in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 07-20-2007 10:51 AM by animar. 2 replies.
Page 1 of 1 (3 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 07-19-2007 6:35 PM

    reinigen van cd lens

    Hallo,

    Mijn cd speler(4500) blijft haperen,en op het oude forum heb ik eens ergens gelezen dat er een mogelijkheid is om eens te proberen  de lens proper te maken.Maar hoe en met wat doet men dit het best?Mijn tweede probleem  is dat er één van mijn pentalabs bij het uitschakelen van het systeem niet meer in stand-by gaat.Het display gaat uit maar de led onderaan blijft groen branden+een zacht zoemgeluid komt uit de speaker.Waar zou dit aan kunnen liggen?alvast bedankt.

    animar.   

  • 07-20-2007 8:12 AM In reply to

    Re: reinigen van cd lens

    Om een lens zuiver te maken gebruik je het best isopropanol, met een zo hoog mogelijk gehalte aan alcohol. Even drenken met een wattestaafje, en er zoveel mogelijk vloeistof van af tippen. Deze laat geen strepen achter. Als je geluk hebt verkrijgbaar bij een drogist of apotheek.

     

    Over je penta, meeste kans is er niets mis mee, maar een storing in je kabel of plug. Om dat uit te sluiten, kun je even de penta's omwisselen en kijken of het probleem zich verplaatst.

    Succes! 

  • 07-20-2007 10:51 AM In reply to

    Re: reinigen van cd lens

    Het reinigen met isopropanol werkt dus wel degelijk,met dank aan doubleU!Ben het zelfs niet speciaal hoeven gaan kopen,met dit produkt reinig ik al jaren mijn autoruiten en heb ik steeds in mijn garage staan.Het verhaal met mijn pentalab is iets anders,ik heb de pl kabels eens omgewisseld,helaas zonder resultaat.Dan heb ik eens de pl kabels van mijn beolabs 5000 genomen,resultaat hetzelfde.Het enige dat veranderde was dat de led van groen naar oranje en dan naar rood ging om dan direct terug naar groen te gaan met het zelfde zoemgeluid.

    animar. 

Page 1 of 1 (3 items)