wel eens fout gaan. 

Page 1 of 1 (10 items)