in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 12-14-2008 7:48 PM by DoubleU. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-12-2008 2:06 PM

    Probleem met CD speler Beosound 4

    Ik heb woensdag een Beosound 4 aangeschaft in Nederland, en heb 'm meegenomen naar India, waar ik woon. Nu lijkt de CD speler echter niet goed te werken. Na 'load' en 'cd' weigert hij de ingelegde CDs, en vraagt ie wederom om 'load cd'.

    Heeft iemand hier ervaring mee? Het lijkt er op dat de CD niet goed 'valt' in de houder, er is geen enkele 'klik', en als ik niet oppas glijdt de CD zo uit het apparaat. Misschien is er iets verschoven tijdens transport (als handbagage mee weliswaar, voorzichtig). Misschien is de lens vies of beinvloed door het temperatuurverschil (van 0 graden naar 30, met een erg hoge luchtvochtigheid hier)?

    Muziek via extern en SD werkt erg fraai, maar ik wil uiteraard de CD ook werkend krijgen. Terug naar de dealer is wat moeilijk voor me dus enig advies zou enorm op prijs worden gesteld!

    Martijn

  • 12-12-2008 5:43 PM In reply to

    Re: Probleem met CD speler Beosound 4

    Je mag je beroepen op de wereldwijde garantie van bang&olufsen
  • 12-12-2008 11:48 PM In reply to

    Re: Probleem met CD speler Beosound 4

    Vanochtend speelde hij eindelijk een CD. Maar begon vervolgens over te slaan, en daarna weigerde hij weer elke CD. Dus mechanisch is alles toch in orde, maar is de lens vuil of speelt de luchtvochtigheid 'm parten.

    De dichtsbijzijnde dealer is 1500 km hiervandaan, dus advies over het gebruik of schoonmaken van de Beosound 4 onder extreem vochtige / tropische omstandigheden blijft meer dan welkom. Andere CD/DVD spelers hebben hier wel altijd gewerkt, maar die waren lokaal aangeschaft dus wellicht aangepast aan de omstandigheden.

  • 12-14-2008 11:29 AM In reply to

    • Ericvr6
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • The Netherlands
    • Posts 205
    • Bronze Member

    Re: Probleem met CD speler Beosound 4

    Ha Martijn zit er niet nog een transport beveiliging op? heb je de dealer in holland al over gebeld? Sommige cd starten ook wel eens moeilijk heb je meerdere geprobeerd?

    suc 6 eric

     

  • 12-14-2008 3:24 PM In reply to

    Re: Probleem met CD speler Beosound 4

    Hallo Eric,

    Ik heb de dealer gebeld en die gaf aan dat hij het zonder meer zou moeten doen, na maximaal twee uur acclimatiseren. Ik heb zeker een dozijn CDs geprobeerd. 's Ochtends vroeg, nadat ie een paar uur van netspanning af is geweest, speelt hij in eerste instantie een CD, maar slaat daarna snel over en weigert vervolgens alles de rest van de dag.

    Er zijn een handvol dealers in India, echter alle nogal ver weg. Ze geven aan dat de B&O apparatuur gewoon in de tropen werkt, en dat het transport de unit waarschijnlijk van slag heeft gebracht. Ze kunnen hem hier repareren en zullen dan de benodigde componenten niet in rekening brengen. (Maar wel het uurloon, en ik moet het apparaat komen brengen, een reis van 1500 km. Aangezien ik het apparaat vijf dagen geleden gekocht heb is dit nogal frustrerend. Ik had 'm moeten uitproberen voor vertrek, maar pakte 'm liever niet uit.)

     

  • 12-14-2008 6:05 PM In reply to

    Re: Probleem met CD speler Beosound 4

    Je apparaat moet feilloos werken waar ook ter wereld. Evenzeer het uurloon dient B&O te vergoeden
  • 12-14-2008 7:48 PM In reply to

    Re: Probleem met CD speler Beosound 4

    Waarom kan het apparaat niet terug gestuurd worden naar de dealer of desnoods rechtstreeks naar Naarden, met Fedex of UPS? Dan zien ze daar toch ook wel op de teller dat een DOA (dead on arrival) is? Ik zou toch echt een nieuwe eisen. Transportkosten neem je desnoods dan maar voor lief, maar ook dat zou vergoed moeten worden, vind ik. Al is het maar de helft.

Page 1 of 1 (7 items)