in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 12-27-2010 7:12 AM by paulh. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-19-2010 9:06 AM

    • paulh
    • Not Ranked
    • Joined on 12-19-2010
    • Posts 6
    • Bronze Member

    probleem bij instelling BV8 en digitale tuner

    Hallo,

    Ik heb een BV8 met een Humax 5050c digitale tuner. De 2 apparaten zijn met elkaar gekoppeld via een SCART- en een HDMI kabel. Initiele instellingen zijn door de leverancier gedaan. Onlangs is er iets in het menu gebeurd waardoor de instellingen gereset waren. Nu probeer ik weer alles goed te krijgen, maar ik heb een probleem daarbij.

    Ik krijg wel weer digitale TV op de BV8, maar bij het opstarten van de tuner en de BV8 (na het drukken op DTV) zie ik een aantal keren het scherm van kleur verspringen. Daarna is het beeld goed. Dit had ik vroeger nooit! Daarnaast kan ik geen teletekst meer krijgen als ik een digitaal programma opgezet heb en op TEXT druk. De teletekst via de tuner werkt trouwens wel. Ik heb gelezen dat dit komt als je een HDMI verbinding kiest tussen de tuner en de televisie. Dit kan kloppen, want bij het nieuw instellen heb ik voor een HDMI-verbinding gekozen.

    Ik dacht dat ik dit kon verhelpen door HDMI op nee in te stellen. Het probleem nu is dat de BV8 volgens mij geen ingangssignaal meer ziet, hoewel er wel een SCART-kabel aanwezig is. Het scherm blijft continu van kleur wisselen. Toch moet dit kunnen werken aangezien het vroeger wel zo gewerkt heeft. Ben ik vergeten iets in te stellen? Aan de digitale tuner is er volgens mij niets gewijzigd aan de instellingen.

    Gr. Paul

    Filed under: ,
  • 12-21-2010 3:45 PM In reply to

    • paulh
    • Not Ranked
    • Joined on 12-19-2010
    • Posts 6
    • Bronze Member

    Re: probleem bij instelling BV8 en digitale tuner

    Probleem is nu half opgelost. Ik had AV1 ingesteld in plaats van AV2 (waar de SCART op aangesloten is). Teletext werkt nu, maar bij het opstarten vertoont de BV8 nog steeds de wisselende kleurenschermen totdat de digitale tuner (Humax 5050C) opgestart is. De kleurenschermen lijken van de BV8 te komen aangezien ze ook te zien zijn als de Humax uitgeschakeld is. De kleurenschermen waren eerder dus niet te zien!

  • 12-22-2010 12:23 PM In reply to

    Re: probleem bij instelling BV8 en digitale tuner

    Paul,

     

    HDMI moet echt voldoende zijn. Met scart kan het conflicteren. Als het goed is staat onder "menu" een optie text. Weghalen gaat ook via dit "menu".

    Probleem bij opstarten moet ook opgelost zijn.

    laat me ff weten.

     

    gr. Zwaan

  • 12-27-2010 7:12 AM In reply to

    • paulh
    • Not Ranked
    • Joined on 12-19-2010
    • Posts 6
    • Bronze Member

    Re: probleem bij instelling BV8 en digitale tuner

    Hoi Zwaan,


    Ik zie helaas onder menu connecties geen optie text staan. Bij welk menu zou dit moeten zijn?


    Zoals geschreven: teletext werkt nu wel via de text knop van de BEO4. Alleen krijg ik bij het opstarten van de Humax achtereenvolgens verschillend gekleurde schermen te zien op de BV8. Dit had ik eerst niet. Als de Humax helemaal is opgestart is het beeld goed. Het lijkt erop dat de BV8 dit doet als hij geen goed signaal krijgt op de digitale ingang (zoals tijdens het opstarten).


    Gr. Paul

Page 1 of 1 (4 items)