in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-14-2010 9:01 AM by MikaelB. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-05-2010 4:01 AM

    • PH
    • Not Ranked
    • Joined on 11-19-2009
    • Posts 16
    • Bronze Member

    Beovision 7-40 MKll med isat DVB-T tuner. Fryser af og til.

    Hej alle. Fik i december 2009 monteret DVB-T modul. Er ærlig talt skuffet over kvaliteten, det er jo trods alt et

    dyrt TV. Meget langsom til at starte op, måske 30 sek. man skulle tro det var et gammelt rør tv ;O(

    Nå, men nu jeg altså oplevet, at når man tænder TV, er der kun en brunlig skær, intet billede, trykker man på

    grøn pil for kanalinfo, ser man kanalerne, men info er total tomt, der er kun en udvej, træk 230V stikket ud.

    Kan det virkelig passe ?? Muligvis er problemet blevet værre efter at der er sat et Boxer CA modul i.

    Er der andre der døjer på samme måde ?? Har snart løst til at sælge TV, og købe et standard Samsung ... har ellers

    været og er stadig B&O mand, og har altid til haft B&O, jeg synes bare de nye produkter er spækket med fejl.

    Hilsener

    PH

  • 01-05-2010 7:04 AM In reply to

    Re: Beovision 7-40 MKll med isat DVB-T tuner. Fryser af og til.

    Hmm, mystisk. Har selv et BV7-mkII, men har som DVB-T MPEG4 valgt Triaxes B&O-kompatible udgave. Virker rigtig godt.

    Starter op sammen med TV'et, og der er billede fra boksen så snart der er billede på skærmen (maks 5-10 sek)

    http://www.hdbox.dk/DVB-T%20Modtagere%20(Antenne)/Triax%20T-HD405VA%20BogO%20Kompatibel.html

     

    Jeg valgte Triax, udelukkende pga. den høje pris på B&Os til indbygning, samt det faktum at HD-kanaler (DRHD) på BV7-mkII nedscaleres til SD, dvs. den kan slet ikke vise HD på MKII.

    Jeg har én gang (men det var før køb af Triax-boksen) oplevet at skulle trække 230v og genindsætte og tænde, for at få manglende billed-fejl til at forsvinde. Iflg. Peter Pan her i forummet, kan en softwareopdatering afhjælpe dét problem.

  • 01-11-2010 11:41 AM In reply to

    Re: Beovision 7-40 MKll med isat DVB-T tuner. Fryser af og til.

    Hej

    Jeg oplever akkurat de samme problemer med DVB-HD modulet. Laaaaaaang opstartstid, ingen kanalinfo etc. etc.

    Jeg har dog også hørt at der ikke er de samme problemer med DVB-T modulet. Jeg synes du skal høre din forhandler om ikke han kan sikre sig at du har det nyeste software.

     

    /Ehlerz

    BV7-40 MK IV, BL5´s, BL3´s, BL 3500, BL7-4, BS3000, BC 6-23, BV 1, BS3.

  • 01-14-2010 9:01 AM In reply to

    • MikaelB
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Herning, Denmark
    • Posts 191
    • Founder

    Re: Beovision 7-40 MKll med isat DVB-T tuner. Fryser af og til.

    Jeg har fået opdateret SW i DVB-HD modulet og i tv'et og har fået løst frysningsproblemerne. Nu er det godt nok BV 7-40 Mk IV med DVB-HD modul.

    Ring til forhandleren han kan evt. guide dig til at se hvilken SW du har og om der er opdateringer.

    Og hvis der er opdateringer - det er der næsten helt sikkert - så få ham til at opdatere tv'et.

    /MikaelB

Page 1 of 1 (4 items)