in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 05-08-2009 10:48 AM by Ignace. 13 replies.
Page 1 of 1 (14 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 05-07-2009 1:41 AM

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Beo5 met 2-weg communicatie

    Heb vernomen dat de Beo5 van 2-weg communicatie zal worden voorzien.

    Verder nog geen details.

    Wat zou dit kunnen betekenen, om welke functies zou het gaan ?

     

  • 05-07-2009 2:53 AM In reply to

    Re: Beo5 met 2-weg communicatie

    Maak me gek!

    (Ik krijg een soort BeoMaster 5500 en BM 4500 revival.........die kon je begin jaren 90 upgraden naar 2 weg Beolink 5000 en 7000)

     

     

     

  • 05-07-2009 2:57 AM In reply to

    Re: Beo5 met 2-weg communicatie

    Ignace,

    Is het geen 3-weg? Dat je ook nog communicatie hebt met je kids/partner via wifi met hun Nintendo DSi............

    Groet, Robert

  • 05-07-2009 5:35 AM In reply to

    Re: Beo5 met 2-weg communicatie

    Dat zou geweldig zijn. Ik heb eigenlijk nooit echt afstand kunnen doen van de 2-weg communicatie. Mijn Beosystem 7000 (met Beolink 7000) staan nog steeds in 2-weg.

    De grote vraag is natuurlijk of de reeds in bezit zijnde BEO5´s daar ook voor geschikt zijn.

    Piet

  • 05-07-2009 9:52 AM In reply to

    Re: Beo5 met 2-weg communicatie

    Beo5 met tweeweg communicatie!????

     

    Kan ik deze bij m'n verzamling BL5000's & BL7000's (vier stuks in totaal) en mijn Beosystem 7000 zetten?

     

    Want ik ken binnen het huidige gamma audio en video producten geen enkel product, die in staat is om signalen naar de Beo5 te sturen!

    Heeft iemand al iets hierover gehoord? Want dat lijkt mij veel essentieler dan een tweeweg Beo5.

     


  • 05-07-2009 12:18 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Beo5 met 2-weg communicatie

    Ja idd, 2-weg op een Beo5...

    Het lijkt onwaarschijnlijk daar huidige B&O producten geen 2-weg hebben.

    Zelf ben ik liefhebber van 2-weg producten, heb o.a. BM 3500, 4500, 5500, 6500
    waarbij ik de BM3500 zelf heb voorzien van 2-weg hardware
    en gebruik ik Beolink 5000 / 7000 en MCP 6500 vrijwel dagelijks.

    Smile

    Zou 2-weg op Beo5 bijvoorbeeld kunnen beteken dat je de covers van BM5/BS5 op het scherm
    van Beo5 kunt weergeven / kunt scrollen ?
    Met techniek van tegenwoordig moet het toch veel gemakkelijker (voor B&O) zijn
    om 2-weg te realiseren ? (WiFi of Bluetooth bijv.)

     

     

  • 05-07-2009 1:14 PM In reply to

    Re: Beo5 met 2-weg communicatie

    In principe moet bijvoorbeeld de N.Music redelijk eenvoudig (dmv eenweg communicatie) in de Beo5 te integreren zijn.

     

    Hiervoor is nodig: directe communicatie tussen de Beoplayer en de Beo5 dmv usb.

    Je synchroniseert de database van de Beoplayer/Beomaster 5 met de Beo5. Door een artiest/album/titel te kiezen op de Beo5 wordt juist deze gestart in het bijbehorende apparaat.

    Heb je albums toegevoegd of verwijderd dan synchroniseer je de Beo5 weer dmv usb.


  • 05-08-2009 1:24 AM In reply to

    Re: Beo5 met 2-weg communicatie

    Maar B&O is toch moeten stoppen met de Beolink7000 omdat 2-weg communicatie niet meer was toegestaan? Er mocht geen signaal van de bron naar de afstandsbediening worden gestuurd. Mag dat dan nu wel weer?

  • 05-08-2009 3:06 AM In reply to

    Re: Beo5 met 2-weg communicatie

    Voor zover ik weet was het een kostenbesparende maatregel om met 2-weg communicatie te stoppen. Ik kan er natuurlijk naast zitten... Hmm

    Beoworld's twenty-eighth ninth prize winner and fifty-first second prize winner. Best £30 I've ever spent!

  • 05-08-2009 3:19 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Beo5 met 2-weg communicatie

    Dat dacht ik ook; kostenbesparing en techniek te traag (infrarood) en niet altijd betrouwbaar
    (NO CONTACT-melding)

     

  • 05-08-2009 4:37 AM In reply to

    Re: Beo5 met 2-weg communicatie

    Klopt Ignace,

    toen B&O met 2-weg communicatie ging stoppen was ik heel boos (en teleurgesteld) en heb een brief gestuurd naar Denemarken. Netjes antwoord gekregen en daarin stond vermeld dat de techniek te traag was en dat interactieve TV de toekomst heeft.

     Ik heb de brief bewaard. Dus ik vraag mij af of het inderdaad wel terugkomt.

    Piet

  • 05-08-2009 6:48 AM In reply to

    Re: Beo5 met 2-weg communicatie

    Niet moeilijker maken dan het is. Gewoon een dedicated B&O wifi netwerk maken. 1 externe (netwerk) module aan de ML aansluiting van het systeem met daarin een WiFi chip van 5 euro. Zo'n zelfde chip in de Beo5, een beetje software en klaar is Klara. Trouwens geen idee waarom B&O niet op die manier een wireless ML netwerk maakt in de hele woning. 

    Heb het hier ergens al eerder beschreven maar ik heb middels Wifi in mijn hele huis muziek en inderdaad de hoesjes staan gewoon op mijn afstandbediening. Geschat de hele installatie < 2000 euro compleet met een NAS van 5 TB.

  • 05-08-2009 10:40 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Beo5 met 2-weg communicatie

    beoeric:

    Niet moeilijker maken dan het is. Gewoon een dedicated B&O wifi netwerk maken. 1 externe (netwerk) module aan de ML aansluiting van het systeem met daarin een WiFi chip van 5 euro. Zo'n zelfde chip in de Beo5, een beetje software en klaar is Klara. Trouwens geen idee waarom B&O niet op die manier een wireless ML netwerk maakt in de hele woning. 

    Heb het hier ergens al eerder beschreven maar ik heb middels Wifi in mijn hele huis muziek en inderdaad de hoesjes staan gewoon op mijn afstandbediening. Geschat de hele installatie < 2000 euro compleet met een NAS van 5 TB.

    Helemaal mee eens Eric, d.m.v. wifi moet het relatief eenvoudig te realiseren zijn.
    Bluetooth vond men bij B&O niet geschikt, daar beperkt bereik,
    maar wifi is toch zeer geschikt voor iets als cover flow of iets dergelijks.
    Zelfs in link-ruimtes zou het moeten gaan indien men, zoals jij beschrijft,
    op de ML aansluiting een access point zou aansluiten.
    Aangezien B&O nu de ML Gateway heeft, lijkt het er op dat men wel bezig is met
    verdere integratie, dus het zou me niets verbazen als er binnenkort iets op de markt komt
    dat mogelijkheden heeft als cover flow o.i.d.

     

     

  • 05-08-2009 10:48 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Beo5 met 2-weg communicatie

    Piet van der Zalm:

    Klopt Ignace,

    toen B&O met 2-weg communicatie ging stoppen was ik heel boos (en teleurgesteld) en heb een brief gestuurd naar Denemarken. Netjes antwoord gekregen en daarin stond vermeld dat de techniek te traag was en dat interactieve TV de toekomst heeft.

     Ik heb de brief bewaard. Dus ik vraag mij af of het inderdaad wel terugkomt.

    Piet

    Interessant dat je een echte bevestiging / uitleg hebt van B&O,
    tot nu toe kwam die info altijd "van horen zeggen",
    zodoende wist ik nooit helemaal zeker of dat de echte reden was voor het einde van 2-weg.
    Zelf vond / vind ik het bijzonder jammer dat er geen 2-weg meer is
    en koester ik mijn B&O producten die dit wél hebben.
    2-weg was altijd iets typisch B&O, en het is nog steeds indrukwekkend om
    de communicatie te zien tussen een Beomaster met bijv. Beolink 7000.

    Of 2-weg terugkomt in vergelijkbare vorm als vroeger is twijfelachtig.
    Je hebt de feedback immers niet nodig wanneer de info op een tv-scherm te zien is,
    maar bijv. voor een link-ruimte zonder tv zou cover flow op een Beo5 een mooie feature
    zijn om door je muziekcollectie te bladeren.

    Welke andere features zouden jullie willen zien die met 2-weg mogelijk zijn ?

     

     

Page 1 of 1 (14 items)