in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 07-26-2009 3:04 AM by aammat. 2 replies.
Page 1 of 1 (3 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 07-25-2009 10:35 AM

    • aammat
    • Not Ranked
    • Joined on 07-25-2009
    • Posts 2
    • Bronze Member

    beomaster 5000 afbryder efter 30 sek.

    Jeg har lovet "svigerfar" at kigge på hans anlæg da det afbryder efter bare 30 sek, når jeg skriver afbryder mener jeg at det slukker ned..

    Fejlen gælder både hans beogram 5005, 5500 og jeg har prøvet dem med og uden hans fjernbetjening (mcp 5000).

    Jeg har prøvet følgende :

    •  
      • Fjernet batterierne fra fjernbetjeningen for at det ikke kunne være den som sendt et "sluk" signal
      • Prøvet at spille de enkelte enheder og det er dem alle som slukker ned efter ca. 30 sek.

    Man kan ligesom mærke udenpå cabinetet af beomaster at den slukker, men jeg ved ikke nok om det til at sige det er der fejlen ligger - det er dog det som jeg er kommet frem til uden at være B&O haj.

    Er der nogle som kender problemet eller har oplevet lignende og hvordan løste i det ??

    Hilsen

    Kim


     

  • 07-25-2009 4:41 PM In reply to

    • Dillen
    • Top 10 Contributor
    • Joined on 02-14-2007
    • Copenhagen / Denmark
    • Posts 5,008
    • Founder

    Re: beomaster 5000 afbryder efter 30 sek.

    Hej Kim og velkommen til Beoworld !  Yes -  thumbs up

    Det er en standard fejl på Beomaster 5000.
    Trimmerne til tomgangsstrøm bliver dårlige og må udskiftes og efter justeres.
    Skift een kanal ad gangen og begynd med den, der sidder i kanalen med
    den højeste tomgangsstrøm.

    Er dette sort snak for dig eller har du bare ikke mod på opgaven, vil jeg anbefale, at du
    sender Beomasteren ind til reparation.

    Når Beomaster'en lukker ned, sender den "sluk"-kommandoer til resten af anlægget.

    Martin

  • 07-26-2009 3:04 AM In reply to

    • aammat
    • Not Ranked
    • Joined on 07-25-2009
    • Posts 2
    • Bronze Member

    Re: beomaster 5000 afbryder efter 30 sek.

    Mange tak for et hurtigt og præcist svar..Smile

    Jeg vil overlade det til en prof. at skifte de trimmer, han er meget "øm" omkring sit anlæg og med en prof til at gøre det får han en helt optimal reparation og efterjustering..

     

    Kim

Page 1 of 1 (3 items)