in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 04-15-2009 3:21 PM by Beobird. 10 replies.
Page 1 of 1 (11 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 04-13-2009 5:00 PM

    Van B&O naar de concurrentie ...

    Enige tijd geleden verkocht ik mijn B&O materiaal van de zitkamer via dit forum.

    Meerdere redenen waren daar goed voor: de te hoge prijs van de LCD’s en Plasma’s van B&O, de slechte financiële toestand van het merk, de laatste kans een Kuro vast te krijgen, ...

     

    Pioneer was inderdaad het enigste merk dat in mijn inziens beschikte over een mooi scherm, evenwaardig aan B&O, buiten Loewe (die ook niet over plasma’s beschikt). Het wordt  een Plasma 50” met aparte tuner.

     

    Moest dan ook de keuze gemaakt worden van de rest van de toestellen.

     

    Voor de luidsprekers valt onze keuze meteen op B&W, meerbepaald 5 satellieten met een sub-woofer, de kit MT-30 met de mooie sub PV1 (mooier dan die van B&O). Hier zit ook de eerste goede verrassing: aansluiting van de kabels gebeurt in basis van de steun (welk type ook) waardoor de luidspreker draadloos lijkt.

     

    De keuze van de versterker is moeilijker. Eerst vallen wij op de combi receiver-DVD met surround Visio5 van  NAD, maar de geringe aansluitmogelijkheden met HDMI en het ontbreken van Bluray geeft uiteindelijk de voorkeur aan Pioneer, met een Kuro LX-51 met bijpassende Bluray LX-08 (zeer mooi met zijn knoppenvrij front zoals de tuner van de Plasma).

     

    Als laatste nog een AppleTV voor muziek en  foto’s.

     

    Eens alles aangesloten komt een heleboel teleurstellingen boven: al die kabels, en die afstandsbedieningen ! Zelfs de klank is niet wat ik verwachte. Maar voor dit laatste komt meteen een oplossing na het aansluiten van de bijgeleverde micro dit moet zorgen voor de gepaste regeling voor de zitkamer. En dat lukt ook perfect..

    De kabels worden zorgvuldig samengebonden tot een aanvaardbaar geheel.

    Blijft het probleem van de afstandsbedieningen. Wat opzoekwerk brengt ons bij de Logitec Harmony 1100. Deze blijkt niet alleen deze toestellen te kunnen bedienen, maar ook de Telenet decoder en lichtbediening van X10 (ook dimmen).

    De zwarte afwerking zorgt wel voor vele vingerafdrukken.

     

    Nu, wat is de conclusie ?

     

    -       Het budget is zeker niet aan de lage kant, maar met een netto totaal beneden de 8000€ toch heel wat onder de gangbare prijzen van B&O.

    -       Klank en beeld zijn optimaal. Geen kritiek.

    -       Globaal uitzicht is heel aanvaardbaar in vergelijking met B&O, maar geenszins van hetzelfde niveau.

    -       Bedieningsgemak is in overeenstemming met wat verwacht werd, maar de beo4 mis ik zeker.

    -       Totaal design kan niet tippen aan B&O.

     

    Voor diegenen die geen probleem hebben met de prijzen van B&O is dit geen oplossing.

    Ik denk toch dat B&O regelmatig klanten verliest met die prijszetting, en dat de concurrentie niet stil gestaan heeft.

    De economische crisis gaat deze situatie niet verbeteren. Ik hoop van harte dat B&O met een gepast gamma zal uitpakken.

    En zoals ik het eerder reeds gezegd heb: ooit koop ik terug B&O.

     

     

  • 04-15-2009 11:05 AM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Van B&O naar de concurrentie ...

    Leuk om je ervaring te lezen. Wellicht zou je in de toekomst eens kunnen kijken naar 2e hands Classé of Primare apparatuur. Vind die hoge aluminium afwerking van beide merken bijzonder gaaf. Het enigste wat ze je niet kunnen leveren is die mooie out of the box integratie. Het is wel mogelijk, maar dan zit je wel met extra ab's.

    En in de toekomst de luidsprekers aanvullen met de rest uit de Xt serie

    zoiets als deze HT wordt het dan:

    http://mv-audio.com/case_studies/gallery/demo2a.php

    Wat dan nog ontbreekt is toch die B&O magie van de schuifdeurtjes, de lampjes en het cinema gordijn, maar dat vind je volgens mij bij geen ander merk.

     

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 04-15-2009 11:47 AM In reply to

    Re: Van B&O naar de concurrentie ...

    Leuk beschreven en opjectief .

    Vaak is het zo wanneer mensen overstappen op andere spullen dat de nieuwe spullen  alleen maar de beste zijn , maar dit is eerlijk beschreven mijn complimenten !

  • 04-15-2009 11:51 AM In reply to

    Re: Van B&O naar de concurrentie ...

    NAD visio 5 is inderdaad te beperkt voor de prijs daarbij komt dat NAD een kwalitietsprobleem heeft de laatste jaren (daarom 5 jaar garantie) daar de produktie verplaatst is naar china. Primare is inderdaad een goed merk. Denk dat je een goede keuze hebt gemaakt. 

    waarom niet bedienen met de beo4 is toch allemaal mogelijk met lintronic??? Die Harmony dat is het toch ook niet.

  • 04-15-2009 12:39 PM In reply to

    Re: Van B&O naar de concurrentie ...

    HarleyD:

    Leuk beschreven en opjectief .

    Vaak is het zo wanneer mensen overstappen op andere spullen dat de nieuwe spullen  alleen maar de beste zijn , maar dit is eerlijk beschreven mijn complimenten !

    vind ik ook!

    @beobird   zeer mooi.

  • 04-15-2009 2:11 PM In reply to

    • Bieele
    • Top 200 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 339
    • Bronze Member

    Re: Van B&O naar de concurrentie ...

    Hallo Spencer,

    Bedankt voor het delen van je ervaringen.

    Ik speel ook vaak met de gedachten sinds ik toe ben aan een nieuwe tv. Hierbij twijfel ik vooral over welk prijsnivo aan voorversterker ik zou moeten kopen om een vergelijkbaar (geluid) kwaliteitnivo te krijgen. En hiernaast vraag ik me af hoe goed het gehele systeem te integreren is.

    Knap om te lezen hoe 'objectief' jij naar je nieuwe systeem kunt kijken.

    Groeten,

    Bieele

    Heej zuij der alles veur gaeve En heej zaet ze mogen ut hebbe van meej
  • 04-15-2009 2:34 PM In reply to

    Re: Van B&O naar de concurrentie ...

    Er waren toch wat eisen: niet méér uitgeven als hetgeen ik kon krijgen van het verkochte B&O materiaal en zo min mogelijk toestellen op de grond om ruimte te winnen (vandaar satellietluidsprekers aan de muur bevestigd). Ik kon 2de hands XT setje kopen, maar dan kwam de sub bovenop het budget.

     

    Nog even iets over de plasma: Voor een 50" zitten wij op een afstand  van 3,5m. In het begin wat wennen maar het beeld komt ons nu helemaal niet meer als te groot over. Een bluray schijfje komt onvoorstelbaar mooi over en het leuke aan een plasma is dat sd beelden minder slecht overkomen.

    De plasma moet wel nog geruild worden door een rode lijn in het beeld. Maar Pioneer kan momenteel niet volgen met de vraag.

    Het advies is zo juist mogelijk. Indien ik over voldoende budget kon beschikken had ik gewoon verder B&O genomen. Wij zijn trouwens nog even gaan vragen bij onze B&O leverancier indien de BV7-40 in prijs zou dalen, en die zij resoluut neen.

    Ik had inderdaad gedacht aan lintronic om mijn beo4 te bewaren. Maar indien ik de Plasma terugvind, kan ik bij hun geen zekerheid vinden voor de bediening van de versterker + telenetmodule. De nieuwste Logitech doet het echt niet slecht.

    Bestaat er een Lintronic verdeler in België ?

  • 04-15-2009 2:39 PM In reply to

    Re: Van B&O naar de concurrentie ...

    Dus alleen de bv6 en de bv8 hebben een prijscorrectie gehad.

  • 04-15-2009 2:46 PM In reply to

    Re: Van B&O naar de concurrentie ...

    Bieele:

    Hallo Spencer,

    Bedankt voor het delen van je ervaringen.

    Ik speel ook vaak met de gedachten sinds ik toe ben aan een nieuwe tv. Hierbij twijfel ik vooral over welk prijsnivo aan voorversterker ik zou moeten kopen om een vergelijkbaar (geluid) kwaliteitnivo te krijgen. En hiernaast vraag ik me af hoe goed het gehele systeem te integreren is.

    Knap om te lezen hoe 'objectief' jij naar je nieuwe systeem kunt kijken.

    Groeten,

    Bieele

     

    De LX-71 heeft de mogelijkheid al je bestanden uit je PC te besturen via een netwerkaansluiting. Wel is dat toestel 500€ duurder dan de LX-51, maar ook mooier.

    Rotel heeft ook zeer mooie producten, maar nog geen Bluray.

    En NAD had bij de lancering van de Visio5 heel veel problemen met de DVD.

     

  • 04-15-2009 3:14 PM In reply to

    Re: Van B&O naar de concurrentie ...

    Nog iets vergeten: onze bluray zet onvoorstelbaar veel tijd om op te starten. Ook om over te gaan van Bluray naar DVD of naar CD. Is dat altijd zo ???

  • 04-15-2009 3:21 PM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Van B&O naar de concurrentie ...

    Ik kan me voorstellen dat het even duurt om te switchen. CD's en DVD's lijken namelijk kwa techniek wel op elkaar, maar blu-ray werkt daarentegen heel anders. Langer dan 20 of 30 seconden lijkt me trouwens wel overdreven, dan zou ik Pioneer even bellen.

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

Page 1 of 1 (11 items)