in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 12-21-2010 7:03 PM by scanorama99. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-20-2010 2:11 PM

    Svensk fråga: Beovision 4 / BS1 + comhem eller canal digital?

    Är det nån idé att tro att man ska ha nån användning av sin ir-kabel för att kunna styra nån av dagens boxar för våra svenska levrantörer?

    Jag skulle va mer än nöjd om jag bara kunde bläddra mellan kanalerna via beo4, ljudet kan man ju ändå reglera via beo4 som de är nu.

    De gånger jag ska in i menyn och rota så kan jag väl gå via box-fjärren

     

    Jag har en beosystem-1 med shareware 3.6 men den listan är ju inte helt ny direkt.

    Både comhem och canal digital säger att man inte kan använda nån äldre box än de som finns på deras hemsidor nu.

    Gällande comhem så kan jag köra alla deras boxar eftersom jag bor i ett comhemhus, canal digital är de iptv som gäller. 

    Boxer skulle jag kunna tänka mig som ett reservalternativ eller om nån har nått annat tips

     

    Eller är de lika bra att börja titta på typ lintronic eller?

     

  • 12-21-2010 5:19 PM In reply to

    • lano
    • Not Ranked
    • Joined on 04-25-2010
    • Posts 66
    • Gold Member

    Re: Svensk fråga: Beovision 4 / BS1 comhem eller canal digital?

    Det går ganska enkelt att uppgradera chippet för STB-C så att du kan styra nyare boxar (bl.a. Motorola VIP 1910 som CD använder för IPTV). Finns listor på Beoworld, dock osäker om senaste versionen av chippet finns med.
  • 12-21-2010 6:53 PM In reply to

    Re: Svensk fråga: Beovision 4 / BS1 comhem eller canal digital?

    OK, tack!

    Hittade bara info där de stod kontakta beo-butiken

     

    canaldigitalboxen är ju t.o.m riktigt snygg, den hade gärna fått ha rgb kontakt som comhemboxarna har för då slipper jag en till omkopplingsbox i stereomöbeln. Har bara rgb och scart kvar eftersom jag vill använda dvi till datorn

  • 12-21-2010 7:03 PM In reply to

    Re: Svensk fråga: Beovision 4 / BS1 comhem eller canal digital?

    Glöm de... kollade lite närmare och rgb var bara en benämning, de va component, scart eller hdmi som gäller.. de funkar nog bra

Page 1 of 1 (4 items)