Hi Guy, ik vermoedde het al, je hebt de pech het oude type te hebben.....bij deze mijn mening en ervaring met RL 60 (en 60.2 voor wat het hoog etc betreft), het is altijd moeilijk want het hangt af van wat je standaards en eisen zijn (ik bedoel: er zijn mensen zat die het verschil niet horen en/of alles prachtig vinden, maar mijn werk is geluid dus mijn lat ligt wat hoger....:) :
-het ontbreken van detail viel me gelijk op na een set 60.2 aangesloten te hebben: veel wollig laag en geen detail.
-het ontbreken van (sub-) laag bij jouw oude type wordt bijna altijd veroorzaakt door de weggerotte basradiator in het linker deel van de box: het beruchte foam-rot zorgt dat het radiator paneel los komt te liggen, mensen halen ze er soms wel eens uit, en daarmee is je sub-laag dus weg.
De B&O 'fix' is wat er later ook met type 60.2 gebeurt is: radiator eruit en vaste plaat met basreflex poort erin.
Dus kijk bij de jouwe eerst eens of (de restanten van) een losliggende of ontbrekende plaat er is.
Volgens mij is die kit van B&O nog wel te bestellen (vast paneel + baspoort) maar voor een prijs die die boxen verre van waard zijn....(ik heb zelf zo'n rotte set 60's staan, wie ze wil kan ze zodoende kado krijgen...).
Ook denk ik dat iets van Visaton erin mikken weinig gaat helpen: B&O kennende hebben ze er best fatsoenlijke kwaliteit speaker-units in gestopt (en uitgemeten dat die, in combinatie met de radiator een behoorlijk bereik hebben).
Je moet het natuurlijk zelf weten of je er geld in wilt steken om ermee te experimenteren maar mijn advies zou zijn als je goedkoop iets beters wilt: setje S45.2 of P45, zien er wat bejaard uit maar kosten bijna niks en zijn echt stukken beter dan die RL's, echte zonde om tijd/geld in te stoppen m.i.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen met de bas-radiator (of wellicht het ontbreken ervan....). :)