in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 04-13-2009 3:27 AM by lattyrr. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 04-12-2008 1:52 PM

    BeoVision 3-32, beo4 en KPN digitenne?

    hallo, helemaal nieuw in de wereld van BeO, kijk ik met grote ogen rond op dit forum.

    Vanmorgen een prachtige BV3 aangeschaft, maar beeld heb ik nog niet gezien. De eerdere post doorgenomen, maar dat gaf mij nog niet de juiste oplossing, dus ik hoop dat iemand mij verder kan helpen met de set-up. Ik snap inmiddels de vaktermen een beetje, maar dat is alles.

    De BeV 3 moet worden aangesloten op een Samsung HDrecorder/decoder van KPN/Digitenne, plus een niet-B&O video+DVD speler. Mijn vorige TV, een B&O LX5500 zat met de AV-scart aangesloten op de speler en die hing weer aan de Samsung STB. De TV zette ik alleen aan met de B&O ab, koos SHIFT/VTAPE en de zenderkanalen bediende ik vervolgens met de ab van de STB. Onhandig maar het werkte; echter niet met de nieuwe BV3. Ik heb de decoder op alle drie de ingangen (decoder, AV en Vtape) op de TV geprobeerd, maar zie alleen maar ruis. Met de DVD speler in AV en DVD gesecteerd op de TV kreeg ik beeld zodra de speler werd gestart, maar na een keer overschakelen kwam dit signaal niet meer terug. ik snap niet goed waar ik moet beginnen. Is er een "stappenplan"?

    Mijn vragen zijn in elk geval:

    1 Hoe sluit ik alles correct aan? Wat in welke ingang(en)?

    2 Ik neem aan dat ik op de decoder niets hoef te veranderen, is dat correct? 

    3 Welke instelling kies ik op de BV3? Ik vind het niet erg als ik de beo4 ab niet kan gebruiken, maar moet ik de TV er nog wel eerst mee programmeren?

    Jullie zouden mij - en mijn lief - heel blij maken met een duidelijk plan of de verwijzing naar een bestaande handleiding!

    groeten alex

     

  • 04-14-2008 7:53 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: BeoVision 3-32, beo4 en KPN digitenne?

    Hallo Alex,

    Welkom bij BeoWorld Smile 

    Om de apparaten te kunnen selecteren met Beo4 moet je de apparaten toewijzen
    zodat de BV3 "begrijpt" op welke poorten deze zijn aangesloten.
    In Menu, Setup, Connections, kun je dit instellen.

    Ik heb zelf geen BV3, wellicht kan iemand hier meer over zeggen ?  

    De videorecorder op V.TAPE
    De dvd-speler op AV 
    De decoder op DECODER

    Decoder Setup Tv:
    In het TV afstem MENU van de TV moet de Decoder worden geactiveerd
    op de TV-programma's waarop een decoder vereist is.
    Druk: MENU, 3 (Setup), 1 (Tuning), 1 (Tv).
    Kies MORE en zet de decoder On/Off

    Als je wilt stuur ik je de gebruikershandleiding per email.

    Groet,  

     

  • 05-17-2008 7:18 AM In reply to

    Re: BeoVision 3-32, beo4 en KPN digitenne?

    Dankjewel!

    (beetje late reactie vanwege internetproblemen) Het is gelukt - het decoder on/off zetten was de crux - en inmiddels werkt alles naar behoren. Ook heb ik inmiddels het referentiehandboek gekregen en dat is hierin wel duidelijk; de gebruikershandleiding slaat dit soort zaken gewoon over. Grappig dat B&O er van uitgaat dat de "vakman" altijd de installatie doet, maar ik wil het gewoon zelf kunnen...

  • 05-17-2008 7:53 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: BeoVision 3-32, beo4 en KPN digitenne?

    Hallo Alex,

    Top dat het nu naar behoren werkt.

    Hoe bevalt de BV3 ?

    Groet,  

  • 04-11-2009 6:20 PM In reply to

    Re: BeoVision 3-32, beo4 en KPN digitenne?

    Hi Alex,

    ben net vandaag in het bezit gekomen van een beovision lx5500 en een beolink 1000 ab. Deze wil ik met mijn aanwezige digitenne pakket gebruiken.

    Ik las in jouw post dat je die ook gebruikt(e) en vraag me af of je mij enige tips kan geven hoe dit aan te vangen? Kom er niet uit...:-(

     

    Groeten,

    Rob.

    Filed under:
  • 04-12-2009 1:54 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: BeoVision 3-32, beo4 en KPN digitenne?

    Hallo Rob,

    Welkom bij BeoWorld Smile

    Gefeliciteerd met je LX5500, een juweeltje waarvan je nog lang kan genieten.

    Wat aansluiten betreft; ik ga ervan uit dat LX5500 vergelijkbaar menustructuur heeft als MX5500.

    Wanneer je een apparaat op een SCART-poort aansluit (bijv. AV2) , moet je dit in het setup menu instellen.

    Je komt in het menu door op Beolink 1000 MENU in te drukken

    (of SHIFT + TEXT voor oudere Beolink 1000 zonder MENU toets)

    Je zou de Digitenne bijv. als "SAT" kunnen toewijzen bij AV2. 

    Als je dit hebt gedaan, dien je dit op te slaan door op PLAY te drukken.

    Hierna is de Digitenne als SAT geregistreerd in de LX5500 en kun je die poort dus

    oproepen door SAT op je Beolink 1000 te kiezen.

    Succes !

    N.B. Er bestaat nog een andere manier om aan te sluiten door DECODER te kiezen in het setup menu,

    wanneer je dit kiest is de poort waarop je de Digitenne box heb aangesloten niet direct oproepbaar

    via Beolink 1000, maar moet je bij je zenderinstellingen van de ingebouwde tuner kiezen voor DECODER ON.

    Zelf zou ik de eerste setup variant kiezen, dus door bijv. SAT te kiezen in het aansluitingen menu.

     


  • 04-13-2009 3:27 AM In reply to

    Re: BeoVision 3-32, beo4 en KPN digitenne?

    Hi Ignace,

     

    hartelijk dank voor de hulp.

    Het werkt als een zonnetje!!

     

    De tweede optie kies ik misschien een andere keer als ik wat meer tijd heb, want ik moet zo de voorbereidingen van het eten gaan treffen i.v.m. de ontvangst van een aantal gasten.

     

    Cheers,

    Rob.

Page 1 of 1 (7 items)