in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 08-28-2009 4:03 PM by Blackrix. 2 replies.
Page 1 of 1 (3 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-28-2009 7:21 AM

    • Frank
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 03-09-2009
    • Belgium
    • Posts 6
    • Bronze Member

    Bescherming tegen bliksemschade....

    Hallo iedereen,

     

     

    Ik ben eindelijk mijn Beovision 3-32 bij Lifestyle AV gaan halen. Het tripje was echt de moeite waard, zeer mooie wegen langs de kust. Service van Lifestyle AC was ook uitstekend.

    De Beovision is echt af, geweldige beeldkwaliteit! Ik heb een model genomen met Surround module en STB module. Nu nog een beetje (lang) sparen voor de luidsprekers!:-) Ik ga porberen om mijn Beosystem 5500 in tussentijd te koppelen aan de televisie.

    Nu had ik nog een vraagje, ik veronderstel dat jullie een grotere en duurdere setup bezitten. Hoe beveiligen jullie deze tegen blikseminslag. Ik heb al een beetje zitten rondneuzen op het forum en op internet maar heb nog echt niets echt interessant gevonden.

    Hebben jullie een idee? Het is zowel beschermen aan de voeding kant als aan de kant van de antenne.

     

    Dank bij voorbaat en goed weekend!

     

    Groetjes,

     

    Frank

  • 08-28-2009 10:27 AM In reply to

    Re: Bescherming tegen bliksemschade....

    Voor echte inslag is eigenlijk weinig voor hoor.

    Gewoon bij bliksem de stekkers en cai eruit trekken dat is het allerbest.

  • 08-28-2009 4:03 PM In reply to

    Re: Bescherming tegen bliksemschade....

    Inderdaad! Bij een flinke inslag komt zoveel energie vrij dat geen enkele bliksembeveiliging zal helpen. Met het loskoppelen van alle stekkers waarmee de installatie aan externe bronnen is gekoppeld (Netstekker, CAI, Satelliet, netwerk) ben je het beste beveiligd. Is ook het goedkoopste! Leg de stekkers overigens wel uit de buurt van de stopkontakten, anders heb je alsnog kans op overslag naar de stekkers!

Page 1 of 1 (3 items)