in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 05-17-2009 7:04 PM by damatt. 14 replies.
Page 1 of 1 (15 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 05-09-2009 3:30 PM

    Beovision 8-40

    Sinds vandaag de beovision 8-40 in huis. Super beeld. Echter, wie kan me helpen.

    als ik via digitale tv van kanaal verander dan hoor ik uit mijn tvspeaker een tweetal tikken. Zet ik 'm op analoge tv dan heb ik er geen last van. Zal dit dan aan mijn digitale decoder van UPC liggen. Het is een Philips HD decoder. Deze maakt bovendien een hard brommend geluid.

    bovendien moet het toch ook mogelijk zijn dat de digitale decoder in de beovision 8 weet of er een CD (2 speakers) of Blueray (dts of dolby digital) wordt afgespeeld?? Het systeem moet dan toch automatisch schakelen van 2 naar 5 speakers??

    Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb de Sony DBP-350 als blueray.

    Graag advies van jullie.

    PS: Mijn hele systeem is aangesloten op een power center van "Monster"

  • 05-09-2009 5:03 PM In reply to

    Re: Beovision 8-40

    Heb je wel een digitale aansluiting (coax audio uit) tussen de Sony en de BV8 zitten?

  • 05-10-2009 7:00 AM In reply to

    Re: Beovision 8-40

    het is aangesloten door B&O. volgens mij heeft hij wel zo'n kabel gebruikt.

  • 05-10-2009 9:38 AM In reply to

    Re: Beovision 8-40

    De audio zou eigenlijk al door de hdmi moeten komen, dus die coaxiale aansluiting zou al overbodig moeten zijn.

    Hoop het niet voor je, maar het zou wel eens mogelijk kunnen zijn dat de BV8 niet met stereo (cd afspelen over de Sony), niet om kan gaan. Zelfs de BV7 kan dat nog steeds niet, die alleen met het formaat ac3 kan werken.

    Het zou een schande zijn als B&O, een TV anno 2009 durft te releasen, die dat nog steeds niet kan...

  • 05-10-2009 12:40 PM In reply to

    Re: Beovision 8-40

    Als ik zo het probleem lees, dan switched ie juist niet van 2 naar 5 en reageert niet op een DD of DTS gekozen spoor.

    Dat kan denk ik dan alleen door het ontbreken van de juiste overdracht in de vorm van de bekabeling of het juiste gekozen (audio) spoor in de Blu-Ray film.

    Er zijn op een Blu-Ray meer sporen aanwezig dan een BV8 wellicht ondersteund. Weliicht wordt er op dit moment voor standaard stereo signaal gekozen?

    Maar dat kunnen we van hieruit ook niet zien.

  • 05-10-2009 3:00 PM In reply to

    Re: Beovision 8-40

    Op zich vind ik het geen ramp, maar toch. technische dienst komt toch weer langs.

    Weet je toevallig als ik digitale radio luister, ik mijn tvaan moet houden? Is dat niet slecht voor het beeldscherm??

  • 05-10-2009 3:45 PM In reply to

    Re: Beovision 8-40

    Ervan uitgaande dat de decoder op DTV staat:

    AV > DTV

    TV moet wel in optie 2 staan.

  • 05-11-2009 6:59 AM In reply to

    Re: Beovision 8-40

    Ik heb sinds afgelopen vrijdag de BV8 40 inch. Ik heb hetzelfde probleem, ook ik heb een tik in de speakerbox als ik overschakel naar een andere zender. Ik gebruik de humax ihdr5050c. Wat ook niet werkt is dat zowel de boxen van de tv als mijn beolab8000 tegelijk spelen. Wel apart maar niet tegelijk. Mijn dealer komt as woensdag om meerdere problemen op te lossen.

  • 05-12-2009 3:13 PM In reply to

    Re: Beovision 8-40

    Dit is toch niet meer nodig.Alles loopt toch via hdmi?? Ik had bij zappen een tik. Ik heb nu zelf de kabel verwijderd, en.....tik is weg.

    Geluid werkt prima.

  • 05-13-2009 1:14 PM In reply to

    Re: Beovision 8-40

    Voor het beluisteren van de radio zonder beeld:

     

    -P. mute toevoegen in de Beo4 lijst, dan blijft het geluid en het beeld gaat naar zwart....en erna uit.

  • 05-14-2009 8:25 AM In reply to

    • Bieele
    • Top 200 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 339
    • Bronze Member

    Re: Beovision 8-40

    yarouk:

    Ik heb sinds afgelopen vrijdag de BV8 40 inch. Ik heb hetzelfde probleem, ook ik heb een tik in de speakerbox als ik overschakel naar een andere zender. Ik gebruik de humax ihdr5050c. Wat ook niet werkt is dat zowel de boxen van de tv als mijn beolab8000 tegelijk spelen. Wel apart maar niet tegelijk. Mijn dealer komt as woensdag om meerdere problemen op te lossen.

     

    Is de "plop/tik" inmiddels verholpen?

    Ik ben benieuwd omdat ik as zaterdag ook de BV8 40 en de humax 5050 geinstalleerd krijg. "Voor het geval dat" zou het makkelijk zijn om te weten of er een oplossing is.

    Groeten,

    Bieele

    Heej zuij der alles veur gaeve En heej zaet ze mogen ut hebbe van meej
  • 05-14-2009 5:59 PM In reply to

    Re: Beovision 8-40

    Weet iemand welk merk en type LCD-scherm er in de BV8-40 zit?

    Is vast wel te vinden in het service menu.

  • 05-17-2009 12:26 PM In reply to

    • Bieele
    • Top 200 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 339
    • Bronze Member

    Re: Beovision 8-40

    Ik heb de BV8-40 met de humax 5050 inmiddels ook staan!

    Zeer tevreden over de beeldkwaliteit. Via de kabel is het goed, via HD uitzendingen super; vanmiddag via sport 1 een herhaling gezien van een NBA basketbal wedstrijd, erg indrukwekkend. Weinig last van motionblurring; wanneer je er op let zie je het soms wel een beetje bij hele specifieke (camera-)bewegingen.

    Maar om terug te komen op dit topic; ook ik hoor de tik bij het zappen op de humax 5050; is hier een oplossing voor? Ik heb deze alleen via HDMI aangesloten.

    Iets anders: in de puc-lijst heb ik de humax ir-fox geselecteerd; hiermee kan ik de meeste zaken bedienen en via wat onlogische knoppen ook opnemen. 1 ding wat me niet lukt is terecht komen op de "media" pagina waarmee ik zaken vanaf de harde schijf af kan spelen. Iemand een tip hoe dit lukt (totdat de 5050 ook in de puclijst staat).

    Groeten,

    Bieele

    Heej zuij der alles veur gaeve En heej zaet ze mogen ut hebbe van meej
  • 05-17-2009 1:30 PM In reply to

    Re: Beovision 8-40

    Nu heb ik deze combinatie niet staan, maar.

    Zou het niet zo kunnen zijn dat het probleem in de Humax zit?

    Bij het zappen hoort de Humax dan het geluid a.h.w. te muten.

    Dat probleem kun je toch niet verleggen naar de BV8, die alleen maar de (ir) commando's doorgeeft?

    Of zie ik het te eenvoudig?

     

    Wat gebeurt er als je met de originele remote de Humax van kanaal wisselt?

  • 05-17-2009 7:04 PM In reply to

    Re: Beovision 8-40

    Bieele:
    Maar om terug te komen op dit topic; ook ik hoor de tik bij het zappen op de humax 5050; is hier een oplossing voor? Ik heb deze alleen via HDMI aangesloten.

    Ligt dat niet aan de BV8-40? Ik heb namelijk ook een Humax iHDR5050C in combinatie met een BV7-40mkIII (via HDMI aangesloten), maar bij het zappen hoor ik geen tik.

Page 1 of 1 (15 items)