in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-19-2011 5:37 PM by Harry2008. 20 replies.
Page 1 of 1 (21 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-06-2011 2:17 PM

    • zoei
    • Not Ranked
    • Joined on 02-16-2010
    • Posts 17
    • Bronze Member

    wanneer komt B&O met WiFi in de tv??

    hallo allemaal,

    ik sta op het punt een nieuwe tv te kopen van b&o, maar nu heeft bijna elk merk al wifi ingebouwd, alleen b&o "nog" niet.

    weet iemand of dit in ontwikkeling is en of dit op korte termijn te verwachten is ofdat je dit kunt upgraden bijvoorbeeld?

    graag wil ik namelijk ipad of tablet als remote gebruiken maar t zou jammer zijn nu een tv te kopen en over .... wifi mogelijheden te hebben.

    dank jullie,

    gr

  • 02-06-2011 4:11 PM In reply to

    Re: wanneer komt B&O met WiFi in de tv??

    Wifi in de tv is meer bedoeld om rechtstreeks je foto/muziek te benaderen vanaf een nas of pc. 

    Persoonlijk lijkt me een iPad als remote voor alleen een tv, vreselijk onhandig.

  • 02-06-2011 4:48 PM In reply to

    Re: wanneer komt B&O met WiFi in de tv??

    Wat je wel kan doen is de firmware van je 6600 opwaarderen naar de 2.08 versie.

    Die geeft je de mogelijkheid om de mediaspeler te bedienen via de webbrowser van je iPad, laptop.

    Je hebt dan hetzelfde scherm als wat je op je tv hebt.

    Is wel een grappige feature.

     

    Zie:  http://www.youtube.com/watch?v=WQVZ0mhmykA

  • 02-07-2011 10:55 AM In reply to

    • zoei
    • Not Ranked
    • Joined on 02-16-2010
    • Posts 17
    • Bronze Member

    Re: wanneer komt B&O met WiFi in de tv??

    wow beobuddy dat is idd wel gaaf, maar zien jullie het niet gebeuren dat je straks je hele tv gaat bedienen met een ipad oid? 

    als je google tv een beetje volgt, en de nieuwe genearaties tvs hebben deze alle wifi,

    Kun je straks alles met een draadloos toetsenbord bedienen (of oid - ipad dus) http://www.google.com/tv/ 

    ik zou het zonde vinden dit straks te missen, je koopt een b&o tv toch voor iets langer gezien de euries.

     

    beobuddy top thx.

     

     

  • 02-07-2011 1:34 PM In reply to

    Re: wanneer komt B&O met WiFi in de tv??

    Ik zie dit nog niet op korte termijn gebeuren B&O kennende.

  • 02-08-2011 2:27 AM In reply to

    Re: wanneer komt B&O met WiFi in de tv??

    @Koning

    Zou toch best sneller kunnen gebeuren dan je denkt. Er is inmiddels een samenwerking met Intel om TV/Internet te integreren, de Beo6 komt straks met WiFi support (incl. 2 weg voor de BS5/Encore), de volgende versies van de hardware krijgen CAT7.... Kortom de basis wordt wel gelegd.

    Vraag is natuurlijk of ze de software snel genoeg op orde kunnen krijgen in de TV en of ze b.v. een BM5 willen (en kunnen) opwaarderen om b.v. Plex of XBMC te draaien.

    Een alternatief is altijd een extern kastje (b.v. Apple TV, WDC Tv, Google TV (?)) die je dan met de Beo6, een smartphone of tablet kan besturen. interessant is dan b.v. dat XMBC inmiddels op de Apple TV kan draaien of dat je a la de BM5 voor een paar honderd euro een klein media center koopt waarop je dan PLEX/XMBC kan draaien. Met de plu-ins daarvoor heb je minimaal de basis wat Google TV wellicht gaat bieden.

  • 02-08-2011 3:01 AM In reply to

    Re: wanneer komt B&O met WiFi in de tv??

    En vergeet niet dat er op dit moment al wel de mogelijkheid aanwezig is met de masterlink-gateway.

    Besturing van ondermeer de tv, radio, etc via de achterkant (ML-aansluiting). Middels een app op een iPhone te besturen.

    Alleen de masterlink-gateway gaat veel verder dan alleen het audio/video gedeelte. En dat is misschien wel een beetje te voor degene die alleen zn tv wil bedienen. Maar ja, na een tijdje  gewenning wil je waarschijnlijk toch meer.

  • 02-08-2011 5:31 AM In reply to

    • zoei
    • Not Ranked
    • Joined on 02-16-2010
    • Posts 17
    • Bronze Member

    Re: wanneer komt B&O met WiFi in de tv??

    harry dank voor je reactie,

    zelf zie ik het idd ook via een externe " box"  het snellst plaatsvinden.

    Is het ook denkbaar dat b&o dit in de afstandbediening wil afdekken, daarmee idd softwarematig nog in de tv moet boxen, maar begrijp ik je daarmee goed?

    interessante post - thx!!

  • 02-08-2011 10:41 AM In reply to

    Re: wanneer komt B&O met WiFi in de tv??

    Vraag is natuurlijk of ze de software snel genoeg op orde kunnen krijgen in de TV en of ze b.v. een BM5 willen (en kunnen) opwaarderen om b.v. Plex of XBMC te draaien.

    Dat is vaak juist het probleem bij B&O...software

  • 02-08-2011 10:45 AM In reply to

    Re: wanneer komt B&O met WiFi in de tv??

    Mogelijk is dit een van de features die op mijn Beovision 8-40 geactiveerd kan worden met een extra licentie sleutel?

  • 02-08-2011 2:12 PM In reply to

    Re: wanneer komt B&O met WiFi in de tv??

    wist je dealer het ook niet zeker Zwets?

  • 02-08-2011 3:41 PM In reply to

    Re: wanneer komt B&O met WiFi in de tv??

    koning:

    Vraag is natuurlijk of ze de software snel genoeg op orde kunnen krijgen in de TV en of ze b.v. een BM5 willen (en kunnen) opwaarderen om b.v. Plex of XBMC te draaien.

    Dat is vaak juist het probleem bij B&O...software

    Plex draait alleen op een MAC, en om XBMC te draaien wordt toch ook wel wat gevraagd wat hardware betreft. De BM5 draait op een embedded XP en is qua hardware ook niet zo'n beest wat dat betreft. Bovendien is dit soort software toch wel onderhevig aan updates. Iets wat totaal niet strookt met B&O's policy om klanten zelf de updates te laten uitvoeren.

    Nee, laat het maar gewoon over aan externe kastjes en laat de BM5 voor wat het is, een goed audio-product. Laat B&O zich maar focussen op goede tv's. Dan heb je een goede basis, en blijf je flexibel. 

     

  • 02-09-2011 6:05 AM In reply to

    Re: wanneer komt B&O met WiFi in de tv??

    @DoubleU

    Plex wordt ook door LG gebruikt in haar nieuwe producten vanaf ergens in 2011. Ik neem aan dat PLEX dan gecompileerd wordt naar een niet OS X omgeving (linux oid?).

    Zowel XBMC als Plex draaien inmiddels onder iOS en de hardware daarvoor is meestal niet echt extreem te noemen (A4 processor serie). Op zich is de hardware die voor de BM5 gebruikt wordt goed geschikt voor een media center. ALs ik de mijne open schroef zit er een EPIA-EX moederbord in met 1Gb. geheugen en een VIA C7 chip. Er kan een PCI uitbreidingkaart in (met optie voor een riser kaart), dus B&O zou er een krachtigere CPU in kunnen plaatsen waardoor 1080p gedraaid kan worden. Overigens is er ook een optionele kaart om 802.11 b/g te ondersteunen. Wifi is dus snel te leveren Wink.

    Daarnaast zou B&O kunnen opteren op het gehele logica board van VIA t te vervangen door een sneller exemplaar met meer grafische mogelijkheden. Kost ook niet de hele wereld en naar mijn mening is dat niet zo'n gek idee om op deze wijze een MKII versie te introduceren! 

    Software voor de BM5 wordt nu automatisch geupdate. Dat proces zou B&O kunnen implementeren voor andere media spelers, verschil zie ik daarom niet zo. Probleem is wel, dat ze activeer de releases moeten gaan volgen van b.v. een XBMC als zij dat als mediaplayer gaan leveren. Daar zie ik, gezien hun track record qua software, (net als Koning aangeeft) meer een vraagteken.

    Maar goed, een extra extern kastje is voor mij ook niet erg (als ik e.e.a. maar geïntegreerd kan bedienen) Smile.

  • 02-09-2011 1:52 PM In reply to

    Re: wanneer komt B&O met WiFi in de tv??

    Maar dit is ook precies het punt. Zo'n BM5/BS5 combi is toch veels te duur om het even op te waarderen naar een MK2. Maar als je toch bezig bent, doe er dan ook gelijk een hdmi-uitgang bij. Smile

  • 02-09-2011 5:37 PM In reply to

    Re: wanneer komt B&O met WiFi in de tv??

    Licht sarcastisch begrijp ik Stick out tongue

    Maar alle gekheid op een stokje, een board met HDMI kost circa 129 euro to 200 euro afhankelijk van de leveranciers/processor/geheugen. De laatste generatie kan zonder problemen 1080p aan, dus je bent in 1 keer klaar voor de komende paar jaar. Aangezien alles onder windows embedded draait zou B&O dit toch samen met inbouw (schrik niet, wel 15 minuten werk met een kop koffie en gesprek erbij) voor 400 euro kunnen doen. Alle andere onderdelen zijn namelijk reeds beschikbaar in je huidige doosje.  Alle bestaande BM5 gebruikers blij en voor alle nieuwe gebruikers, hoera meer gebruikersopties voor hetzelfde geld Smile

  • 02-09-2011 5:49 PM In reply to

    Re: wanneer komt B&O met WiFi in de tv??

    zoei:

    harry dank voor je reactie,

    zelf zie ik het idd ook via een externe " box"  het snellst plaatsvinden.

    Is het ook denkbaar dat b&o dit in de afstandbediening wil afdekken, daarmee idd softwarematig nog in de tv moet boxen, maar begrijp ik je daarmee goed?

    interessante post - thx!!

    Het lijkt mij dat je een extra logica board in de TV moet bouwen welke intern op een HDMI ingang wordt aangesloten. Het maken van een board wat lang aan kan staan, weinig warmte ontwikkeld en software a la XBMC kan draaien met een eigen look en feel, kost gewoon veel ontwikkel en met name testtijd. Alhoewel je een (groot) deel van de componenten gewoon kan inkopen, zal je met de software toch wat moeten doen. Daarnaast zal je het met een externe library moeten verbinden (Wifi en/of bedraad). Wederom technisch goed mogelijk, maar het zal toch goed getest en geintegreerd moeten werken. Voor dit laatste zou overigens het software platform waarop o.a. de BS5/Encore gebaseerd zijn wellicht een goede optie zijn. 

    Vandaar mijn gedachtengang om de software van de BS5/Encore te nemen, de hardware sneller te maken van de BM5 (incl. 1080p en HDMI uitgang) en voila, je kan b.v. XBMC draaien met een B&O look en feel, software upgrade/controle heb je al en sturing via je Beo6 heb je grotendeels waarschijnlijk ook al. Geheel integreren kost natuurlijk tijd, dus reken op een release 3KW 2011 Wink

     

    Als je een ander kastje wilt (denk aan een kant en klaar multi media kastje op b.v. ION platform is denk ik de sturing via de afstandsbediening nog het meeste werk. Je ziet toch dat zodra er nieuwe hardware op je B&O moet worden aangesloten ze nog wat werk moeten verrichten om de juiste instructieset te programmeren in de Beo5/6 (zie b.v. de threads op het Beo5/6 forum). 

  • 02-10-2011 6:27 AM In reply to

    Re: wanneer komt B&O met WiFi in de tv??

    Harry goed verhaal!!!!
  • 02-10-2011 4:12 PM In reply to

    • zoei
    • Not Ranked
    • Joined on 02-16-2010
    • Posts 17
    • Bronze Member

    Re: wanneer komt B&O met WiFi in de tv??

    harry ik was even in het buitenland maar wat een verhaal en heb jij een verdergaande visie en onderzoek verricht op het geheel waar ik mee ben begonnen over na te denken. Het is idd de vraag, sluiten we een apparte "box" aan in de toekomst zo ja, wat moet deze kunnen en voor welke features moet ik daar nu rekening mee gaan houden.

    Gebruik je een bm5 en een bs5 hiervoor begrijp ik dat goed?

  • 02-16-2011 7:19 PM In reply to

    Re: wanneer komt B&O met WiFi in de tv??

    Sorry voor de late reactie, maar was eveneens een paar dagen weg.

    Ik gebruik de BM5/BS5 alleen om muziek af te spelen. Voor video heb ik een Mac Mini met XBMC aangesloten. De keuze voor XBMC (en niet PLEX) is gemaakt omdat XBMC mijn ISO bestanden en blue-rays wel goed afspeeld. In feite is dit het externe kastje :-)

    De reden dat ik mij er in verdiept heb, is dat ik het vervelend vind om 2 kastjes een groot deel van de dag aan te hebben staan, als 1 kastje ook kan. Heb de BM5 dus maar eens opengemaakt om te bekijken wat voor moois B&O er in heeft gestopt. Valt niet tegen (maar ook niet heel erg mee), maar zoals hierboven aangegeven, is een hardware upgrade eigenlijk wenselijk als je de BM5 wil veranderen in een multi-media hub.

    Heb wel nagedacht of ik een sneller moederboard met processor ga kopen, maar ja, B&O maakt gebruik van de hardware uitbreidingspoorten op het huidige moederboard en je weet nooit zeker of dit allemaal gaat werken. Dus voorlopig maak ik hier even een pas op de plaats.

  • 02-17-2011 1:54 PM In reply to

    Re: wanneer komt B&O met WiFi in de tv??

    Harry2008:

    Heb wel nagedacht of ik een sneller moederboard met processor ga kopen, maar ja, B&O maakt gebruik van de hardware uitbreidingspoorten op het huidige moederboard en je weet nooit zeker of dit allemaal gaat werken.

     

    Die gedachte moet je helaas laten varen.

    Waar de Beomedia 1 nog de eerste stappen in de digitale wereld waren, is de BM5 toch al een stuk doordachter.

    De hardware en software zijn op elkaar afgestemd en a.h.w. dichtgetimmerd. Als voorbeeld: het serienummer wordt zowel op de hardeschijf als in de BIOS weggeschreven. Als een van beide delen niet meer aanwezig is om dat je een van beide hebt vervangen, dan loop je de update(s) via internet mis en ga je softwarematig de boot in.

    Hardware toevoegen zou misschien nog een optie zijn, maar ook hier zijn er ristricties m.b.t. het videogedeelte.

    Een wifi stickje bijvoorbeeld kan geen kwaad.

  • 02-19-2011 5:37 PM In reply to

    Re: wanneer komt B&O met WiFi in de tv??

    Beobuddy:

    De hardware en software zijn op elkaar afgestemd en a.h.w. dichtgetimmerd. Als voorbeeld: het serienummer wordt zowel op de hardeschijf als in de BIOS weggeschreven. Als een van beide delen niet meer aanwezig is om dat je een van beide hebt vervangen, dan loop je de update(s) via internet mis en ga je softwarematig de boot in.

    Bedankt voor de update. Dit wist ik nog niet. Het is wel begrijpelijk, maar ook jammer. Er zit dus niets anders op dan te wachten op wat voor moois uit Steuer gaat komen Smile

Page 1 of 1 (21 items)