in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 04-25-2010 7:44 AM by Blackrix. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 04-23-2010 8:53 AM

    beogram 4002 schema, aandrijfriem eraf

    Hallo,

    Ik kocht me onlangs een beogram 4002. Laten opsturen met de post want veel te ver van huis. Toestel draaide echter niet. Even opengedaan en aandrijfriem lag los. Kan iemand me helpen met een schema want de aandrijfriem is wel zeer lang voor de afstand van de aandrijfas naar de platen-as, dus er zal nog ergens iets mee gedaan moeten worden maar wat..?

    Bedankt alvast.

    O ja, hoe zet je 't apparaat af  want hij bleef heel de tijd branden. Je hoeft toch niet de stekker uit te trekken Stick out tongue?

     

  • 04-23-2010 10:59 AM In reply to

    Re: beogram 4002 schema, aandrijfriem eraf

    Bij mij weten gaat de snaar om het hele plateau heen naar de as van de motor.

  • 04-23-2010 3:13 PM In reply to

    Re: beogram 4002 schema, aandrijfriem eraf

    Klopt. Het lijkt een lange snaar, maar als hij helemaal om het draaiplateau heen zit en dan om de motor, dan komt het wel uit.

  • 04-23-2010 5:05 PM In reply to

    Re: beogram 4002 schema, aandrijfriem eraf

    Bedankt, heb het geprobeerd en het werkt.

    Zit nu met nog één probleem; als de plaat ten einde gespeeld is keert hij helemaal terug maar de plaat blijft draaien (en ook het lichtje van de sensor naast de naald) blijft branden.... Help aub.

    Bedankt alvast alweer Huh?

  • 04-23-2010 5:13 PM In reply to

    Re: beogram 4002 schema, aandrijfriem eraf

    Blijft misschien de motor voor het bewegen van de arm ook draaien? Dan kan het wel eens zijn dat de snaar versleten is waardoor deze op het einde slipt en het armmechanisme niet helemaal in rust kan krijgen. Of de afstelling voor de eindstop staat niet goed. Of de schakelaar van de eindstop is defect. Kan dus nogal wat zijn. Maar het is allemaal mechanisch, da's vaak gemakkelijker te vinden. Het wordt dus even zoeken welke schakelaar in het mechaniek zorgt voor het uitschakelen. 

  • 04-25-2010 4:53 AM In reply to

    Re: beogram 4002 schema, aandrijfriem eraf

    Dag Blackrix,

    Al bedankt voor de info. heb de indruk dat de motor van de arm nog blijft draaien op het einde als ie helemaal teruggekeerd is. Ondertussen is er nog een probleem bijgekomen: ik heb hier een beomaster 1700 en een beocenter 4000 en de platendraaier werkt op geen van beide, het geluid komt er niet door. Heeft dat iets te maken met voorversterkers of zo, en zo ja hoe los ik het op?

    Thanx,

    chris31deco

  • 04-25-2010 7:44 AM In reply to

    Re: beogram 4002 schema, aandrijfriem eraf

    Voor zover ik weet hebben zowel de BeoMaster 1700 als de BeoCenter 4000 een platenspelervoorversterker ingebouwd. Het zou dus moeten werken. Ik vrees dat er toch nog wel iets meer met de BeoGram 4002 aan de hand is. Er zit onder het bedieningspaneel een print e met een relais. Dit relais schakelt het geluid in nadat de naald op de plaat staat, om te voorkomen dat je zo'n mooie knal krijgt als de naald in de groef komt. Misschien is daar iets aan de hand?

    Over het stoppen na het afspelen, stopt de platenspeler wel als je het wiel dat wordt aangedreven met de motor even me de hand helpt? Je kan natuurlijk ook even kijken of de motortje blijft slippen, dan moet je het snaartje vervangen.

Page 1 of 1 (7 items)