in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-19-2011 2:08 PM by Beobuddy. 16 replies.
Page 1 of 1 (17 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 11-13-2007 1:16 PM

    Decoder scart op avant vcr

    Hoi,

    Ik heb een beovision avant met 2 vrije scarts: AV en DECODER. Op de AV heb ik een SAT aangesloten die middels de scart wordt aangestuurd. Nu wil ik een xbox aansluiten op de andere scart. Het probleem is echter dat over de DECODER scart geen datalink signaal wordt meegestuurd. Is dit op een of andere manier in te stellen?

     René.

  • 11-13-2007 2:52 PM In reply to

    Re: Decoder scart op avant vcr

    Ik volg het niet helemaal met die datalink, maar je hoeft alleen maar een programmanummer toe te wijzen aan de DECODER. Programmanummer kiezen, en gamen maar.Smile
  • 11-13-2007 3:42 PM In reply to

    Re: Decoder scart op avant vcr

    Mijn satelietontvanger kan ik bedienen met de beo4 aangezien de avant datalink signalen via de scart doorgeeft. Op eenzelfde manier wordt ook een b&o dvd (AV) of de video (V.TAPE) aangestuurd. De xbox is voorzien van een modificatie zodat ie ook reageert op het signaal dat via de scart op pin 8 wordt doorgegeven. Probleem is echter dat de avant dit signaal alleen doorgeeft op v.tape en AV en niet op de decoder uitgang.

  • 11-13-2007 3:42 PM In reply to

    Re: Decoder scart op avant vcr

    Beogek:

    Hoi,

    Ik heb een beovision avant met 2 vrije scarts: AV en DECODER. Op de AV heb ik een SAT aangesloten die middels de scart wordt aangestuurd. Nu wil ik een xbox aansluiten op de andere scart. Het probleem is echter dat over de DECODER scart geen datalink signaal wordt meegestuurd. Is dit op een of andere manier in te stellen?

     René.

    Ik wet niet of ik je helemaal begrijp , maar ik neem aan dat je bedoeld dat wanneer je nu je sat decoder aanzet de tv automatisch aanspringt op het juiste kanaal ?

    In dat geval moet je ff in je Avant-menu de decoder uitgang benoemen als v-aux benoemen en dit ook even toevoegen op je Beo-4 ...

     Of heb ik je verkeerd begrepen ?

  • 11-13-2007 3:56 PM In reply to

    Re: Decoder scart op avant vcr

    Jij begrijpt me! Probleem zit waarschijnlijk bij het feit dat ik een oude avant heb, type 8111 SW 1.2. Ik zie 123 geen optie in het menu waar ik dit kan instellen.

  • 11-13-2007 4:59 PM In reply to

    Re: Decoder scart op avant vcr

    Beogek:

    Jij begrijpt me! Probleem zit waarschijnlijk bij het feit dat ik een oude avant heb, type 8111 SW 1.2. Ik zie 123 geen optie in het menu waar ik dit kan instellen.

    Kan volgens mij bij iedere Avant in gesteld worden , ik ben alleen al een paar jaar uit de Avant vandaan , iemand met een Avant die het uit kan leggen welke stappen hij in het menu moet nemen .

    Dat hij aan gesloten kan worden is zeker !

  • 11-14-2007 2:35 PM In reply to

    Re: Decoder scart op avant vcr

    HarleyD:
    Beogek:

    Jij begrijpt me! Probleem zit waarschijnlijk bij het feit dat ik een oude avant heb, type 8111 SW 1.2. Ik zie 123 geen optie in het menu waar ik dit kan instellen.

    Kan volgens mij bij iedere Avant in gesteld worden , ik ben alleen al een paar jaar uit de Avant vandaan , iemand met een Avant die het uit kan leggen welke stappen hij in het menu moet nemen .

    Dat hij aan gesloten kan worden is zeker !

    Ik kan hem wel aansluiten op DECODER en vervolgens is de bron te benaderen via V.TAPE2. Er is echter geen communicatie tussen avant en de aangesloten bron. Ik vraag me af hoe je dan om zou moeten gaan met een DVD en HDR. Je wilt toch beide apparaten bedienen met je beo4.

  • 11-14-2007 3:20 PM In reply to

    Re: Decoder scart op avant vcr

    Je geeft het zelf al aan. Er is geen comunicatie en dit is ook niet op te lossen.

    Het toestel is daar te oud voor.

    Als je er een neemt uit de 8300 of hoger serie, dan zou je bijvoorbeeld er een STB controller in laten zetten, die 2 aparte machines kan besturen.

    In dat geval kun je de sat-ontvanger op de decoderaansluiting zetten en toch via de ir-oog van de STBC deze laten bedienen.

    Op de AV zet je dan de DVD

    Op dergelijk toestel kun je geen HDR ansluiten.

    Er is een onderlinge link intern in het toestel, die verhindert dat je HDR met een Vtape instructie (dat is waar hij op reageert) kunt bedienen.

    Tevens zit je met de tunerdump bij het aansluiten van de HDR op de Avant. Zolang dat niet is gebeurt zal de HDR niet programmeren zijn.

    Ook al programeer je de HDR in het menu van de HDR, het timerlampje zal niet oplichten en de opname zal niet plaatsvinden.

     

    Beobuddy.

  • 11-14-2007 3:22 PM In reply to

    Re: Decoder scart op avant vcr

    Simpel, je kunt niet communiceren met een niet-B&O produkt. 

    Communicatie via scart is alleen mogelijk met andere B&O produkten, zoals DVD1/2, BC2.

    Beogek:

    Mijn satelietontvanger kan ik bedienen met de beo4 aangezien de avant datalink signalen via de scart doorgeeft.

     
    Satelliet-ontvanger zou nog wel kunnen, maar dan moet de tv voorzien van een stb-controller. Je hebt een Avant 8111, waarbij dat niet ingebouwd kon worden. Dus hoe krijg je het voor elkaar om je ontvanger met een Beo4 te bedienen?

     

  • 11-14-2007 3:50 PM In reply to

    Re: Decoder scart op avant vcr

    Ik heb mijn sat ontvanger (dreambox) voorzien van een electronisch circuitje die de data op pin 8 van de scart omzet naar een signaal waarmee ik de dreambox kan aansturen.
  • 11-14-2007 3:57 PM In reply to

    Re: Decoder scart op avant vcr

    Dat is idd handig en heeft als voordeel dat je ontvanger uit het zicht kan zetten.

    Maar een probleem is dat je maar 1 datalink hebt en dat is de AV socket.

    Die van de Vtape loopt intern en is niet te onderscheppen.

    Heeft de deambox niet toevallig een 2e scart? Dan zou je daar misschien iets mee kunnen doen. Dat circuitje uitbreiden o.i.d. zodat je andere instructies vertaald. Denk even hardop...

  • 11-27-2007 5:39 PM In reply to

    Re: Decoder scart op avant vcr

    Bedankt Beobuddy, de dreambox heeft inderdaad een 2e scart. Probleem is echter dat ik dan niet 2 bronnen onafhankelijk van elkaar kan bekijken in woonkamer en linkkamer... Heb het probleem nu opgelost door een nieuwere avant te kopen, een RF! Bij deze kan ik de decoder ingang instellen als v.aux waarbij netjes datalink signaaltjes worden meegestuurd. Iets anders: bij deze avant kun je in het service menu instellen of er een interne vcr aanwezig is. Als ik nou een instel dat ie er niet is, kan ik dan alsnog de v.tape input ergens anders voor gebruiken?

  • 11-28-2007 11:01 AM In reply to

    Re: Decoder scart op avant vcr

    Aller eerst gefeliciteerd met je aankoop.

    Bij deze RF loopt de link idd via de Vtape ingang. Deze ingang is te wijzigen. Dit zul je even moeten proberen, want ik weet even niet welke bronnen beschikbaar zijn voor die ingang.

    De instelling wel/niet VCR intern geeft een aangepast menu.

    Je zal zien dat er in het setup menu de timer record funktie wel of niet aanwezig is. Verder heeft het gevolgen voor de record record actie en de programmering via teletext.

    Houd er wel rekening mee dat alleen de Vtape en de AV RGB signalen ondersteunen en de Decoder ingang alleen composiet.

  • 11-29-2007 6:24 PM In reply to

    Re: Decoder scart op avant vcr

    Beobuddy:

    Aller eerst gefeliciteerd met je aankoop.

    Bij deze RF loopt de link idd via de Vtape ingang. Deze ingang is te wijzigen. Dit zul je even moeten proberen, want ik weet even niet welke bronnen beschikbaar zijn voor die ingang.

    De instelling wel/niet VCR intern geeft een aangepast menu.

    Je zal zien dat er in het setup menu de timer record funktie wel of niet aanwezig is. Verder heeft het gevolgen voor de record record actie en de programmering via teletext.

    Houd er wel rekening mee dat alleen de Vtape en de AV RGB signalen ondersteunen en de Decoder ingang alleen composiet.

    Dit is echt mooi. Door een chassis zonder VCR te kiezen komt ook de v.tape ingang beschikbaar. Ik heb nu dus 3 vrije aansluitingen die alle datalink ondersteunen. Ik zit er aan te denken de interne vcr eruit te halen en op deze plaats een tweetal satelietontvangers te plaatsen...

  • 12-01-2007 4:32 PM In reply to

    Re: Decoder scart op avant vcr

    Overschat niet de ruimte onderin.

    2 ontvangers zal niet lukken denk ik.

    Wel kun je er een in bouwen en de 2e vertikaal achterop middels een speciale beugel.

    Ergens in de workbench sectie staat een forosessie van een inbouw van mijn HDR in de Avant.

    Let op de achterzijde die je belet om al te grote kasten in te bouwen.

    Als het goed is heb je 2 antenne aansluitingen onder elkaar in de buurt van de scarts Als de 2 antenne aansluitingen op de video zitten (wat ik niet dacht, althans bij mij niet) dan heb je een probleem met video naar linkruimtes over te brengen.

  • 01-13-2011 5:49 PM In reply to

    Re: Decoder scart op avant vcr

    beobuddy begrijp ik het goed dat je in een avant dvd ook alleen maar upc via de sat aansluiting kan aansluiten

    een mediaspeler via av of vtape en danwel met rgb kabels anders begrijpt je avant dat niet?

    als je deze in een linkruimte plaatst snapt ie dat dan ook nog beneden?

    dank je,

  • 01-19-2011 2:08 PM In reply to

    Re: Decoder scart op avant vcr

    Sorry voor de wat late reactie.

     

    Bij een avant RF heb je een: VTAPE en AV aansluiting die RGB en composiet ondersteunen. RGB heeft de voorkeur en zal resulteren in een strakker beeld.

    Verder is er een DECODER ingang die alleen composiet (gele videotulp vaak) video ondersteunt.

    Als je een UPC decoder hebt, kun je die laten aansturen door de STB-C controller middels een infrarood oogje die op de UPC box wordt geplakt. Ik ga er van uit dat de avant die STB-C heeft, daar het bij sommige avant's een optie was.

    Bij de eerdere avants kon je alleen de decoderingang instellen als STB(Sat), dus 1 oogje. Bij de latere RF modellen kun je 2 apparaten aansturen (SAT (nu DTV) of VAUX). Aansluiting op bijbehorende ingestelde ingang, waarbij dus VTAPE of AV de voorkeur heeft. 

    De UPC boxen staan ongetwijfeld in de (huidige)lijst.

    De avant zal intern het rgb signaal omzetten naar composiet wat vervolgens op de coax richting de linkkamer wordt gezet. Alleen wel als de coax wordt aangesloten op de uitgang van de avant. (Dus niet de coax voor de avant splitsen)

Page 1 of 1 (17 items)