in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-24-2010 4:08 PM by musicsound. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-18-2010 4:33 PM

    Beocenter 8500 CD Beogram 3500 via Datalink?

    Ik ben bezig met een projectje. Ik heb een Beocenter 8500, daar is de CD lade van stuk (de speler doet het nog). Nu overweeg ik die te combineren met een Beogram 3500 CD speler, die hebben dezelfde kleuren en stijl. En beide aan de muur te hangen :-)

    Nu vraag ik me af of ik de losse CD speler via het Beocenter kan bedienen. Als ik het goed heb gaat dat via datalink.

    Echter als ik CD kies, zal de Beocenter op CD springen. Als ik Aux of Tape2 kies zal de ingang aan springen. Kan ik dan de losse CD speler comando's geven; nummers kiezen, skip, pauze etc.

    Of is er misschien een CD2 optie mogelijk?

    Voor het CD vak van het Beocenter overweeg ik een iphone of ipod o.i.d. in te bouwen :-)

  • 01-18-2010 5:01 PM In reply to

    Re: Beocenter 8500 CD Beogram 3500 via Datalink?

    Het enige wat ik weet is dat de beogram 3500 geen ir ontvanger heeft en gestuurt wordt via een beomaster met de kabel die achteraan de beogram uitkomt.Of dit via een center mogelijk is weet ik niet zeker,maar volgens mij moet dat via een aux aansluiting wel mogelijk zijn en wordt het juist zoeken met welke knop op de ab je de beogram dan aanstuurt.

  • 01-19-2010 4:10 AM In reply to

    Re: Beocenter 8500 CD Beogram 3500 via Datalink?

    Als je A-Aux of tape 2 aansluiting gebruikt moet het volgens mij net zo werken. Gewoon proberen! Waarom laat je de cd klep van de center niet gewoon even nakijken? Is toch een veel mooiere oplossing??

     

  • 01-19-2010 6:59 PM In reply to

    Re: Beocenter 8500 CD Beogram 3500 via Datalink?

    Dan kan ik hem niet meer aan de muur hangen Smile

    En ik ben niet technisch, lijkt me een lastige en dus dure klus...

    Ik heb de CD er nog niet bij, dus kan het niet proberen. Dus tape 2, die moet ik dus ook kiezen met de afstandbediening en dan zou de aangesloten Beogram moeten reageren op de signalen?

     

     

  • 01-20-2010 2:32 PM In reply to

    Re: Beocenter 8500 CD Beogram 3500 via Datalink?

    De data-codes voor CD en Phono zijn bij B&O gelijk. Nadeel is alleen dat een BeoCenter 8500 een platenspelervoorversterker heeft ingebouwd, dus als je de BeoGram CD3500 aansluit op de Phono-aansluiting overstuur je de boel, is niet echt een optie. En de platenspelervoorversterker uitbouwen is meer werk dan het repareren van het klepmechanisme. Dat laatste kon wel eens alleen een defecte snaar zijn. Verder wil ik niet krtisch zijn, maar je bent niet technisch en wil wel een iPod inbouwen op de plek van de CD-speler? En, correct me if I'm wrong, moet je dan ook niet de CD-klep weer repareren om bij de iPod te kunnen komen??

  • 01-24-2010 4:08 PM In reply to

    Re: Beocenter 8500 CD Beogram 3500 via Datalink?

    Als ik de Beogram heb dan ga ik het proberen via de Tape2.

    De iPod wil ik gewoon met een kabeltje binnendoor naar de Aux ingang leggen. Misschien is die voorsterker dan precies goed, MP3 koptelefoon signaal, bij een bepaalde volumeinstelling...

    Klep laat ik dan gewoon weg :-)

Page 1 of 1 (6 items)