in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 04-07-2009 10:06 AM by BMGHB. 2 replies.
Page 1 of 1 (3 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 04-05-2009 2:26 PM

    BeoVision 7-40 MKII, Hinke DVB-T MPEG4 og en PC

    Hejsa.

    Har i dag en PC tilsluttet BV7-40 MKii via DVI og de 2 tilhørende L/R-analoge phono-indgange.

    Vil nu gerne anskaffe mig en hinke DVB-T-MPEG4-modtager som har HDMI og scart-udgange.

    Jeg vil derfor gerne tilslutte Hinke-kassen til TV'et via et HDMI-til-DVI-I-kabel samt et lydkabel til L/R-indgangene. (dvs. jeg fjerner PC'en fra DVI-indgangen)

    Der er jo ingen HDMI-indgange på MKii'eren, og jeg vil jo gerne fortsætte med HD fra PC'en, og være klar til DR HD til efteråret.

    PC'en vil jeg så tilslutte via et DVI-til-Component (YpBpR) og en coax-lydkabel fra PC'en til.en af de digitale lydindgange på TV'et)

    Er der nogle problemer i dette, og kan Hinke-kassen hedde noget andet end "PC" på tv'et når den nu engang vil blive tilsluttet DVI-indgangen? - kan lyden på én af de 4 coaxial-lyd-indgange fungere sammen med Component-indgangen?

  • 04-07-2009 2:12 AM In reply to

    • MikaelB
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Herning, Denmark
    • Posts 191
    • Founder

    Re: BeoVision 7-40 MKII, Hinke DVB-T MPEG4 og en PC

    Hej!

    Jeg kan ikke svare dig på om der er nogle problemer ved at skifte PC'en fra DVI til YpBpR.

    Men hvis du har en Beo5 fjernbetjening, er det jo blot et spørgsmål om at omdøbe PC knappen til det du gerne vil have den skal hedde.

    /MikaelB 

  • 04-07-2009 10:06 AM In reply to

    Re: BeoVision 7-40 MKII, Hinke DVB-T MPEG4 og en PC

    agenten007:

    Er der nogle problemer i dette, og kan Hinke-kassen hedde noget andet end "PC" på tv'et når den nu engang vil blive tilsluttet DVI-indgangen? - kan lyden på én af de 4 coaxial-lyd-indgange fungere sammen med Component-indgangen?

    Hvis du har et BV7 med indbygget HD kit (kan du se HD) skulle der ikke være nogen problemer.

    Hjemme på min BV7 hedder "Hinkekassen" VMEM og jeg kan dermed styre den med min B&O fjernbetjening.

    Det med lyden burde heller ikke være et problem. Hvis tilslutningsmenuen kan vælge burde det fungere..

    BeoVision10-46MKII,BL3,BL2,BS8,Beo5

Page 1 of 1 (3 items)