in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 08-05-2009 9:06 AM by ligth011. 32 replies.
Page 1 of 2 (33 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 02-09-2009 5:47 PM

    BL5 + extra subwoofer?

    Even een vraagje. Heb je bij 5.1 bij mijn speakerbezetting een subwoofer nodig? Mijn opstelling is system3, 2xBL5, 2x BL3 en BL7.1. Wordt het sublaag naar de BL5's gestuurd óf moet ik een sub aansluiten voor het .1 signaal?

  • 02-10-2009 2:24 AM In reply to

    Re: BL5 + extra subwoofer?

    Het sublaag is meer dan genoeg aanwezig!!!!!!

    Geen extra sub aan sluiten hoor.Smile

  • 02-10-2009 5:38 AM In reply to

    Re: BL5 + extra subwoofer?

    Een goede sub zou bij films zeker nog wat toevoegen. Ga naar een goede audio zaak, vraag een goede sub te leen. Aansluiten inregelen en oordelen.Weet zeker dat je bij films nog winst gaat boeken qua beleving. voor muziek voegt die sub niets toe in jou setup.

    Het heeft allemaal mee te maken dat er bij films een lfe spoor (de 1 in 5.1) zit met het diepste laag. Dit laag is vaak zo diep dat normale luidsprekers dit niet kunnen weergeven en een goede sub wel (deze gaan veel lager) . Juist dat laag zorgt voor het bioscoop gevoel bij films. Laat je alleen niet verleiden om een bl2 erbij te nemen want dat is alleen een dure sub, dat is weer iets anders dan een goede sub.

  • 02-10-2009 5:47 AM In reply to

    Re: BL5 + extra subwoofer?

    Maar bij de beolab 5 is dit absoluut niet nodig.

    Ik denk dat het afbraak doet aan het geluid imo.

  • 02-10-2009 5:59 AM In reply to

    Re: BL5 + extra subwoofer?

    mestreechteneer:

    Een goede sub zou bij films zeker nog wat toevoegen. Ga naar een goede audio zaak, vraag een goede sub te leen. Aansluiten inregelen en oordelen.Weet zeker dat je bij films nog winst gaat boeken qua beleving. voor muziek voegt die sub niets toe in jou setup.

    Het heeft allemaal mee te maken dat er bij films een lfe spoor (de 1 in 5.1) zit met het diepste laag. Dit laag is vaak zo diep dat normale luidsprekers dit niet kunnen weergeven en een goede sub wel (deze gaan veel lager) . Juist dat laag zorgt voor het bioscoop gevoel bij films. Laat je alleen niet verleiden om een bl2 erbij te nemen want dat is alleen een dure sub, dat is weer iets anders dan een goede sub.

    Bij BL5's is een extra sub absoluut af te raden. Het toevoegen van een subwoofer zal zelfs afbraak doen aan je geluid/muziek kwaliteit. Laat de BeoLab 5 alle subwoofer sound afhandelen... 

    The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

  • 02-10-2009 8:30 AM In reply to

    Re: BL5 + extra subwoofer?

    is de reinste onzin een extra BL2

  • 02-10-2009 12:36 PM In reply to

    Re: BL5 + extra subwoofer?

    dat .1 signaal wordt dus in mijn setting geheel weergegeven door de BL's5?? Dus system3 regelt dat het .1 signaal wordt doorgegeven naar de 5's. Mm, heb daar toch m'n twijfels een beetje over. Ook bij de dealer hadden de verschillend techneuten daar al heel veel meningverschillen over. Idd de 5's gaan heeel laag, maar dan moeten ze wel dat signaal krijgen.

  • 02-10-2009 12:50 PM In reply to

    Re: BL5 + extra subwoofer?

    In de system 3 moet je toch ook instellen welke speakers je hebt. Bij elke speaker hoort een andere setting. Dat is niet voor niks.

    Een BL2 voegt dus 0,0 toe aan je setup.

  • 02-10-2009 2:19 PM In reply to

    Re: BL5 + extra subwoofer?

    DoubleU:

    In de system 3 moet je toch ook instellen welke speakers je hebt. Bij elke speaker hoort een andere setting. Dat is niet voor niks.

    Een BL2 voegt dus 0,0 toe aan je setup.

     

    Je speakers instellen is volgens mij heel algemeen , je gebruikt die zelfde instelling ook als je overschakeld naar je audio  systeem !

    Normaal gesproken is een BL-2 overbodig bij de BL-5 speakers ....maar ik denk dat hij bij surround toch verschil maakt !

    Laten we voorop stellen dat ik geen fan ben van de BL-2 , bij muziek vind ik hem zelfs slecht ....maar bij surround voegt hij wel heel veel toe , mijn hele huis staat te rammelen door de BL-2 , bij surround

  • 02-10-2009 2:30 PM In reply to

    Re: BL5 + extra subwoofer?

    Zal toch wel iemand even een test kunnen doen lijkt mij. Verschil zou bij 5.1 opgenomen films toch echt wel te horen moeten zijn.

  • 02-10-2009 3:29 PM In reply to

    Re: BL5 + extra subwoofer?

    BeoLab 5's gaan lager dan een BeoLab 2... Hoe kan in godsnaam een BL2 dan een toevoeging zijn? De BeoLab 2 zou dan het laag van de BL5's wegfilteren! Komt nog bij dat de bass van de BL5 strakker en sneller is dan een BL2.

    Als je écht geld teveel hebt... Dan hou ik je niet tegen om een BL2 te nemen, maar als je volledig wil genieten van je sourroundsound, laat dan de BeoLab 2 achterweg!

    Ik heb tot nu toe geen enkele BL5 surround setup gezien/gedaan met toevoeging van een subwoofer! 

    The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

  • 02-10-2009 3:43 PM In reply to

    Re: BL5 + extra subwoofer?

    Gedaan? Ben jij toevallig B&Odealer o.i.d.? Met de Beolab5 achterweg laten bedoel je zeker de Beolab2? Inderdaad is de bas van de 5 strakker en sneller dan van de 2.

  • 02-10-2009 3:55 PM In reply to

    Re: BL5 + extra subwoofer?

    die beolab 2 moet je inderdaad niet hebben want dat is alleen een dure sub, ik bedoelde eigenlijk een goede sub.

    Kan ook een verkooptruc zijn om de dure prijs te rechtvaardigen van de beolab 5 "je hebt geen sub nodig"

    Het feit dat je nog nooit een setup gezien beolab 5 +subwoofer lijkt mij dat je deze setup dan ook nooit gehoord hebt. Hoe weet je dan of het wat uitmaakt?

    Ik heb wel nog nooit een setup gehoord waar een subwoofer niets toevoegd bij films 5.1.

  • 02-10-2009 3:59 PM In reply to

    Re: BL5 + extra subwoofer?

    Je hebt met de beolab 5 als het waren 2 subwoofers.

    2 x 2000 Watt!

    Totaal 4000 Watt!

    Waar hebben jullie het ingodsnaam nou overConfused

  • 02-10-2009 3:59 PM In reply to

    Re: BL5 + extra subwoofer?

    Karel Uyttendaele:

    BeoLab 5's gaan lager dan een BeoLab 2... Hoe kan in godsnaam een BL2 dan een toevoeging zijn? De BeoLab 2 zou dan het laag van de BL5's wegfilteren! Komt nog bij dat de bass van de BL5 strakker en sneller is dan een BL2.

    Als je écht geld teveel hebt... Dan hou ik je niet tegen om een BL2 te nemen, maar als je volledig wil genieten van je sourroundsound, laat dan de BeoLab 5 achterweg!

    Ik heb tot nu toe geen enkele BL5 surround setup gezien/gedaan met toevoeging van een subwoofer! 

     

    Dat de BL-5 lager gaan strakkere bass hebben is allemaal een feit .....maar ik begrijp de gedachte gang van Beoron wel ........ hoe stuurt de Surround module het geluid uit , als deze nou specifiek het subwoofer kanaal kiest voor laag ?

  • 02-10-2009 4:01 PM In reply to

    Re: BL5 + extra subwoofer?

    Wat zegt je dealer ervan Ronbeo??

  • 02-10-2009 4:19 PM In reply to

    Re: BL5 + extra subwoofer?

    HarleyD pakt precies het goede uit deze hele discussie! Dat .1 kanaal wordt dat nu verdeeld over de labs5 of gewoonweg niet benut??

    Bij de dealer heb ik deze discussie ook gevoerd(zaterdagmiddag na 5uur, gezellig met een biertje) met 4 techneuten en 2 verkopers, en ja we kwamen er niet uit.....

  • 02-10-2009 4:23 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: BL5 + extra subwoofer?

    De PCG software geeft wel de mogelijkheid om zelfs bij een setup van 4 x Beolab 5 een Beolab 2 te selecteren.

    Als ik me niet vergis biedt BeoSystem 3 (Mk?) zelfs de mogelijkheid om 2 x Beolab 2 aan te sturen (7.2 ?)

     

  • 02-10-2009 4:30 PM In reply to

    Re: BL5 + extra subwoofer?

    Idd kan je bij system3(laatste software) 1 lab2 selecteren icm labs5. Ik ga morgen maar even naar Hilversum bellen wat ze er daar van vinden. Anders toch maar een subje erbij.... 

  • 02-10-2009 4:31 PM In reply to

    Re: BL5 + extra subwoofer?

    Je kan ook een pm sturen naar mister Dave Moulton en hem vragen hoe dat nou zit.

    Keith en soundproof hebben ook veel kennis.

  • 02-10-2009 4:47 PM In reply to

    Re: BL5 + extra subwoofer?

    Sorry, Dave Moulton?? Hoe kom ik aan z'n email adres?

  • 02-11-2009 3:13 AM In reply to

    Re: BL5 + extra subwoofer?

    je blijft met de BL2 het probleem houden dat die langzaam is dus voor muziek

  • 02-11-2009 6:08 AM In reply to

    Re: BL5 + extra subwoofer?

    ronbeo:

    Sorry, Dave Moulton?? Hoe kom ik aan z'n email adres?

                                                                                                                                                                                                                         Dan druk je op de tekst -view all users-  rechts boven in.

    Op de pagina Discussions.

     

  • 02-11-2009 6:24 AM In reply to

    Re: BL5 + extra subwoofer?

    koning:

    Je hebt met de beolab 5 als het waren 2 subwoofers.

    2 x 2000 Watt!

    Totaal 4000 Watt!

    Waar hebben jullie het ingodsnaam nou overConfused

    Exactly my point. (maar ik zou niet overdrijven... ik zou 2x 1000W aanhalen, enkel rekening houdend met de woofers onderaan de BL5) En aangezien de specs van de BL2 minder zijn dan die van 1 enkele BL5 snap ik niet wat die zou kunnen "toevoegen"

    Surround BL9 zonder sub: mist diepgang bij films

    Surround BL9 met sub:  super combinatie bij films

    Surround BL5 zonder sub: is geen vergelijk met de BL9 + sub. Deze combiantie 'blaast' alle andere combinatie weg qua volume, bass (incl "aardbeving")

    Alle 3 de combinaties getest en beluisterd.

    BL5 + sub: ik zie er écht het voordeel niet van in (tenzij de rekening van de dealer)

    The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

  • 02-11-2009 6:39 AM In reply to

    Re: BL5 + extra subwoofer?

    Vandaag B&O Hilversum gebeld. Toevallig iemand die trainingen geeft in system3. Het system3 geeft het .1 signaal als er geen subwoofer is geselecteerd door naar de lab's5. Dat het toevoegen van een subwoofer in mijn opstelling geen toegevoegde waarde heeft moge duidelijk zijn! Maar daar waren wij met z'n allen wel uit.....

    Dus mijn vraag is helemaal(en met een perfecte uitleg en een leuk gesprek) beantwoord door B&O!

    Maar gaf toch wel een leuke discussie hier!Smile

Page 1 of 2 (33 items) 1 2 Next >