in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 12-03-2009 3:33 PM by nielsc. 17 replies.
Page 1 of 1 (18 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 11-29-2009 5:04 AM

    BV7 en Humax 5050

    Sinds gisteren een Humax 5050 bij m'n dealer aangeschaft. De BV7 is geflashed en alles zou zo moeten werken. Voorheen was de opstelling als volgt,

    - BV7 als center, 8000 speakers hierop aangesloten

    - 2300 als cd/radio

    Wil de 2300 weg hebben en de BV7 als radio/cd/tv gebruiken.

    De 5050 zit aangesloten middels een scart in de AV1/Vmem poort van de BV7, de IR op C2 (dit zie ik ook in het menu van de BV7). Het IR-oog heb ik op het rondje van de Humax geplakt. Volgens mij is hier weinig verkeerds aan.

    Als ik op SAT druk van de Beo4 gaat de BV7 en Humax aan en krijg ik beeld. Hier blijft het bij, de Humax reageert niet op commando's van de Beo4, ook als ik de BV7 uitzet blijft de Humax aan...... Krijg ook geen menu o.i.d. te zien, niks werkt.

    Kan iemand mij vertellen wat er fout gaat? En hoe ik de knop radio van de Beo4 zo programmeer dat de radio van de Humax gaat spelen?

     

    Dank!

  • 11-29-2009 11:06 AM In reply to

    Re: BV7 en Humax 5050

    Heb je het oogje wel op de goede plek op de Humax geplakt? Er zijn oogje geleverd waar de plakstrip op de verkeerde kant zat....

    Verder zou ik ook een HDMI kabel aansluiten, anders kun je niet van HDbeeld genieten. Scart is ook belangrijk, voor de sturing van de Humax en voor het Teletext signaal.

     

    Ernie

  • 11-29-2009 3:00 PM In reply to

    Re: BV7 en Humax 5050

    Oogje zit volgens mij goed, plak het externe oogje met stukje plakband op het rondje van de Humax.

    HDMI heb ik volgens mij niet, de BV7 is een MK1

  • 11-29-2009 3:40 PM In reply to

    Re: BV7 en Humax 5050

    Ik heb geen BV7, maar weet je zeker dat de "C2" bij de AV1 hoort?

    Is het een volledig bedraadde scartkabel?

    Als je op menu drukt, dan krijg je wel je STB/PUC menu van de 5050?

  • 11-30-2009 3:52 PM In reply to

    Re: BV7 en Humax 5050

    De C2 is door de dealer geprogrammeerd dus zal goed zijn, daar ga ik van uit. De scart is degene die bij de Humax is geleverd.

    Wat betreft het menu, dit lukt af en toe. de ene keer wel, andere keer niet. Maar als ik dat krijg reageren de commando's niet via de Beo4......

  • 11-30-2009 3:54 PM In reply to

    Re: BV7 en Humax 5050

    De C2 heeft de dealer geselecteerd. De scart is de originele Humax.

    Het menu lukt af en toe maar als ik dan via de Beo4 een commando geef reageert er niks.......

  • 11-30-2009 4:10 PM In reply to

    Re: BV7 en Humax 5050

    Krijg je wel het STB menu in beeld aan de linkerzijde als je menu indrukt?

    Deze zou sowieso moeten verschijnen, ongeacht of de controller voor het juiste type ingesteld.

  • 11-30-2009 4:56 PM In reply to

    Re: BV7 en Humax 5050

    Als ik vanuit TV op SAT druk gaat de Humax aan en krijg in NL1 in beeld. Druk ik nu op menu dan krijg ik gewoon het B&O menu

    - VMEM

    - geluidsinstellingen

    - overige instellingen

    Wat ook apart is, is dat NL1 ondertiteld is, ook met een Nederlands programma..... Gele letters, dat ook nog :)

  • 11-30-2009 5:41 PM In reply to

    Re: BV7 en Humax 5050

    Bij het indrukken van MENU moet je een overlay te zien krijgen, zoals Beobuddy het bedoelt. Maar omdat je iets heel anders te zien krijgt, kan het haast niet anders dat er iets niet goed ingesteld staat.

    Ga maar eens in TV naar menu, en doorloop connections op AV1. Hier moet DTV (STB) staan oid. Daarna gewoon opslaan en je krijgt de lijst met ontvangers te zien. Voor de zekerheid zou ik ook maar even controleren of de scart niet per ongeluk in AV2 geprikt is.

  • 12-01-2009 2:01 PM In reply to

    Re: BV7 en Humax 5050

    Menu lukt nu, de scart zat idd verkeerd...

    Zie nu ook op het scherm van de Humax dat deze reageert op commando's ;)

    Echter als ik in tv menu kijk staat er bij AV1 VMEM geprogrammeerd, AV2 VAUX, AV3 geen en AV4 STB(DTV) en als ik die aanklik Humax 5050c.

    Heb nu geen beeld als ik op sat druk

  • 12-01-2009 2:44 PM In reply to

    Re: BV7 en Humax 5050

    AV4 moet je eruit halen en op `geen` zetten. Die ingang gooi je nu open als je op SAT drukt, en daar zit niets.

    Je wil juist dat dat bij AV1, 2 of 3 gebeurt, afhankelijk waar de scart zich bevindt. Diezelfde AV-ingang verbind je in het menu aan DTV (STB)

    Nu zou het moeten werken.Smile

  • 12-01-2009 2:57 PM In reply to

    Re: BV7 en Humax 5050

    Ok, dat is gelukt... Nu druk ik op sat en krijg dan een radiozender en muzieknoten in beeld maar Beo4 reageert nergens op. Druk ik op menu dan kom ik in het menu van de BV7. Druk ik nog een keer op SAT dan verdwijnt beeld en geluid maar krijg ik wel het menu zoals eerder beschreven (verticale balk met functietoetsen)

    Snap er niks van

  • 12-01-2009 3:40 PM In reply to

    Re: BV7 en Humax 5050

    Weet het niet zeker, maar het klinkt alsof je Humax in tv-mode moet staan. Stekker er uit en een keer opnieuw opstarten, misschien?

    Voor de zekerheid ook alle AV's op geen zetten, die je niet gebruikt.

     

    Voor radio moet je nog wel een P.mute toevoegen aan je beo4. Dan wordt het beeld ook echt zwart.

  • 12-01-2009 4:09 PM In reply to

    Re: BV7 en Humax 5050

    Geen verandering....

    vanuit standby op SAT krijg ik digitaal beeld, Beo4 bedienen gaat niet, menu geeft menu van BV7

    vanuit hier nog een keer op SAT en zwart beeld, menu geeft de verticale balk (zoals het schijnbaar hoort). Humax zie je nu wel reageren op commando's maar beeld blijft zwart

    Heb alle poorten geprobeerd en telkens stroom eraf gehaald.

    Heeft het btw niks te maken met het ontbreken van de HDMI? Volgens mij hebt ik die aansluiting niet op m'n BV7 MK1 en is de Humax verbonden met de BV middels een scart.

  • 12-01-2009 4:30 PM In reply to

    Re: BV7 en Humax 5050

    Nee, dat laatste heeft er niks mee van doen. Het enigste wat ik nog kan bedenken is dat de scart van de Humax niet geactiveerd is. (handleiding wellicht of met een andere tv even testen of ie het doet)

    Of je hebt de scart-kabel in de ingang van de Humax. Want als het goed zitten er 2 aansluitingen op. TV en VCR/DVD.

  • 12-02-2009 2:21 PM In reply to

    Re: BV7 en Humax 5050

    De scart in de Humax zit in AV, de scart-instellingen zijn standaard, heb ze gewijzigd maar heeft geen effect.

  • 12-03-2009 4:50 AM In reply to

    Re: BV7 en Humax 5050

    Is dit niet iets voor je dealer om op te lossen, daar zijn ze toch voor?

  • 12-03-2009 3:33 PM In reply to

    Re: BV7 en Humax 5050

    Ja eigenlijk heb je gelijk natuurlijk maar heb weinig tijd en ben ongeduldig Big Smile Zal dit weekend 's langsgaan.

    Wel super dat er zoveel reacties zijn btw!!

Page 1 of 1 (18 items)