in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-27-2010 12:25 AM by johant. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-21-2010 3:19 PM

    avant aansluiten op ml kabel

    na het aanschaffen van een bv-8 voor de slaapkamer is mijn avant(die eerst in mijn slaapkamer stond)verhuisd naar een andere kamer.daar zit echter geen masterlink kabel.ik heb beneden wel een masterlink verdeel kastje maar het onmogelijk om daar onzichtbaar een extra kabel naar toe te leggen.ik heb op het engelse forum fotos gezien van iemand die de kabels gewoon 1op1 kleur op kleur aan elkaar gesoldeerd heeft?kan dit zomaar?de mogelijkheid om dit te doen is er namelijk wel voor mij.de M.L kabel van de slaapkamer loopt met een lus via mijn meterkast.heeft iemand dit soms eerder gedaan??(ben zelf elektricien dus dat is het probleem niet).

  • 01-23-2010 3:40 PM In reply to

    Re: avant aansluiten op ml kabel

    Ja hoor dat kan alleen moeten de roze met de wit/blauwe bij elkaar geknoopt worden.

    Is het bedoeld dat de Avant in link optie 6 komt te staan let dan wel dat de eerste Avants die optie niet aan board heeft(het eerste 8111 model)Voordat er moeite gedaan wordt.

    Succes groet

    Maurice

  • 01-23-2010 6:02 PM In reply to

    Re: avant aansluiten op ml kabel

    ik heb het ook wel is gedaan. Het is niet fraai maar werkt wel let op dat je de kabels losmaakt voordat je gaat solderen! 

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 01-24-2010 6:11 AM In reply to

    Re: avant aansluiten op ml kabel

    je kan boven toch ook een verdeelkastje zetten en dan weer naar de andere slaapkamer met ML

  • 01-24-2010 9:03 AM In reply to

    Re: avant aansluiten op ml kabel

    bedankt heren voor de hulp.ik wil de kabel die er nu loopt gewoon in de lengte afstrippen (de buitenmantel 15 cm)en dan 5cm uit elkaar twisten,vervolgens de kern 1cm bloot maken voor de soldering en de extra kabel erbij solderen.isoleren en klaar is kees.is dit de makkelijkste manier of kan het simpeler?p.s mag ik nog even vragen waarom de roze en de blauw/witte bij elkaar moeten?en kunnen soms alle aarde draden bij elkaar?vriendelijke groet johan.

  • 01-24-2010 9:07 AM In reply to

    • Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

    Re: avant aansluiten op ml kabel

    Er bestaat ook een simpele junction box waar je de draden in kunt klikken. Deze kost maar weinig en je hoeft dan niet te solderen!

    Bart

  • 01-27-2010 12:25 AM In reply to

    Re: avant aansluiten op ml kabel

    dag bart ik heb i.p.v het solderen van de kabels het lasdoos(je)gebruikt.ik heb me tijdens het lassen meerdere malen afgevraagd of ze het doos(je) niet NOG kleiner konden maken?hahaha!wat een gepriegel om alles er netjes in te krijgen!maargoed de aanhouder wind zal ik maar zeggen.ik had in mijn geval erg weinig overlengte in de kabel die doorgeknipt en opnieuw aan gestript moest worden.hij zat ook in een kleine lus helemaal tegen het plafond aan in mijn meterkast.ik kon er maar net bij en het was erg krap met mijn hoofd en zaklantaarn in dat gat.maargoed alles draaid en ben weer gered.gr johan

Page 1 of 1 (7 items)