in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 05-20-2009 2:43 AM by Beobuddy. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 05-19-2009 5:29 AM

    Digicorder Telenet op Beovision 4 met Beosystem 2

    Ik heb een Beovision 4 met een Beosystem 2 om video-aansluitingen op de verbinden. Nu vroeg ik me echter af of er nog een andere manier is om een digicorder van Telenet aan te sluiten dan alleen maar de scart. Is er een manier om de digicorder digitaal te verbinden?

    Alvast bedankt voor een antwoord!

    Nicolas

  • 05-19-2009 4:30 PM In reply to

    Re: Digicorder Telenet op Beovision 4 met Beosystem 2

    Hangt een beetje af welke type BV4 je hebt of je er beter van wordt.

    Het gaat met name om de combinatie van de (mogelijke) resolutie van het scherm en wat de decoder kan uitsturen.

     

    Je kan een hd-ready kit kopen en deze plaatsen in je BV4 (paneel). Dit is een DVI module die in een vrij slot wordt geplaatst naast de VGA.

    Ik weet het niet zeker of de kast van de BV4 dit toelaat.

    Zelf heb ik wel een module geplaatst in mijn BV5, maar daar heb ik meer vrijheid v.w.b. kabels e.d.

    Als je DVI module inbouwt, dan heb je ook nog de optie om een extra digitale geluidsingang in te bouwen, een 3e naast de 2 die je al hebt.

     

    Het inbouwen heeft zijn voor en nadelen en dat merk je pas na inbouw.

    Als je het scherm digitaal instuurt, dan verlies je wel de menu opties in beeld, simpelweg omdat je die omzeilt. 

  • 05-19-2009 5:39 PM In reply to

    Re: Digicorder Telenet op Beovision 4 met Beosystem 2

    OK, bedankt voor de info!

    Als ik je raad lees, denk ik dat ik het toch maar gewoon zo ga laten. De beeldkwaliteit is zeer goed, maar ik dacht dat het altijd nog beter kon...

     

  • 05-20-2009 2:43 AM In reply to

    Re: Digicorder Telenet op Beovision 4 met Beosystem 2

    De winst is denk ik in verhouding tot de investering die je moet doen samen met het werk is niet echt veel.

    Wat je natuurlijk wel hebt is de hogere resolutie (afhankelijk van type BV4) waar je het scherm mee kan aansturen voor (gedownscaled) Blu-Ray materiaal, HD uitzendingen ed.

     

    Voor SD uitzendingen die je digitaal ontvangt, volstaat een betere, niet al te lange,  scartkabel voor de minste verliezen/storingen van buitenaf.

Page 1 of 1 (4 items)