in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 12-16-2009 3:23 AM by musicsound. 7 replies.
Page 1 of 1 (8 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 11-26-2008 3:46 PM

    Avant RF VCR met 2 x STB-C en DVD

    Hoi,

    Ik heb een Avant RF VCR. In de setup heb ik de VCR uitgeschakeld waardoor ik naast AV en DECODER nu ook de VTAPE beschikbaar heb. Op VTAPE heb ik vervolgens een DVD aangesloten en op AV en DECODER twee satelietontvangers welke via een STB-C worden bediend. Nu het probleem...

    Het uitschakelen van de interne VCR geeft me inderdaad een extra ingang. Onder connections kan ik voor alle 3 de ingangen een bron benoemen:

    VTAPE -> DVD, AV -> SAT (STB-C) en DECODER -> V.AUX(STB-C). Welke combinatie ik ook kies, in alle gevallen krijg ik op de bron welke bij DECODER is aangesloten geen beeld!

    Wat is er mis met deze setup?

  • 11-26-2008 5:22 PM In reply to

    Re: Avant RF VCR met 2 x STB-C en DVD

    Zorg er eens voor de je de bron die je aansluit op de "Decoder" ingang voorzien wordt van videocomposiet.

    Dus geen RGB of component, maar eenvoudig composiet (is een enkele draad in de scart aansluiting).

    Dus in het aanwezige menu van de bron de composiet kiezen en kijken of je beeld krijgt.

  • 11-26-2008 6:09 PM In reply to

    Re: Avant RF VCR met 2 x STB-C en DVD

    Ok, bedankt voor de tip. Ik heb nu de bron op de decoder ingang op cvbs gezet en heb beeld. Probleem is nu echter dat V.AUX de bron op VTAPE laat zien en DVD de bron op DECODER!? Na wat geexpirenteer constateer ik het volgende:

    setup / chassisvariant vrc = no: DVD (DECODER), SAT(AV) en V.AUX (VTAPE)

    setup / chassisvariant vcr = yes: VTAPE (VTAPE), SAT(AV) en V.AUX (DECODER)

    Het uitschakelen van de interne VCR lijkt het wisselen van de VTAPE en DECODER ingangen tot gevolg te hebben. Heb je hier een verklaring voor?

  • 11-28-2008 9:56 AM In reply to

    Re: Avant RF VCR met 2 x STB-C en DVD

    Heb je in beide gevallen de "socket" menu doorlopen na het instellen van deze instelling VCR: No/Yes.?

    Welke type RF is het en heeft het de laatste software?

  • 11-28-2008 4:27 PM In reply to

    Re: Avant RF VCR met 2 x STB-C en DVD

    Bedankt Beobuddy!

    Het type is 8430 met SW 8.7 (AP) en SW 17.1 (IOP). Ik heb inmiddels ondervonden dat ik de VCR ingang gewoon kan gebruiken voor DVD ook wanneer ik als chassis variant voor VCR=yes kies. Het enige probleem is op dit moment dat er over de VTAPE uitgang geen datalink wordt gestuurd op pin 8. Hierdoor kan ik de DVD niet besturen. Is dit op enige manier in te stellen dat er wel datalink wordt gestuurd?

  • 11-28-2008 5:45 PM In reply to

    Re: Avant RF VCR met 2 x STB-C en DVD

    Sorry Beobuddy, je hebt je antwoord al meerdere keren gegeven in andere threads: op een avant vcr wordt domweg geen datalink op de vtape gegeven. Hiervoor heb je een avant dvd nodig. Weet je misschien ook of dit ook geldt voor de beovision 3?
  • 11-29-2008 11:38 AM In reply to

    Re: Avant RF VCR met 2 x STB-C en DVD

    Hallo Beogek,

     

    Ik heb het even nagekeken voor je.

    Ondanks dat zowel de Avant RF VCR (8430) en RF DVD (8440/50) dezelfde software lijken te hebben volgens de software tabellen, zijn het verschillende chassis's.

    Bij de 8430 is er geen B&O AVL (datalink) op pin 8 bij de Vtape aansluiting en bij de AV aansluiting wel.

    Bij de 8440/50 is die op zowel de AV als de Vtape aanwezig.

     

    Voor de Beovision 3 geldt dat bij de 32" variant (de 100hz type) er op beide aansluiting B&O AVL aanwezig is.

    Voor wat betreft de 28" variant geldt dat er op de AV aansluiting alleen een "data out" aanwezig is. Bij de Vtape aansluiting is er wel Data in/out aanwezig (B&O AVL).

    Dat  betekent volgens mij dat er dan op de "Vtape"aansluiting een HDR1 aangesloten kan worden, maar niet op de AV aansluiting.

    Bij gebruik van een Vtape/HDR vindt er een zogenaamde tunerdump plaats waarbij de zenderindeling wordt doorgestuurd naar de Vtape/HDR1. Dit gaat dan niet op de AV aansluiting.

    Op de AV aansluiting zou dan alleen een DVD of Settopbox aangesloten kunnen worden. Deze ontvangen alleen datasignalen.

    M.a.w. neem een Avant 32 RF DVD of een BV 3-32, waarbij mijn voorkeur uit zou gaan naar de DVD variant omdat je al een ingebouwde DVD speler hebt en zo 3 scarts overhoudt voor andere apparaten.

    Ikzelf heb dus een Avant 32 RF DVD met daaraan: een HDR (scart), 2x settopbox (2xscart), een ps3(scart via settop en dig. audiotulp), een Wii (camcorder) en een Denon 2930(audio via dig. audio). 

  • 12-16-2009 3:23 AM In reply to

    Re: Avant RF VCR met 2 x STB-C en DVD

    Na een avondje gefrustreerd aansluiten, omwisselen en in het menu omstellen, zoeken, handleidingen raadplegen etc. Had ik de moed al opgegeven.
    Maar een nachtje slapen en het kwartje viel.
    Het is naar mijn idee ook niet logisch en niet duidelijk beschreven in de handleidingen daarom om een ander veel werk te besparen... Dus hier wat aanvulling op bovenstaande, wat ik uitgevonden heb tijdens mijn knutselen.

    Er zitten dus 3 scarts op de AVant, van achteren van rechts naar links:
    (in de handleiding was de plaatsing van de scarts afwijkend hiervan)
    1. V-Tape (is met klemmetje vastgeschroefd) gebruik ik ook nog  Cool
    2. AV
    3. Blijkt een Decoder aansluiting te zijn.

    Ik had digitenne op de AV benoemd als V-Aux.

    Nu DVD1 toegevoegd. En het blijkt dat alleen via 2 (misschien ook 1) de DVD te bedienen is. Blijkbaar heeft 3 minder mogelijkheden, wat hierboven ook beschreven staat.
    Digitenne dus op 3 geplaatst. Nu een dilemma. Als ik AV (is ingang 2) op CDV zet kan ik de DVD bedienen maar Digitenne niet meer vinden. Als ik AV weer op V-Aux plaats kan ik Digitenne met de Beo4 vinden onder DVD. En de DVD onder V-Aux, maar is die niet meer te bedienen (als ik DVD op de Beo4 kies springt die natuurlijk weer op Digitenne ingang).

    Volgende dag dus de ingeving Idea : 2 benoemd als CDV, dus DVD bediening. En een paar andere namen geprobeerd om ingang 3 op te roepen en ja hoor! Gevonden onder V-Tape2 Smile

    Achteraf staat het ook in de handleiding van de AVant, maar voor mij onduidelijk. Die ingang 3 is dus een beperkte ingang en die wisselt van naam afhankelijk van hoe je ingang 2 = in menu AV noemt.

    Nog een paar dingen die ik me afvraag:
    Waarom niet meteen alle kabeltjes/opties op beide Scarts, en 2 x AV met opties in het menu?
    Waarom is die DVD niet ook los met Beo4 te dedienen?

    En nog 1 probleempje:
    Hoe kan ik de DVD1 op standbye schakelen zonder dat de Avant de gordijnen dichttrekt (of zorgt B&O goed voor me dat ik na een DVD gewoon naar bed moet Sleep Wink

Page 1 of 1 (8 items)