in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 05-03-2010 4:03 PM by DoubleU. 8 replies.
Page 1 of 1 (9 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 04-21-2010 6:40 AM

    linken UPC media box

    Sinds kort heb ik op de Beosystem-3/BV-4 een UPC HD media box aangesloten , deze  heeft de film1 kanalen , sport1 , DVR , HD enz ......

    Nu werkt de bediening redelijk goed via de B&O STB en met de Beo-4 afstand bediening ...... maar nu komt hij ...wanneer ik de UPC decoder heb aangesloten via HDMI kan ik niet linken , maar wanneer ik deze aansluit via scart kan dit wel .....dus je zou zeggen beide aansluiten en opgelost ....maar hier trapt de media box niet in , zodra HDMI is aangesloten wordt het scart signaal geblokkeerd ......

    Weet iemand hier een oplossing voor ?

    Het linken werkt trouwens prima (via scart)  , ook vanuit de link kamers is volledige bediening van de Decoder mogelijk !

    PS: de decoder/dvr is van het merk Cisco

  • 04-21-2010 12:59 PM In reply to

    Re: linken UPC media box

    Is dan inderdaad een probleem. Het is dus het een of het ander. Jammer!

    Een oplossing wordt lastig, omdat je bij UPC beperkt bent, om een andere box uit te zoeken die het wel kan. Ik weet wel dat ze bij UPC er mee bezig zijn om CI+ te gaan introduceren, net als bij Ziggo. Dat zou betekenen dat je dan meer vrijheid krijgt om een andere box te kopen/huren, die wel beide signalen kan uitsturen. Maar vooralsnog heb je daar nog even niets aan.

  • 04-21-2010 1:40 PM In reply to

    Re: linken UPC media box

    DoubleU:

    Is dan inderdaad een probleem. Het is dus het een of het ander. Jammer!

    Een oplossing wordt lastig, omdat je bij UPC beperkt bent, om een andere box uit te zoeken die het wel kan. Ik weet wel dat ze bij UPC er mee bezig zijn om CI+ te gaan introduceren, net als bij Ziggo. Dat zou betekenen dat je dan meer vrijheid krijgt om een andere box te kopen/huren, die wel beide signalen kan uitsturen. Maar vooralsnog heb je daar nog even niets aan.

    Jammer dat dit niet werkt ....ik ga dan toch voor het scart signaal en laat het hd gebeuren dan voorlopig maar voor wat het is .

    Ik wel al wat gelezen over de oudere decoders van UPC , die schijnen geen last te hebben om beide signalen uit te zenden , maar die zitten weer vol met andere problemen als ik de fora mag geloven .

    Dit is trouwens de eerste keer dat ik voordeel zie in de Beo-5 ab ( rechtstreeks benaderen van de hd kanalen) .......vandaag is de BS-3 ge-update en de stb werkt nu wel heel mooi met de UPC decoder !

     

  • 04-23-2010 9:33 AM In reply to

    Re: linken UPC media box

    Er was nog een probleempje met de decoder,( welke ik nog even wil delen) .....sinds deze was aangesloten via de scart kabel sprong deze iedere keer terug naar DTV vanuit een andere bron  .

    Ik bedoel hiermee , stel ik keek v-aux of analoge tv  , dan zapte de tv automatisch terug na DTV/decoder ...... dit komt omdat de upc decoder om een vage reden iedere keer een signaal geeft aan het begin en aan het eind van elk reclame blok ....

    De oplossing die ik aangeboden heb gekregen is het onderbreken van pin 8 uit de scart kabel .....en inderdaad probleem opgelost , de tv springt niet meer terug ) !

    ( ik dacht meld het even voor het geval er nog eens iemand tegen dit probleem aan loopt )

  • 04-30-2010 10:24 AM In reply to

    • Herbert
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 01-10-2008
    • Haarlem
    • Posts 2
    • Bronze Member

    Re: linken UPC media box

    Hier is een oplossing voor. Speciale converter die je tussen je Cisco en je Beovision (met HDMI) plaatst. Hierdoor kun je op je hoofdtoestel in HD kijken. Deze converter heeft daarnaast een composiet uitgang die je vervolgens op je Link kunt aansluiten. Werkt ook voor Apple TV en Mini Mac. http://www.avcp.eu/product-appletvlinkroom

  • 05-01-2010 7:20 AM In reply to

    Re: linken UPC media box

    Goede tip !

    Wat ik mij alleen afvraag bij deze converter , zal er ook volledige bediening mogelijk zijn in de link ruimte wanneer de scart kabel niet meer is aangesloten .

     

  • 05-01-2010 3:55 PM In reply to

    Re: linken UPC media box

    Uiteraard! Commando's vanuit de linkruimte gaan via ML de master-tv in en via het losse ir-kabeltje naar de stb. De scart is niet van toepassing voor de commando's. Alleen voor doorgeven van cvbs en het geluid.

    Mooie oplossing die convertor. Alleen hebben ze op die tekening vergeten de analoge out van de convertor aan te sluiten.

  • 05-02-2010 6:24 AM In reply to

    Re: linken UPC media box

    DoubleU:

    Uiteraard! Commando's vanuit de linkruimte gaan via ML de master-tv in en via het losse ir-kabeltje naar de stb. De scart is niet van toepassing voor de commando's. Alleen voor doorgeven van cvbs en het geluid.

    Mooie oplossing die convertor. Alleen hebben ze op die tekening vergeten de analoge out van de convertor aan te sluiten.

     

    Thnx,

    wat betreft het vergeten van de analoge out ....die is toch wel aangesloten op de tekening het draadje met cvbs is dat toch ?

    Ze hebben het in te tekst ook over het aansluiten op de Rf link ...maar ik neem aan dat de rood/geel/witte tulp stekkertjes bij out rechtstreeks mijn BS-3 ingaan en dat dit voldoende is ...

  • 05-03-2010 4:03 PM In reply to

    Re: linken UPC media box

    CVBS is eigenlijk alleen die gele voor beeld, maar ze bedoelen waarschijnlijk cvbs + analoog out. Die gaan inderdaad rechtstreeks naar de BS3.

     

Page 1 of 1 (9 items)