in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 05-14-2009 11:09 AM by Beogen. 18 replies.
Page 1 of 1 (19 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 05-05-2009 11:39 AM

    Ervaringen met Beosound5

    Ik heb de beosound5 nu circa vier weken in gebruik. De eerste problemen duiken nu op. Het bedieningsdisplay werkt opeens zeer traag, dit had ik ook al bij de installatie maar na een reboot was het probleem opgelost. Nu lost een reboot niets op, sterker nog internetradio en cd-muziek klinken door elkaar. Mij B&O dealer heeft een en ander geprobeerd en kwam uiteindelijk tot de conclusie dat hij mij een nieuwe gaat bezorgen. Jammer dat dan weer alle muziek geladen moet worden. Hopelijk is dit een incident en geen structureel probleem van de BS5. Wordt vervolgd??

  • 05-05-2009 12:39 PM In reply to

    Re: Ervaringen met Beosound5

    Lijkt me reg vervelend als je je op je nieuwe installatie hebt verheugd. Ik zou er tegenop zien. Ik hoop voor je dat het een incident was....

    Ik vind het echt een mooi systeem!

  • 05-05-2009 12:53 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Ervaringen met Beosound5

    De muziek staat in een aparte map op de harde schijf van BeoMaster 5.
    Ik neem aan dat je dealer die voor je over kan zetten zonder dat alles opnieuw
    geladen hoeft te worden.

    Wat updates van BeoSound 5 / BeoMaster 5 betreft;
    daar heb ik een lijst van waarin de updates worden beschreven:

    - reeds uitgevoerde updates
    - updates voor zomer 2009
    - mogelijke toekomstige updates die momenteel worden overwogen

    Ik zal een nieuw topic openen met de lijst van updates.

     

  • 05-11-2009 7:14 AM In reply to

    Re: Ervaringen met Beosound5

    Afgelopen vrijdag een nieuwe BS5 ontvangen. Tegelijk is er een BV8-40 geinstalleerd met BL8000 boxen. De monteur is van 's morgens 10.00 uur tot 's middags 17.00 uur bezig geweest. Resultaat dat hij is weggegaan om 17.00 uur, geen internet radio op de BS5, geen geprogrammeerde Beo5 en een tik ijn mijn tv speakerboxen bij het overschakelen naar een andere zender. Ik heb sterk de indruk dat de dealers ( in ieder geval de mijne ) nog onvoldoende kennis hebben van de nieuwe systemen van B&O. Of zitten er nog kinderziektes in. Ik ben tot op heden behoorlijk teleurgesteld over mijn nieuwe aanwinsten. Woensdag komt de monteur opnieuw een poging wagen.

  • 05-11-2009 10:13 AM In reply to

    Re: Ervaringen met Beosound5

    welke dealer heb je dan, en kun je in de linkkamer ook de hoesjes en foto,s zien.

     

  • 05-11-2009 10:28 AM In reply to

    Re: Ervaringen met Beosound5

    Voordat ik de naam van mijn dealer noem wil ik hem nog 1 keer de kans geven de problemen op te lossen. De BS5 werkt met muziek goed, ik kan de hoezen ook zien. Wat niet werkt is internetradio. De zenders worden niet herkend. Ik heb wel een prima internetverbinding, dus dat is niet het probleem

  • 05-11-2009 3:40 PM In reply to

    Re: Ervaringen met Beosound5

    ik bedoel in een linkkamer, kun je daar ook de bs5 bedienen en afbeeldingen zien.

  • 05-11-2009 3:59 PM In reply to

    Re: Ervaringen met Beosound5

    ligth011:

    ik bedoel in een linkkamer, kun je daar ook de bs5 bedienen en afbeeldingen zien.

     

    Lees nou soms es wat er geschreven wordt, dan weet je dat dit (nog) niet kan.

    Sorry hoor, maar je valt steeds in herhaling als het om de afbeeldingen gaat v.w.b. de bs5.

    http://forum.beoworld.org/forums/t/26171.aspx

  • 05-11-2009 4:05 PM In reply to

    Re: Ervaringen met Beosound5

    Toch vind ik het vreemd vinden dat je eerst een apparaat op de markt uit brengt en dan pas gaat kijken naar een passende oplossing voor de linkruimtes enz...

     

  • 05-11-2009 4:22 PM In reply to

    Re: Ervaringen met Beosound5

    De bs 5 was toch ook a.h.w. overhaast in de verkoop gezet?

    Hij stond in de eerste instantie toch ook bij de dealers zonder dat hij volledig funktioneerde?

    Zo, van   nu verkopen, later zien we wel weer..... 

  • 05-11-2009 4:29 PM In reply to

    Re: Ervaringen met Beosound5

    Ik krijg steeds meer het gevoel dat de mensen die hem nu aangeschaft hebben  "proef" personen zijn.

  • 05-12-2009 9:40 AM In reply to

    Re: Ervaringen met Beosound5

    ik lees heus wel, maar het kan zo maar zijn dat er ondertussen een update is gedraaid.

    Dus ga ik er vanuit diegene die een bs5 hebben het eerst weten , en niet diegene die het van horen zeggen weten.

    Ik vraag het liever 5 keer, voordat ikzelf een BS5 aanschaft.

    dan val ik liever in herhaling ipv een miskoop.

  • 05-12-2009 1:14 PM In reply to

    Re: Ervaringen met Beosound5

    ligth011:

    Dus ga ik er vanuit diegene die een bs5 hebben het eerst weten , en niet diegene die het van horen zeggen weten.

    Je hebt je set toch ook bij de dealer gekocht, die houdt eventueel wel op de hoogte als de update er is.

  • 05-12-2009 3:10 PM In reply to

    Re: Ervaringen met Beosound5

    Die tik bij schakelen naar een andere zender heb je waarschijnlijk alleen bij DTV. Bij analoge TV heb je geen last?? als dit zo is dan hebben ze waarschijnlijk een extra coax kabel digital out gebruikt. Is nu niet meer nodig daar alles via hdmi loopt. Ik had hetzelfde probleem.

    Heb zelf kabeltje verwijderd. Je moet wel in het menu van aansluitingen de SPdig uitschakelen.

  • 05-13-2009 9:35 AM In reply to

    • Beogen
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-12-2007
    • Belgium
    • Posts 135
    • Bronze Member

    Re: Ervaringen met Beosound5

    Heeft er niemand een probleem met het weergeven van live music of klassieke muziek?

    Ik heb reeds gemeld aan Beocare dat er telkens een korte pauze is tussen de tracks waar er geen zou mogen zijn (gapless playback). Ze geven dit probleem toe maar zetten het vandaag niet hoog op de prioriteitenlijst omdat er niet genoeg klachten zijn uit de field.

    Mochten er nog mensen zijn die ook dit probleem ervaren raad ik enkel maar aan dit te melden aan Beocare. Zo geraakt het probleem misschien toch eens opgelost.

    Anders is het een schitterend toestel, maar ik ben ontgoocheld dat een 5000 euro kostend toestel niet kan wat bij een iPod vanzelfsprekend is.

  • 05-13-2009 10:05 AM In reply to

    Re: Ervaringen met Beosound5

    Mee eens!

    Als er nu ook een cd speler was ingebouwd dan had ik gezegd Ja.

    5000 euronen is voor het gebodenen te veel geld.

  • 05-14-2009 2:34 AM In reply to

    Re: Ervaringen met Beosound5

    Beogen:

    (gapless playback). Ze geven dit probleem toe maar zetten het vandaag niet hoog op de prioriteitenlijst omdat er niet genoeg klachten zijn uit de field.

    Kun je ook niet fast forwarden met N.Music?

    Dan zou je het als 1 bestand kunnen rippen. Meestal luister je dit soort muziek toch van het begin tot het eind. Het is niet ideaal maar een soort van work-around.

     

  • 05-14-2009 5:57 AM In reply to

    Re: Ervaringen met Beosound5

    Gisteren is mijn dealer geweest om de problemen op te lossen. Het niet werken van internetradio op de BS5 werd veroorzaakt omdat het systeem niet geregistreerd was bij B&O. Na weer drie uur uitproberen alles werkend gekregen. Het programmeren van de beo5 had ook nogal wat tijd nodig. Vreemd dat de gebruiker dit niet zelf kan(mag) doen. Ik ga nu op mijn gemak het een en ander uitproberen.

  • 05-14-2009 11:09 AM In reply to

    • Beogen
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-12-2007
    • Belgium
    • Posts 135
    • Bronze Member

    Re: Ervaringen met Beosound5

    DoubleU:

    Beogen:

    (gapless playback). Ze geven dit probleem toe maar zetten het vandaag niet hoog op de prioriteitenlijst omdat er niet genoeg klachten zijn uit de field.

    Kun je ook niet fast forwarden met N.Music?

    Dan zou je het als 1 bestand kunnen rippen. Meestal luister je dit soort muziek toch van het begin tot het eind. Het is niet ideaal maar een soort van work-around.

     

     

    FF is ook niet mogelijk, ze hebben waarschijnlijk deze functie 'vergeten'. De meeste van mijn CD's zijn progressive rock en deze beluister ik liefst volledig.

     

Page 1 of 1 (19 items)