in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 12-01-2009 6:52 AM by thalantis. 11 replies.
Page 1 of 1 (12 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 11-22-2009 6:09 AM

    nieuwe chip in beo system 2

    ik heb een beovision 4 met een beo system 2, nu wou ik graag mijn tvix 6500 bedienen ermee, dus is de dealer langs geweest en heeft een nieuwe chip geplaatst.

    alleen heb ik geen stb lijst meer bij connections, zijn ze iets vergeten, of is een chip plaatsen genoeg?

    heeft iemand een idee, alvast bedankt

  • 11-22-2009 7:21 AM In reply to

    Re: nieuwe chip in beo system 2

    Ik heb dit ook laten doen,bij mij was er wel geen probleem.Ik vind het wel bizar dat jou dealer dit dan zelfs nog niet getest en nagekeken heeft toen hij toch al ter plaatse was.Ik heb er toen 50 euro voor betaald,wat ik best niet overdreven vond in verhouding van het gebruiks gemak wat je er voor terug krijgt!

  • 11-24-2009 2:19 PM In reply to

    Re: nieuwe chip in beo system 2

    Heb je niet de optie om STB-DTV of STB-Vaux te kiezen?

    Pas als je een van deze kiest, krijg je vervolgens de lijst te zien waar je uit kunt kiezen.

  • 11-26-2009 4:52 AM In reply to

    Re: nieuwe chip in beo system 2

    nee die optie is weg
  • 11-26-2009 10:16 AM In reply to

    Re: nieuwe chip in beo system 2

    Dan heb ik sterk het vermoeden dat er een enkel kabeltje is losgeraakt.

    In het systeem zit 1 kleine flatcable tussen de stb-c print en het chassis zelf.

    Die zal dan wel niet goed vast zitten.

  • 11-26-2009 10:19 AM In reply to

    Re: nieuwe chip in beo system 2

    Als je weet hoe je in het service menu kunt komen, dan kun je bij monitor information kijken welke stb-c tabel er is geplaatst.

    Als hier niets zichtbaar is, dan zit de module zeker niet goed.

  • 11-27-2009 3:10 AM In reply to

    Re: nieuwe chip in beo system 2

    ok ga ik dat even bekijken als ik weer thuis ben.

     

    heb even gekeken in het service menu, maar ik zie het niet staan.

  • 11-29-2009 4:21 AM In reply to

    Re: nieuwe chip in beo system 2

    ik heb even een foto gemaakt van het service scherm

    http://www.thalantis.eu/foto.jpg

     

    foto

  • 11-29-2009 2:12 PM In reply to

    Re: nieuwe chip in beo system 2

    Grote kans dat er wat is losgeraakt.

    Die kans is groter dan dat de dealer de boel met statische elektriciteit de boel heeft opgeblazen.

    Als je niet op de dealer wilt wachten:

     

    Schroef de kast open, volg het draadje dat van de 3,5 mm jacket af komt.

    Dit is het STB-C printje, die zit met een flatcable aan de grote av-print aan de achterzijde vast.

    Kans dat een van beide zijdes van deze flatcable niet goed op zijn plek zit en daardoor geen of slecht contact maakt.

    Bij het updaten van deze STB-C moet er fysiek een chipje vervangen worden, dus dat printje is eruit geweest.

    Ik ga ervan uit dat de chip er wel goed inzit. Mocht dat niet zo zijn, dan zou hij nog steeds zichtbaar moeten zijn in het servicemenu daar de chip alleen maar een tabel van codes in zich heeft. 

  • 11-30-2009 2:39 AM In reply to

    Re: nieuwe chip in beo system 2

    bedankt voor de hulp.

    de dealer komt donderdag ochtend eindelijk langs.

    ik heb van het weekend de kast nog open gehad omdat je het over een losse kabel had, die platte kabel zat niet los of niet op de plek.

    heb de oude chip er nog in gehad maar toen had ik geen lijst en geen geluid en met de nieuwe chip heb ik geen lijst.

    dus ik denk dat er toch iets kapot is dan.

    heb de platte kabel ook nog los gehad, en zag dat net als met de ide aansluiting van een hard disk de eerste draad rood was, dit duid meestal op dat dat de eerste is.

    op de printplaat zag ik een 1 staan en een 16, maar als ik aan de ene kant de rode draad op de 1 deed wou dat aan de andere kant niet.

    ik heb nog even naar de pootjes van de aansluiting gekeken en volgens mij zat dit wel goed.

  • 11-30-2009 9:24 AM In reply to

    Re: nieuwe chip in beo system 2

    Je hebt een BS2 mkIII.

     

    Dan heb je dus een 6 aderige flatcable 6 lopen tussen P145 op print 61 (STB-C) en P039 op print 14 (AV-Board).

    P145 heeft 8 pinnetjes, waar er 6 van worden gebruikt.

    Verder lopen de aansluitingen van pin 1 op P145 naar pin 1 op P39, pin 2 P145 naar pin 2 P39 en zo verder.

    Vaak zit er aan een van de zijde van zo'n connector een pikkie die ervoor zou moeten zorgen dat de connector maar op 1 manier kan worden aangesloten.

     

    ps werkt bij jou de format 0 instructie (=cinema instructie op de verlichte Beo4)?

  • 12-01-2009 6:52 AM In reply to

    Re: nieuwe chip in beo system 2

    ja die kabel loopt wel goed.

    bedoel je met list totdat je format hebt en dan op 0, dan krijg ik format 2

Page 1 of 1 (12 items)