in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 07-02-2007 12:59 PM by Bingo. 11 replies.
Page 1 of 1 (12 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 06-27-2007 11:17 AM

    Zal B&O in december 2008 nog televisies verkopen in Frankrijk ?

    Franse wet verplicht MPEG4-chip in televisie
    17:11 27-6-2007, TVSatellite Nieuws

    Frankrijk heeft per wetgeving verplicht dat er vanaf 1 december 2008 alleen nog maar televisietoestellen verkocht mogen worden die voorzien zijn van een MPEG4-chip.

    De wet verplicht fabrikanten dat televisietoestellen en opname-apparatuur vanaf deze datum geschikt zijn voor ontvangst en opname van HDTV.   Alle producten die geschikt zijn voor HDTV zullen in Frankrijk een label krijgen met de tekst “Pret pour la Haute Definition”.

    Frankrijk loopt in Europa vooraan als het gaat om de uitrol van HDTV. Zo zal vanaf 7 juli in de Franse steden Parijs, Marseille en Lyon kunnen worden gekeken naar HDTV-programma’s gebruikmakend van de MPEG4 compressietechniek via DVB-T. Tijdens deze test zal een speciaal HDTV-experimentenkanaal worden uitgezonden. De testuitzendingen zullen tot media november duren en worden uitgezonden via het Franse Multiplex frequentieraster R5.

    In Frankrijk zal men vanaf maart 2008 gefaseerd de analoge televisie-uitzendingen via de ether uitschakelen en vervangen voor digitale aardse uitstraling.  In november 2011 zal in Frankrijk geen analoge televisie-ontvangst meer mogelijk zijn.
  • 06-27-2007 1:54 PM In reply to

    Re: Zal B&O in december 2008 nog televisietoestellen verkopen in Frankrijk ?

    B&O zal evenals vele andere leveranciers voordien een [franse] mpeg4 chip in haar TV's plaatsen, neem ik aan nietwaar?
    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 06-27-2007 2:29 PM In reply to

    Re: Zal B&O in december 2008 nog televisietoestellen verkopen in Frankrijk ?

    Ik plaats dit omdat B&O meestal niet zo vlotjes is met nieuwe technieken, vandaar .
  • 06-27-2007 3:18 PM In reply to

    Re: Zal B&O in december 2008 nog televisietoestellen verkopen in Frankrijk ?

    wat houd dat precies in Bingo mpeg4?
  • 06-27-2007 4:56 PM In reply to

    Re: Zal B&O in december 2008 nog televisietoestellen verkopen in Frankrijk ?

    Heb je een werkende link?

    In het Franse gedeelte van beoworld, wordt er ook niet over gesproken. Lijkt me toch een vrij "hot" onderwerp, als het waar is.  

  • 06-28-2007 4:53 AM In reply to

    Re: Zal B&O in december 2008 nog televisietoestellen verkopen in Frankrijk ?

    http://www.lateleenclair.fr/dossiers/actualite01/

    ou

    http://www.hdnumerique.com/forum/tnt-mpeg-4-integre-aux-ecrans-plats-obligatoire-en-france-vt505.html

    in het frans weliswaar met de nodige kanttekeningen van de fransen zelf, ze zijn weer eens de enigen cq. eersten in Europa en andere landen lijken niet te volgen...................

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 06-28-2007 5:35 AM In reply to

    Re: Zal B&O in december 2008 nog televisietoestellen verkopen in Frankrijk ?

    Gezien het gemiddelde tempo waarin B&O standaarden overneemt zal het mij verbazen alst ze eind volgend jaar MPEG4 in hun televisies hebben.

    Over DVB-T hebben ze al vijf jaar langer gedaan ten opzichte van de concurrent.

     

  • 06-28-2007 6:13 AM In reply to

    Re: Zal B&O in december 2008 nog televisietoestellen verkopen in Frankrijk ?

    Bingo:

    Gezien het gemiddelde tempo waarin B&O standaarden overneemt zal het mij verbazen alst ze eind volgend jaar MPEG4 in hun televisies hebben.

    Over DVB-T hebben ze al vijf jaar langer gedaan ten opzichte van de concurrent.

    Alleen voor de Fransen is/wordt dit de standaard; of de rest zal volgens is nog maar de vraag en indien wel, dan vooral wanneer...........

    Wellicht is er tegen die tijd [tussen 2008 en 2011 gaan de fransen over] weer een nieuwe standaard ?

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 06-30-2007 9:59 AM In reply to

    Re: Zal B&O in december 2008 nog televisietoestellen verkopen in Frankrijk ?

    Hier de link van het artikel:

     

    http://www.tvsatellite.nl/?action=nieuws&id=80

     

    Dus ook de HDR2 en DVD2 kunnen dan op schroothoop, tenzij ze alsnog een ingebouwde MPEG4 tuner krijgen.

    Als ik eerlijk ben vind ik het wel goed voor B&O dat ze een beetje gedwongen worden met de tijd mee te gaan.Ik vind het zowiezo al achterlijk dat B&O deze nieuwe producten nog uitbrengt met antieke analoge tuners waar je in veel landen al geen bal meer aan hebt.

     

  • 06-30-2007 5:30 PM In reply to

    Re: Zal B&O in december 2008 nog televisietoestellen verkopen in Frankrijk ?

    Bingo:

    Hier de link van het artikel:

     

    http://www.tvsatellite.nl/?action=nieuws&id=80

     

    Dus ook de HDR2 en DVD2 kunnen dan op schroothoop, tenzij ze alsnog een ingebouwde MPEG4 tuner krijgen.

    Als ik eerlijk ben vind ik het wel goed voor B&O dat ze een beetje gedwongen worden met de tijd mee te gaan.Ik vind het zowiezo al achterlijk dat B&O deze nieuwe producten nog uitbrengt met antieke analoge tuners waar je in veel landen al geen bal meer aan hebt.

    Het is inmiddels ook op het franse forum en door de fransetalige B&O'ers bevestigd dat dit helemaal klopt en alleen voor frankrijk geldt; wellicht dat allen zich behalve B&O ook gedwongen voelen e.e.a. aan te passen en mee te gaan met de tijd ? maar wellicht is mpeg 5 wel de norm rond einde 2008 en beginnen we weer helemaal opnieuw met de consumptie rat-race, de tijd zal het ons leren  ....................persoonlijk ben ik nooit een voorstander van opgelegd pandoer en verplicht meedoen met idee fixe van enige regering. 

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 07-02-2007 12:59 PM In reply to

    Re: Zal B&O in december 2008 nog televisietoestellen verkopen in Frankrijk ?

    Ik denk dat MPEG4 voor een jaar of acht echt wel de norm zal worden hoor.

    Volgens mij hebben we met MPEG2 toch ook ruim tien jaar gedaan?

Page 1 of 1 (12 items)