in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-27-2011 1:39 PM by CobraMS. 16 replies.
Page 1 of 1 (17 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-03-2011 1:18 PM

    Ervaring en mening gezocht....

    Heeft iemand hier een ervaring of een luister moment gehad met een setup van 4x Beolab 6002 ondersteunt met de nieuwe sub BL11.

    Ik zoek een speaker installatie voor een living wat geen discotheek hoeft te zijn. Voornamelijke normaal volume muziek en gebruik voor tv. Surround films zijn geen onderdeel van ons leven, misschien komt dat nog.  De living is langwerpig met tv en zithoek in 1 deel gecentreerd. Dus in principe de ideale omstandigheden.  Voor af en toe een feestje wil ik natuurlijk wel een mooi volume capaciteit, maar vooral een heldere kwaliteit.

    Het minimalistische desing en wandmontage spelen ook een rol.

    Kan iemand deze setup adviseren, heeft iemand toevallig de nieuwe BL6002 in dubbel set horen spelen?  (met sub)

     

     

     

     

  • 01-03-2011 2:00 PM In reply to

    Re: Ervaring en mening gezocht....

    Als je ze als hoofd luidspreker gaat gebruiken voor muziek zou ik niet doen.

    Je word er een beetje luister moe van.

     

  • 01-03-2011 11:59 PM In reply to

    Re: Ervaring en mening gezocht....

    Hoe zo...?! Kan je dit uitleggen?

    Het vermogen voor hoog en laag zijn vergelijkbaar met de BL3, het zijn toch volwaardige speakers die vol frequency kunnen spelen?

     

  • 01-04-2011 10:12 AM In reply to

    Re: Ervaring en mening gezocht....

    Nee,

    je kan ze niet vergelijken met de beolab 3.

    Collum luidsprekers hebben een heel beperkte geluidsafstraling.

    Het geluid klinkt gewoon niet vol,het word er wel stukken beter van als je de beolab 11 aansluit maar dan nog klinken ze iel.

    Je mist gewoon de spreiding van het geluid.

    Het is natuurlijk wel mijn mening....ik adviseer je voor dat je tot koop over gaat eerst thuis luisteren!

  • 01-04-2011 12:12 PM In reply to

    Re: Ervaring en mening gezocht....

    Heb je het wel over de serie II, de BL6002...?  ik hoopte op verbetering met een volwassen geluid....

    Luisteren in proefopstelling staat in de planning. Ook met 4x BL3.

    Beide setup krijgen sowieso de ondersteuning van de BL11.

    En wat vind je van de BL8002? (deze hebben alleen geen, voor onze situatie, handige muurbeugel)

    Ik ben benieuwd!

  • 01-04-2011 2:01 PM In reply to

    Re: Ervaring en mening gezocht....

    Nee, ik heb het over mijn eigen serie I

    Ik heb de 6002 en 8002 nog niet gehoord.

    Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de verbeteringen zo groot zijn.

    Meer bas wil niet altijd zeggen dat de luidspreker beter gaat klinken hoor.

    Ik vind dat de 6 en de 8000 een soort loudness achtige bass hebben.

    Ik weet wel zeker dat kwa geluid de beolab 3 gaat winnen,alleen het ontwerp is niet ieders smaak.

    Muurbeugels heb ik mijn bedenkingen over.Luidspreker horen niet tegen of aan een muur te staan.

    De muurbeugel van de bl6000 kan niet eens draaien.

    Ik ben zeer benieuwd wat het gaat worden laat het ons wetenSmile

     

     

  • 01-05-2011 12:57 AM In reply to

    Re: Ervaring en mening gezocht....

    Iemand wel ervaring met de serie 2....?  (en met ondersteunin van BL11)

  • 01-05-2011 1:38 PM In reply to

    Re: Ervaring en mening gezocht....

    CobraMS,

    Heb zelf 4x beolab 6000. Vanaf het begin miste ik het diepe laag. Heb nu sinds 6 weken de beolab 11. Ikzelf vind het geluid zeer mooi.

    Als ik visite heb kies ik voor optie "speaker 4". Het voordeel is dat het volume niet hard hoeft te staan, terwijl er uit alle hoeken lekker geluid komt. Bij stereo (optie speaker 2) vult de bl 11 het laag mooi aan. Er ontstaat geen gat tussen frontspeakers en bl11. Deze valt zelfs niet op terwijl het geluid voller wordt.

    Bij films DTS of dolby digital, heb je een mooie volle laag terwijl je buren niet meedeinen. Ik vind het voor mijn ruimte, 6 mtr. x 6 mtr., meer dan voldoende. Bij luistersessies vond ik de bl 6000 mooier dan bl3. Hoe persoonlijk is dus geluid.

    In het verleden deed ik Raf amsterdam een luistertest door steeds snel te switchen van speaker. TRANSLATOR vond ik niet mooi. Ik gaf bij verkoper aan dat ik van een rustige speaker hield met een goed midden. Zonder dat ik het wist moest ik weer luisteren. En raad eens: juist translator was het mooist. Moraal: probeer de combinaties in huis te krijgen van dealer om rustig te luisteren. En ja, translator had in vergelijking met huidige speakers een mooier geluid, weliswaar nihiel maar toch....Alleen het oog wil ook wat en daarin scoort design van 6000 over het algemeen goed.

     

    succes

     

  • 01-12-2011 12:25 PM In reply to

    Re: Ervaring en mening gezocht....

    We hebben inmiddels een luister sessie gehad.  4x 6002 met een BL11... echt ongelooflijk. ik wist werkelijk niet wat ik hoorde, super strake laag, erg heldere weergave van hoog. ik ben verkocht.  de 6002 zonder de sub komen misschien iets te kort, maar voor 99% van de tijd zijn ze de perfecte speaker voor ons, maar met de sub veranderd de set in een weergaloos setup. van hard tot zacht, eigenlijk is dit ruim voldoende voor menig huiskamer, maar oke iedereen wil meer en meer, ik zou ook wel 4 x de BL5 neerzetten, maar zou ik het gebruiken? en zou ik het geld niet beter aan BS5 kunnen uitgeven?  zo leert men dus elke dag.... maar teleurgesteld ben ik zeker niet!

     

  • 01-12-2011 12:37 PM In reply to

    Re: Ervaring en mening gezocht....

    En hoe klonken de beolab 3??

  • 01-13-2011 3:39 PM In reply to

    Re: Ervaring en mening gezocht....

    BL3 was goed, heel goed. Veel power om grote ruimte te vullen, maar ondanks de acoustic lens een hele vage en doffe weergave van hoog.  De 6002 was een veel meer stereo speaker met superior heldere tonen. De BL3 stond meer beetje disco weer te geven, terwijl het exact dezelfde bluray betrof.  Ik ben zeer te spreken over de generatie II van de BL 6000 speaker. Gewoon kraakhelder zoals een speaker moet spelen, en dat bij laag, midden en hoog speel volume. De BL3 is echt heel goed, maar anders. wij nemen dus 2x BL3 als center speaker met in elke hoek van de kamer een 6002, ondersteunt met de BL11 sub. (geen idee of die het aan kan, maar de BL2 is overkill denk ik)

     

  • 01-13-2011 3:54 PM In reply to

    Re: Ervaring en mening gezocht....

    bl11 is een goede keuze.

    of hij het aan kan hangt van de grote van de kamer af.

    Op welke tv ga je dit op aansluiten?

  • 01-14-2011 9:34 AM In reply to

    Re: Ervaring en mening gezocht....

    BV4-50" met Beo6 remote

    HD decoder IHDR-505c 320gb

    BS3, BM5 en Beosound 5 en Sony Playstation als Bluray speler.

     

  • 01-14-2011 9:52 AM In reply to

    Re: Ervaring en mening gezocht....

    dat is een mooie set-upYes -  thumbs up

  • 01-26-2011 3:30 PM In reply to

    Re: Ervaring en mening gezocht....

    Ik heb zelf een hele goede ervaring met de BL 6002. Echt een geweldige update!

    BL 8002 trouwens ook een hele verbetering op de "oude" BL 8000

  • 01-26-2011 4:01 PM In reply to

    Re: Ervaring en mening gezocht....

    Heb je ze site by site geluisterd...kun je vertellen wat de verbeteringen zijn.

  • 01-27-2011 1:39 PM In reply to

    Re: Ervaring en mening gezocht....

    zoals ik al beschreef, het klinkt super helder, echt mooie weergave van alle hoge tonen en mid zijn strak, zeker met bypass van BL11.

Page 1 of 1 (17 items)