in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 08-27-2009 4:34 AM by Zwaan. 26 replies.
Page 1 of 2 (27 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 08-12-2009 11:28 AM

    Beovision 8-40 maakt geluid door ventilator??

    Sinds 3 maanden in het bezit van de BV 8-40.

    Sinds vandaag hoor ik (als de tv een tijd aan staat) van achter het toestel een zoemend geluid komen. Het lijkt wel of dit van een ventilator o.i.d. afkomt. Wie heeft hier ook last van? Op de Engelse forum had ook een gebruiker hier last van.

    Ik hoor het graag van jullie.

  • 08-12-2009 12:58 PM In reply to

    • Daan
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 01-03-2008
    • Posts 92
    • Bronze Member

    Re: Beovision 8-40 maakt geluid door ventilator??

    Ik heb wel hetzelfde bij mijn beocente 6-26 in mijn slaapkamer. De monteur zegt dat dit normaal is, maar ik vind het zeer irritant. Zeker voor een TV-tje van meer dan 4000,- euro

    Daan

  • 08-12-2009 2:32 PM In reply to

    Re: Beovision 8-40 maakt geluid door ventilator??

    Had jij dit irritante geluid meteen vanaf de eerste dag??

  • 08-13-2009 6:57 AM In reply to

    Re: Beovision 8-40 maakt geluid door ventilator??

    Dit vind ik echt van de gekke , want dit zijn nou waarvan ik verwacht voor de prijs dat ze niet aanwezig zijn ......

    Toch zou ik er even naar laten kijken , ik heb nl. ook een 6-26 hangen hier , die absoluut geluidloos is !

  • 08-13-2009 10:16 AM In reply to

    Re: Beovision 8-40 maakt geluid door ventilator??

    @zwaan

    Heb je het probleem al voor gelegd aan je dealer?

  • 08-13-2009 10:48 AM In reply to

    • Daan
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 01-03-2008
    • Posts 92
    • Bronze Member

    Re: Beovision 8-40 maakt geluid door ventilator??

    Ik heb het inderdaad al vanaf het begin.

    Er is toen wel een monteur geweest, maar die zegt: "Dit is nog niets, ik heb het al veel erger gehoord".

    Dus daar moet je het mee doen.

    Daan

  • 08-13-2009 11:38 AM In reply to

    Re: Beovision 8-40 maakt geluid door ventilator??

    Hij is mooi!!

    Ik zou hem gewoon weer bellen en zeggen dat je dit niet pikt en dat je anders contact opneemt met Struer.

    Een andere dealer vind je dat geen optie?

  • 08-13-2009 12:08 PM In reply to

    Re: Beovision 8-40 maakt geluid door ventilator??

    Al eens vergeleken met een andere BeoVision 8? Een ventilator maakt nu eenmaal geluid, daar kun je niets aan doen. Het is de vraag of het binnen specificatie is!

  • 08-13-2009 12:27 PM In reply to

    Re: Beovision 8-40 maakt geluid door ventilator??

    Kom op zeg,

    Dit is gewoon niet goed,hij zegt dat toch niet zomaar.

    Zelfs bij mijn goedkopen samsung en sony bravia hoor ik geen ventilator.

    @daan gewoon werk er van maken,je hebt er geld genoeg voor betaald.

  • 08-13-2009 2:02 PM In reply to

    Re: Beovision 8-40 maakt geluid door ventilator??

    Het zoemen hoeft niet van de fan af te komen. Het kan ook van een spoeltje of trafo van de inverter print komen. Met een AV->bron commando of P.Mute kun je de backlights van een LCD ook uitzetten. Als ie dan niet meer zoemt, weet je dat het niet van de fan komt.

  • 08-13-2009 2:38 PM In reply to

    • Daan
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 01-03-2008
    • Posts 92
    • Bronze Member

    Re: Beovision 8-40 maakt geluid door ventilator??

    Het is ook niet normaal, want volgens mij besteedt B&O veel aandacht aan dit soort punten. Dat was volgens mij ook één van de redenen waarom Blue-Ray zo lang op zich liet wachten.

    Daan

  • 08-13-2009 5:29 PM In reply to

    Re: Beovision 8-40 maakt geluid door ventilator??

    Ik vraag me gewoon af, wat is te hard. Als ik met mijn hoofd vlakbij mijn AV9000 ga zitten hoor ik ook een 50Hz brom. Maar dit is gewoon een geluid dat de electronika maakt en waar niets aan te doen is en wat je op normale kijkafstand ook absoluut niet hoort. Vanaf welke afstand is het geluid hoorbaar en is dit ook hoorbaar met TV geluid aan of in Mute?

  • 08-14-2009 2:26 AM In reply to

    • Daan
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 01-03-2008
    • Posts 92
    • Bronze Member

    Re: Beovision 8-40 maakt geluid door ventilator??

    Het geluid bij mij is hoorbaar als ik in mijn bed lig. Dus dat is op zo'n 3,5 mtr. Het gebrom of gezoem is inderdaad weg als het geluid uit staat. Ik moet wel zeggen dat ik alleen voor het slapen gaan TV kijk. Dus geen omgevings geluiden en het volume maar op 16.

    Daan

  • 08-14-2009 2:47 AM In reply to

    Re: Beovision 8-40 maakt geluid door ventilator??

    Ik zit 4 mtr van de BV8 af. De eerste 45 min. heb ik nergens last van. Hierna wordt het geluid steeds harder. (het lijkt wel of je buiten een stofzuiger hoort). P-mute o.i.d. werkt niet. Het geluid overstemt het volume van de tv (30 -35)

  • 08-14-2009 2:49 AM In reply to

    Re: Beovision 8-40 maakt geluid door ventilator??

    De eerste 3 maanden nergens last van gehad. Valt dus buiten specificaties. Bovendien als ik 4 mtr van de tv af zit en het gezoem overstemt het volume van de tv dan zit er ergens iets niet goed. Hoe langer de tv aanstaat des te heftiger het geluid. Zet ik de tv even uit en dan weer aan dan is het geluid weer even weg. Uiteindelijk komt toch vandaag de TD van B&O.

  • 08-14-2009 3:49 AM In reply to

    Re: Beovision 8-40 maakt geluid door ventilator??

    Het lijkt me duidelijk dat dit niet goed is. Laat even weten wat de TD van B&O er van zegt!

  • 08-14-2009 5:57 AM In reply to

    Re: Beovision 8-40 maakt geluid door ventilator??

    Ben wel benieuwd wat de oorzaak is van dit gebrom,laat het even weten op de forum.

  • 08-15-2009 4:58 PM In reply to

    Re: Beovision 8-40 maakt geluid door ventilator??

    Zwaan:

     Uiteindelijk komt toch vandaag de TD van B&O.

    Is er al iets meer bekend? Ben toch wel benieuwd!

     

  • 08-17-2009 10:04 AM In reply to

    Re: Beovision 8-40 maakt geluid door ventilator??

    TD vond het geluid ook te hard aanwezig. Heeft BV binnenstebuiten gekeerd. Niets kunnen vinden.
    Trafo's maakten wel teveel herrie. BV is meegenomen. Wordt getest in naarden. Eind deze week weet ik meer

  • 08-20-2009 5:31 PM In reply to

    Re: Beovision 8-40 maakt geluid door ventilator??

    Hallo Zwaan,

    Ik heb een Beovision 7-40 die ook een zeer irritante en harde brom heeft als ik TV kijk als het wat later is, er minder omgevingsgeluid is en het volume zachter staat, zelfs zonder geluid maakt hij herrie. Hiervoor is hij nu voor de tweede keer in de reparatie, de eerste keer is er een voeding vervangen wat geen effect heeft gehad op de klacht. De brom gaat harder en zachter als ik het contrast verstel en is zelfs aanwezig als ik de luidspreker los maak, komt dus echt uit de TV. Onacceptabel als je het mij vraagt dat TV's die zonder luidsprekers verkocht worden zoveel geluid maken, zeker voor die prijs. Als ik overschakel tussen DTV en TV of DVD of iets dergelijks is het even stil, maar zodra er beeld weergegeven moet worden begint het weer.

    Nu krijg ik hem van het weekend terug na 8!! weken reparatietijd. Er is een ventilator vervangen door de monteur bij de importeur.

    Ik denk dat jouw verhaal dus niet een op zich staand iets is maar dat er wel degelijk meer toestellen last van hebben. 

    Ik laat hier nog wel weten of de mijne straks weer goed is. Misschien heeft de jouwe ongeveer dezelfde kwaal.

  • 08-20-2009 5:37 PM In reply to

    Re: Beovision 8-40 maakt geluid door ventilator??

    8 weken!!!

    waar heb ik dat meer gehoordHmm

  • 08-21-2009 8:43 AM In reply to

    Re: Beovision 8-40 maakt geluid door ventilator??

    Probleem lijkt inderdaad hetzelfde maar er is een verschil. Als ik van zender verander of van dtv naar tv; de brom blijft aanwezig. Dit gebeurt overigens pas als ik de tv een uurtje aan had. Dan pas komt het geluid opzetten. Vandaag bericht gekregen van b&o nederland (via de dealer) dat er twee componenten zijn vervangen. De ventilator en een chip die op een bepaalde modem vastzit. Ze zijn nu proef tv aan het kijken. Na het weekend heb ik 'm terug (als alles goed is).

  • 08-24-2009 8:51 AM In reply to

    Re: Beovision 8-40 maakt geluid door ventilator??

    Zwaan,

    M'n 7-40 is inmiddels terug. 8 weken in reparatie geweest en nog steeds bromt ie als de beste. Niets veranderd behalve dan dat ie weer twee maanden ouder is.

    Ik ga 'm denk maar weer inruilen of op marktplaats ga zetten, ik wordt er een beetje moe van.

    Succes met je Beovision 8.

  • 08-24-2009 10:15 AM In reply to

    Re: Beovision 8-40 maakt geluid door ventilator??

    Wat zegt je dealer er nu van??

  • 08-24-2009 11:57 AM In reply to

    Re: Beovision 8-40 maakt geluid door ventilator??

    kijk eens op een site voor rechten die een consument heeft. Als 'n apparaat na diverse reparaties niet deugt dan heeft de dealer zijn plicht om het geld terug te geven. Met hem heb je een koopovereenkomst gesloten. Daarmee stemt de verkoper in dat hij een deugdelijk product verkoopt. In dit geval blijkbaar dus niet. Welke versie 7-40 is dit trouwens??/

Page 1 of 2 (27 items) 1 2 Next >