in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-23-2010 12:21 PM by ipaul. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 03-21-2010 11:30 AM

    • Ericvr6
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • The Netherlands
    • Posts 205
    • Bronze Member

    avant kleuren worden minder

    De kleur rood is steeds minder beeld nog wel scherp maar kleur is meer geel dan rood

    beeld buis op? of nog in te stellen? zo ja hoe

     

    dank eric

  • 03-23-2010 6:04 AM In reply to

    Re: avant kleuren worden minder

    Is het zwart nog echt zwart en het wit nog echt wit ??(bv bij teleteks kun je zien of zwart ook echt zwart is).

    Verandert het in de tijd ? (dus als ie langer aan staat).

    Kun je zelf in/aan tv's werken ?, want om te zien of de buis slecht is, zie mijn verhaal bij 'groen beeld' posting hier.

    Rood (drive) is in principe wel in te stellen maar zou niet nodig moeten zijn als de buis en de rest ok is !

    Natuurlijk kan er ook iets anders defect zijn dan de buis....(maar helaas is het vaak wel de buis bij Avants).

  • 03-23-2010 6:47 AM In reply to

    • Ericvr6
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • The Netherlands
    • Posts 205
    • Bronze Member

    Re: avant kleuren worden minder

     

     

    Heb de kleur via het menu wel wat aan gepast , maar denk dat hij wel veel branduren heeft weet alleen niet waar ik dat kan uitlezen

  • 03-23-2010 7:20 AM In reply to

    • Daan
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 01-03-2008
    • Posts 92
    • Bronze Member

    Re: avant kleuren worden minder

    Ik heb het scherm dat steeds groener wordt.

    Om bij de Beovision 3-28 in het service-menu te komen druk ik op MENU en vervolgens kort acheter elkaar 0-0-GO. Dit is misschien voor je Avant het zelfde. Als ik op MONITOR druk zie ik het menu SERVICE COUNTER. Hierin staan de draaiuren van de TV.

    Ikzelf heb bij VIDEO 585 dagen staan. Maar of dit veel is...?

    Daan

  • 03-23-2010 9:45 AM In reply to

    Re: avant kleuren worden minder

    Servicemenu van Avant: [menu] > [4] > [0] > [0] > MONITOR > SERVICE COUNTERS

    Mijn Avant (RF) is van begin 2002 en heeft ook rond de 550 dagen VIDEO staan, neem aan dat dat dus wel gemiddeld zal zijn.

  • 03-23-2010 12:21 PM In reply to

    Re: avant kleuren worden minder

    Die uren (dagen) teller zeggen toch weinig, immers of een tv op max contrast of laag contrast is gebruikt en bv veel in de zon heeft gestaan maakt veel meer uit dan een paar branduren meer of minder.

    Veel van deze buizen krijgen niet problemen door 'ouderdom' maar door een 'fout' in de buis en dat kan na bv 3 jaar weinig gebruik zijn maar ook niet gebeuren na 15 jaar trouwe dienst.

Page 1 of 1 (6 items)