in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 09-12-2009 5:50 AM by ipaul. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 09-11-2009 11:22 AM

    • farris
    • Not Ranked
    • Joined on 09-11-2009
    • Posts 4
    • Bronze Member

    BeoVision ME 6000 beeld valt weg/donker

    Ik had per ongeluk mijn Penta's te dicht bij de TV staan, met als gevolg een paars vlek in het beeld. De vorige keer verdween die na een paar dagen, maar deze keer werd het wat erger. Het beeld begon ook raar te doen: Eerst kon je nog normaal tv kijken, maar opeens werd het beeld donkerder en de kleuren iets anders. Dat duurde een paar seconden en dan sprong hij weer naar normaal beeld. Het begon met een paar seconden, nu duurt het soms wel 4 minuten tot het beeld weer naar normaal springt. Ook duur het, als je de tv aanzet, soms wel 10 minuten voordat je uberhaupt beeld krijgt. Dit begint dan donker, om dan opeens weer naar normaal te springen.... Is hier nog wat aan te doen of kan ik hem beter weggooien (zonde :( )

  • 09-11-2009 5:48 PM In reply to

    Re: BeoVision ME 6000 beeld valt weg/donker

    Tja: er is altijd wat aan te doen natuurlijk, maarrrr: dit is een best oud 'gebakje', 'budget'-B&O met een Philips chassis en (daarom) waarschijnlijk rotte solderingen.

    Kun je zelf aan/in een tv werken dan kun je er een regenachtige zondag aan opofferen maar geld eraan uitgeven....helaas, zoals zo vaak, is de dagwaarde zo laag dat je ook wat anders kunt kopen voor een paar tientjes nu (b.v.:http://www.circuitsonline.net/aanbod/4412/audio-en-video/beno-beovision-tv.html).

    Dus: zelf doen als je het kan is leuk en kost niks, repareren kan maar wat is het jou waard ??

     

  • 09-11-2009 6:14 PM In reply to

    • farris
    • Not Ranked
    • Joined on 09-11-2009
    • Posts 4
    • Bronze Member

    Re: BeoVision ME 6000 beeld valt weg/donker

    Hmm dat is inderdaad spotgoedkoop.... Ik vraag me af wat ik er aan kan doen; ben wel handig maar weet niet wat er kapot is... Zal eens een topic posten op het Circuitsonline forum... Zaandam is me iets te ver weg helaas :)

  • 09-12-2009 5:50 AM In reply to

    Re: BeoVision ME 6000 beeld valt weg/donker

    Als je idd vertrouwd bent met tv-techniek: de boel eens flink doorsolderen, vergrootglas erbij, kan in ieder geval geen kwaad, scheelt je ellende in de toekomst :).

    Ook even met kwast en stofzuiger de print etc schoonmaken, dan kom je soms ook evt lekke elkco's of zo tegen.

    Posten op CO is een goed idee, dat forum heeft veel meer techniek kennis dan hier, ik heb er ook al veel aan gehad :).

    Zoals daar ook al gemeld (niet door mij): het kost gewoon tijd, er zal qua onderdelen niet veel 'exotisch' defect zijn: dikke kans op slechte solderingen.

Page 1 of 1 (4 items)