in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-15-2009 4:08 PM by d709117. 2 replies.
Page 1 of 1 (3 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-26-2009 4:06 PM

    Grynig bild på link-tv

    Hej! Har problem med dålig bild på link-tv, som är en BV6-26(i sovrum). Master Tv är en BV3-32 (i vardagsrum). Är uppkopplad i ett kabel TV nät som har analogt och digitalt box sändning. Det är bara när det går via digital sändning via link som bilden är grynig ej vid analog sändning. Bilden på BV3-32 är kanon bra hela tiden, har justerat om link-frekvens flera ggr.(599,600,831,mm.) Bilden blir bättre efter justering men ej bra. Var in i menyn hittade ej Modulator on/off vilket jag "tror" har funnits tidigare.

    Finns det någon som har ett bra förslag att komma med? /us 

  • 02-14-2009 7:42 AM In reply to

    Re: Grynig bild på link-tv

    asas

  • 02-15-2009 4:08 PM In reply to

    Re: Grynig bild på link-tv

    Hej! Det var ett tag sedan jag hade min förfrågan. Under tiden har jag hållit på att undersöka problemet, och då av en tillfällighet upptäckte jag när jag höll på att justera link-frekvensen att bilden var plötsligt bra. Varför? Jo, antennsladden var ej kopplad i TV-n, och när jag anslöten den igen i TV-n belv det grynigt. Det är tydligen så att en digitalsignal "mux-signal" innehåller inte bara ljud och bild, utan också massa annan information. Min lösning blev att jag satte in ett filter efter digitalboxen, och justerade in filtret på kanal 33, där jag har link-frekvensen injusterad. Där var de minsta störningarna för min del, nu är bilden bra på link-TVn. 

     

    /  USSmile

Page 1 of 1 (3 items)