in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 12-11-2008 3:28 PM by ligth011. 8 replies.
Page 1 of 1 (9 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-11-2008 3:49 AM

    diverse vragen over beovision 7-32"

    door de huidige inruil actie van b&o wordt het mogelijk interessant om de switch te maken naar flatscreens. ik zou dan een mx 4000 en mx 7000 vervangen naar een flatscreen wil. de mx 7000 gaat dan naar een andere ruimte waar nu nog een 2e mx 4000 staat. deze kan dan worden ingeruild). 

    ik wil op de tv's i.i.g. op een playstation 3 en wii kunnen aansluiten en verder moet het beeld beter zijn dan die van de huidige mx'en.

    van de beovision 8 was ik qua beeld en afwerking niet helemaal enthousiast. dan spreekt de beocenter 6-26 mij meer aan, maar die heeft weer geen hdmi. wel dvi-d maar dat geeft weer gehannis met mogelijkheden van de playstation 3, althans als ik de diverse fora moet geloven. 

    blijft eigenlijk over de beovision 7-32. het lijkt me het meest up-to-date product van b&o en geeft qua aansluitingen geen probleem.

    maakt het veel uit of ik dan de beolab 7-1 neem of als alternatief de beolab 3. de laatste is qua prijs iets duurder maar hoe is het met het geluid ?

    wat is wijsheid ? 

    n.b. een 7-40 is wegens de beschikbare ruimte geen optie. 

    dank voor jullie reacties, michiel 

  • 12-11-2008 5:15 AM In reply to

    Re: diverse vragen over beovision 7-32"

    De BeoVision7-32 heeft geen HDMI. Alleen o.a. DVI en component aansluitingen.

    Zie specificaties: http://www.bang-olufsen.com/UserFiles/File/ts/BeoVision7_en.pdf

  • 12-11-2008 7:47 AM In reply to

    Re: diverse vragen over beovision 7-32"

    ja bedankt, daar kwam ik vanmorgen dus ook achter. de beocenter 6-26 en beovision 7-32 zijn dus qua optimale aansluiting van de playstation 3 zo ongeveer een beetje hetzelfde. 

     

    en dan kun je vanaf de playstation 3 naar de beovision 7-32 waarschijnlijk het best een component aansluiting gebruiken......? 

  • 12-11-2008 1:29 PM In reply to

    Re: diverse vragen over beovision 7-32"

    mhoutman:

    ik wil op de tv's i.i.g. op een playstation 3 en wii kunnen aansluiten en verder moet het beeld beter zijn dan die van de huidige mx'en.

    van de beovision 8 was ik qua beeld en afwerking niet helemaal enthousiast. dan spreekt de beocenter 6-26 mij meer aan, maar die heeft weer geen hdmi. wel dvi-d maar dat geeft weer gehannis met mogelijkheden van de playstation 3, althans als ik de diverse fora moet geloven.

    Gewoon een hdmi-dvi kabel voor het beeld. Dat geldt voor zowel de 6-26 als de 7-32. Voor het geluid kun je verder analoog L/R aansluiten.

    Wil je 5.1 geluid, moet je een convertor voor de PS3 van optical naar coaxiaal hebben die 2 tientjes kost. Maar deze optie is verder alleen interessant als je meerdere speakers hebt.

    mhoutman:
    maakt het veel uit of ik dan de beolab 7-1 neem of als alternatief de beolab 3. de laatste is qua prijs iets duurder maar hoe is het met het geluid ?

    De beovision 7 wordt geleverd met de beolab 7-1, die betere specs heeft als de beolab 3.Wink
  • 12-11-2008 1:41 PM In reply to

    Re: diverse vragen over beovision 7-32"

    DoubleU:


    De beovision 7 wordt geleverd met de beolab 7-1 Wink

    nou volgens mij mag je daar wel aardig voor bijbetalen  

    als bezitter van de beolab 5 spreekt de beolab 3 mij nou eenmaal wat meer aan dan het ontwerp van de  7-1 of 7-4 die buiten de tv uitsteken.

  • 12-11-2008 2:29 PM In reply to

    Re: diverse vragen over beovision 7-32"

    Dus je hebt 2x Beolabjes 5? Cool Hoe passen die dan in het verhaal. En wil je dan een beolab3 onder je tv hangen?

    Ik kan het allemaal niet meer rijmen.Hmm  Smile

  • 12-11-2008 3:00 PM In reply to

    Re: diverse vragen over beovision 7-32"

    okay, ik moet misschien wat duidelijker zijn.

    in diverse ruimten staat b&o apparatuur. niet in een link systeem maar daar is nou eenmaal ooit voor gekozen. de beolab's 5 staan nu in een ruimte waar we mogelijk een mx 8000 willen vervangen voor een flatscreen. (de mx 8000 kan dan weer intern verhuizen.

    echter we zijn wel gebonden aan de bestaande inrichting van de zitplaatsen. gezien de plaats van de beolab 5 zullen deze geen aktieve rol spelen als geluidsbron voor de tv. 

    in 2 andere ruimten willen we mogelijk de mx'en ook door een flatscreen vervangen. toen ik de beovision ooit voor het eerst met de beolab 7-1 daaronder zag vond ik dat vreselijk lelijk. dat de luidspreker - buiten de tv - uitsteekt vond en vind ik nog steeds niet echt mooi.....maar mogelijk moet ik daar wat aan wennen. tevens geeft de kleur van het 7-32 frame en de 7-1 ook een verschillend optisch effect.

    het ontwerp van de beolab 3 spreekt mij wel aan en die zouden wij aan weerszijde kunnen plaatsen. dit dan i.p.v. de beolab 7-1

      

  • 12-11-2008 3:27 PM In reply to

    Re: diverse vragen over beovision 7-32"

    heel grappig double u met je beolabjes 5

  • 12-11-2008 3:28 PM In reply to

    Re: diverse vragen over beovision 7-32"

    volgens zijn alle  schermen aangesloten met dvi
Page 1 of 1 (9 items)