in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 04-02-2009 12:19 PM by beolover65. 8 replies.
Page 1 of 1 (9 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 04-02-2009 6:01 AM

    Hjælp til bachelor

    Hej alle sammen! Vi er to studerende fra Handelshøjskolen i Århus, der skriver BA omkring B&O. I den forbindelse mangler vi nogle brugere af dette community til at svare på en række spørgsmål. Det vil foregå via et telefonisk interviwe og tage ca. 10 min. Hvis der er nogle, som har lyst til at deltage, håber vi meget at høre fra jer snarest. Interesserede bedes svare i denne tråd eller denne mail *** . På forhånd mange takSmile 

    (Email adresse fjernet af Martin, Beoworld Moderator)

  • 04-02-2009 7:29 AM In reply to

    • Dennis
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 02-01-2009
    • Denmark
    • Posts 172
    • Gold Member

    Re: Hjælp til bachelor

    Hvad handler interwiev'et om? B&O produkter?

    M.v.h. Loudspeaker

    I was borned with a Beolink 1000 in my hand!

    Ever seen a Beomaster 6001? I have one! Look here.

    Main system: Beovision AV9000, Beocenter 2300, Beosystem 3500, Beolab Penta MKIII, Beolab 3000, Beogram 6500, Beolink 1000, Beolink 5000, Beolink 7000

    Wish list: Beolab 2,


  • 04-02-2009 7:39 AM In reply to

    Re: Hjælp til bachelor

    Det handler om B&Os produktbrand, da vi skal have et billede af dettes images. I opgaven skal vi nemlig fremanalysere evt. uoverenstemmelser mellem brandets identitet og image. Endvidere skal vi have en ide om, hvilken betydning B&O har for jer i hverdagen.

  • 04-02-2009 8:54 AM In reply to

    • dko7113
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 09-04-2008
    • Copenhagen, Denmark
    • Posts 104
    • Gold Member

    Re: Hjælp til bachelor

    Hejsa,

    jeg spekulerer på, om I får et retvisende billede ved at henvende jer i dette forum...

    Vi er vel alle mere eller mindre pro B&O, end det generelle gennemsnit af befolkningen?

    Erik

    My Beo: BeoCom 6000, BeoCom 2500, BeoCom 1401, BeoLine, BeoVision LX6000, BeoVision LX2500, BeoVision MS6000, BeoVision MX4002, BeoVision MX1500, DVD1, BeoSound 3200, BeoSound 1, BeoLab 4000, BeoGram 4500, BeoPort, BeoPlayer, 3x Beo 4, 2x BeoLink 1000, V Terminal, Form 2, Light Control 2, BeoTime

  • 04-02-2009 9:13 AM In reply to

    Re: Hjælp til bachelor

    Hej dko7113. Det er nok os, der ikke har været tydelige nok i kommunikationen. Det er netop jeres 'kvalificerede' svar, som dedikerede brugere, vi leder efter. Opgaven handler nemlig om, hvordan man gennem interaktion med et online community (som netop BeoWorld) kan få feedback fra dets brugere til at udvikle et brand.

    Rasmus

  • 04-02-2009 9:37 AM In reply to

    • dko7113
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 09-04-2008
    • Copenhagen, Denmark
    • Posts 104
    • Gold Member

    Re: Hjælp til bachelor

    Hej Rasmus,

    B&O i Struer og BeoWorld på Internettet har som udgangspunkt intet med hinanden at gøre.

    Jeg vil ikke afvise, at B&O følger med i, hvad der bliver diskuteret på dette forum, men der er langt fra tale om et community, hvor B&O får feedback fra dets brugere til at udvikle brand'et.

    Erik

    My Beo: BeoCom 6000, BeoCom 2500, BeoCom 1401, BeoLine, BeoVision LX6000, BeoVision LX2500, BeoVision MS6000, BeoVision MX4002, BeoVision MX1500, DVD1, BeoSound 3200, BeoSound 1, BeoLab 4000, BeoGram 4500, BeoPort, BeoPlayer, 3x Beo 4, 2x BeoLink 1000, V Terminal, Form 2, Light Control 2, BeoTime

  • 04-02-2009 10:08 AM In reply to

    Re: Hjælp til bachelor

    Vi er godt klar over, at dette forum er uafhængigt af B&O-koncernen. Dette er også en af grundene til, at vi har valgt denne side. Det der er vigtigt for os er at tale med personer, der har en passion for b&o, og samtidig er bruger af BeoWorld.

  • 04-02-2009 11:23 AM In reply to

    • Dillen
    • Top 10 Contributor
    • Joined on 02-14-2007
    • Copenhagen / Denmark
    • Posts 5,008
    • Founder

    Re: Hjælp til bachelor

    Som moderator på Beoworld må jeg sige, at jeg havde ønsket, at I havde kontaktet en moderator eller ejeren
    af Beoworld før I henvender jer på denne måde.
    Vi har haft mange useriøse henvendelser, vi kan kalde det phishing-forsøg og vi fjerner generelt alle.
    Særligt er jeg ikke glad for hvis Beoworlds medlemmer skal email'e informationer direkte til jer og slet
    ikke til en anonym hotmail mailaccount (som jeg har fjernet af samme årsag).
    Desuden presenterer I jer ikke med så meget som et navn.
    Uanset hvor reelle jeres hensigter er, bevæger I jer på et følsomt og på sin vis restriktivt område.
    Bare det faktum, at I beder folk oplyse deres telefon nummer, så I kan ringe
    tilbage (og stille spørgsmål), får alarmklokkerne til at ringe.

    Når det så er sagt; Hvis I kan bruge informationer fra medlemmer i dette forum til noget, ser jeg ikke et problem.
    Så længe I ikke udspørger folk om hvilke produkter de ejer, hvor de bor osv. og iøvrigt holder det
    åbent så vi alle kan følge med.

    Martin
    Beoworld Moderator

  • 04-02-2009 12:19 PM In reply to

    Re: Hjælp til bachelor

    I må meget undskylde, hvis vi har brudt med de gældende koventioner!

    Mit fulde navn er Rasmus M. Pedersen og min henvendelse er alt andet end useriøs.

    Undersøgelsen har ikke nogen direkte relation til denne hjemmeside, det vigtigste for os er, at brugeren er dedikeret ift. B&O-brandet. Intentionen er ikke at udspørge ikke de interviewede, men blot orientere os ift. deres forhold til B&O uagtet geografiske tilholdssted og ejerskab af produkter. Desuden vil de interviewede fremstå anonyme i opgaven.

    Vores opgave går i alt sin enkelthed ud på, at vi vil undersøge dedikerede forbrugeres forhold til B&O. Derfor mangler vi empiri til at svare på dette. Følgende spørgsmål vil blive inddraget i interviewet:

    Hvad er dit forhold til B&O? Hvor længe har du brugt det?

    Hvorfor foretrækker du B&O ift. Andre brands?

                                 Hvad giver det dig ekstra?

    Har dit forhold til B&O ændret sig gennem tiderne og hvordan?

    Hvilke elementer ved B&O mener du kan forbedres og hvordan?

    Hvordan ser du B&O ift. Konkurrerende brands?

    Hvilke værdier mener du B&O præsenterer?

    Hvordan kommer dit forhold til B&O til udtryk i hverdagen? Er du fortaler for det, når du diskuterer hifi og hvordan? Reklamerer du for din dedikation?

    Hvis der er nogle, som ønsker at deltage, er I meget velkomne til at sende en PM. Vi vil hellere end gerne dele vore erfaringer og vil derfor lægge et referat ud på siden, såfremt den interviewede ønsker dette.

    Håber at I kan og vil hjælpe

    Venligst

    Rasmus

Page 1 of 1 (9 items)