in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 07-10-2010 7:15 PM by HarleyD. 12 replies.
Page 1 of 1 (13 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 07-10-2010 1:57 PM

    HDR2 met Avant RF VCR

    Ik sta op het punt om een HDR2 van iemand over te nemen.

    Heel kort, kan ik een HDR2 zonder problemen en met behoud van alle functionaliteit aansluiten op een Avant RF VCR?

    Dank je... Leslie

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 07-10-2010 2:14 PM In reply to

    Re: HDR2 met Avant RF VCR

    Helaas..... De Avant VTR heeft op de AV aansluiting geen download, dus je krijgt geen zenders in de HDR2, dus heb je niets om op te nemen en heb je dus niets aan de HDR2......Sad

  • 07-10-2010 2:20 PM In reply to

    Re: HDR2 met Avant RF VCR

    Hoi Blackrix, dank je weer voor je supportSmile

    Ik had de verkoper een vraag hierover gesteld en dit was zijn reactie!

    "Je kan bij jou tv in feite de vtape los koppelen en dan denkt de tv dat hij geen video heeft.

    Je kunt hem sws wel aansluiten als vtape2, maar dan kopieert hij niet automatisch de kanalen van je tv naar de hdr.

    Wat je kan doen is eerst aansluiten op een andere tv voor de 'tuner dump' en dan als vtape2 gebruiken op je avant (heeft voor mij prima gewerkt).

    Als je nog een mx oid hebt kan het al."

    Klopt dit?

    Groetjes, Leslie

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 07-10-2010 2:33 PM In reply to

    Re: HDR2 met Avant RF VCR

    In theorie werkt het laatste volgens mij, je moet alleen de HDR wel bij elke zenderwisseling opnieuw op een MX aansluiten om een vernieuwde tunerdump te krijgen. Als je de VTAPE loskoppelt bij een Avant dan helpt dit nog niets. De interne video krijgt namelijk via interne bekabeling zijn tunerdump, dus het loskoppelen van de externe scart zal niet helpen. En je moet in het servicemenu onder het kopje "Internal VCR" NO kiezen. Met een Avant DVD zou het overigens wel werken!

  • 07-10-2010 2:39 PM In reply to

    Re: HDR2 met Avant RF VCR

    Hoe werkt zo'n HDR2 dan in combinatie met een Ziggo kabeldecoder?

    Ofwel kan ik de zenderindeling van de decoder gebruiken en dus deze opnemen op de HDR2?

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 07-10-2010 3:24 PM In reply to

    Re: HDR2 met Avant RF VCR

    Een tunerdump hoeft maar 1 keer plaats te vinden.

    Door de interne vcr los te halen en in het servicemenu de interne vcr uit te zetten, daarna de hdr1/2 op de vcr scart aansluiten en de interne video optie weer aan zetten. Dan vindt er een tunerdump plaats naar de hdr1/2.

    HDR1/2 daarna op de AV scart zetten en als vtape2 benoemen en de interne vcr weer aansluiten.

    Werkt prima, alleen een record record funktie zal niet gaan werken. In dat geval moet de HDR de info krijgen betreffende de gekeken zender en daarna opnemen met de eigen tuner. En dat gaat ie niet doen.

    Op een record2 instructie gaat de hdr naar de avant staan kijken om op te nemen en wordt de avant geblokkeerd. Je kan dus niet meer zappen van zender of bron.

     

    De hdr2 heeft een STBC controller die serieel via de data aansluiting achterop geprogrammerd moet worden met nieuwe software als de decoder van ziggo er niet in zou staan.

  • 07-10-2010 3:26 PM In reply to

    Re: HDR2 met Avant RF VCR

    Blackrix:

    De interne video krijgt namelijk via interne bekabeling zijn tunerdump

     

    Dit is bij de 8110/8111 types. Bij de 83xx types en hoger vindt die plaats via de scart. Via pen 8.

  • 07-10-2010 3:32 PM In reply to

    Re: HDR2 met Avant RF VCR

    Wederom dank voor jullie reacties.

    Ik zie toch maar van de koop af ondanks de lage prijs van 350 euroSad

    Leslie

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 07-10-2010 4:02 PM In reply to

    Re: HDR2 met Avant RF VCR

    Leslie:

    Hoe werkt zo'n HDR2 dan in combinatie met een Ziggo kabeldecoder?

    Ofwel kan ik de zenderindeling van de decoder gebruiken en dus deze opnemen op de HDR2?

    Als de decoder met scart is aangesloten en met stb/puc kan het wel.

    Aan de andere kant, als de decoder een harde schijf heeft, is de HDR2 alweer een achterhaald produkt.

  • 07-10-2010 4:11 PM In reply to

    Re: HDR2 met Avant RF VCR

    Het voordeel van een hdr1/2 met een MX is dat je er dus een stb-c controller bij krijgt waarmee je ander merk settopbox kan bedienen.

    Verder zie ik zelf ook het nut niet meer in van een hdr1/2.

  • 07-10-2010 4:17 PM In reply to

    Re: HDR2 met Avant RF VCR

    Ik heb nog wel een AV5 staan, is de HDR2 daar wel bruikbaar voor eventueel met een link? naar de Avant. Suggestie van de verkoper...

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 07-10-2010 4:47 PM In reply to

    Re: HDR2 met Avant RF VCR

    Dat kan wel, maar dan moet er wel een modulator in de AV5 zitten.

  • 07-10-2010 7:15 PM In reply to

    Re: HDR2 met Avant RF VCR

    Heb ooit heel kort een HDR-1 aan een mijn toenmalige Avant-vcr gehad ....idd de kanalen via een andere tv erin gezet .... maar uiteindelijk liep dat ding steeds vast ....alleen maar gezeur ....

    Conclusie ....Avant-vcr en HDR gaan niet samen !

Page 1 of 1 (13 items)