in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 12-27-2007 7:53 AM by HarleyD. 31 replies.
Page 1 of 2 (32 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 12-18-2007 12:16 PM

    De kogel is door de kerk !

    De BV-8-32-wit gaat de deur uit !

     Ik ben echt voor het supermooie uiterlijk gevallen , maar het innerlijk is niet mijn ding !

    Ik ga de tv niet afkraken , want het is op zich een prima ding , alleen niet voor een doorgewinterde Beofiel als ik .....

    Ik wil aspirant kopers dan ook zeker niet afschrikken en zeker wanneer teletekst een bijzaak voor je is , is dit een prima tv !!

    ps: BV-8-32 is niet te koop !

     

  • 12-18-2007 12:38 PM In reply to

    Re: De kogel is door de kerk !

    eduard:
    Ehhhh... hamer??

     Een moker Stick out tongue

  • 12-18-2007 1:12 PM In reply to

    • juhe
    • Not Ranked
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 13
    • Bronze Member

    Re: De kogel is door de kerk !

    Wat is er mis met de teleteks?????
  • 12-18-2007 1:50 PM In reply to

    Re: De kogel is door de kerk !

    juhe:
    Wat is er mis met de teleteks?????

    Echt mis is er niets mee , het is alleen minder uitgebreid dan bij andere modellen .

    Ik zal mijn nadelen wat betreft de Tv eens op een rijtje zetten :

    Het niet volledig functioneren met de HDR-1 ( de beeld formats moeten handmatig bij gesteld worden )

    De HDR timer niet rechtstreeks meer in kunnen stellen vanuit teletekst  !

    Wanneer je door teletekst heen wil lopen eerst naar het juiste kanaal gaan om dan de teletekst te kunnen bekijken , terwijl bij andere modellen je  gewoon via teletekst op kanaal klikt en meteen de juiste teletekst voor je neus hebt ( begrijpt iemand het nog ?)

    De iets wat tragere communicatie tussen de Beo-4  en de BV-8 ( ik ga ongeveer net zo snel over het toetsenbord van de beo4 heen als de gemiddelde typiste over haar toetsenbord  van de tekstverwerkerWink .....en de tv kan dit soms niet bijbenen )

    De iets minder sterke ontvangst van het IR signaal , niet ernstig , maar als je iets anders gewens bent valt dit wel op .

    Het lijkt nu alsof ik alleen maar negatief ben over de BV-8-32-wit , maar dit is absoluut niet het geval , ik denk dat de meeste personen het een top tv zullen vinden en zonder vergelijk  mijn bevindingen hier boven beschreven niet eens opgemerkt hadden !

    De tv is aanzienlijk goedkoper als bijv een BV-7-32 en dit is gewoon merkbaar in mijn b&o-ogen .....Wink

     

     

     

  • 12-19-2007 4:09 AM In reply to

    Re: De kogel is door de kerk !

    Je hebt hem niet erg lang gehad... Wat had je hiervoor, trouwens? Een MX of BV6? En eigenlijk ben ik ook wel benieuwd naar de TV die je hiervoor in de plaats gaat nemen.

    Beoworld's twenty-eighth ninth prize winner and fifty-first second prize winner. Best £30 I've ever spent!

  • 12-19-2007 6:26 AM In reply to

    Re: De kogel is door de kerk !

    Ik had hiervoor een MX-8000 in de slaapkamer hangen , maar daarmee kon ik geen Beomedia in het link systeem bedienen , vandaar mijn keuze voor een "platte" tv .

    De nieuwe slaapkamer tv  wordt hoogst waarschijnlijk een BV-7-40 ( secondlife)  ......

  • 12-19-2007 12:09 PM In reply to

    Re: De kogel is door de kerk !

    eduard:
    Mijnheer GJ heeft er nog een staan, second life!

    I now .....heb hem gister avond nog mogen aanschouwen ..!

  • 12-19-2007 12:25 PM In reply to

    • juhe
    • Not Ranked
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 13
    • Bronze Member

    Re: De kogel is door de kerk !

    Wanneer je door teletekst heen wil lopen eerst naar het juiste kanaal gaan om dan de teletekst te kunnen bekijken , terwijl bij andere modellen je gewoon via teletekst op kanaal klikt en meteen de juiste teletekst voor je neus hebt ( begrijpt iemand het nog ?)

    Beste HarleyD, nee dit gedeelte begrijp ik niet. Als ik teletekst wil zien van de nos, ga ik naar NED 1,2of3, klik op text van de AB en geef het paginanr op. Wat is hier anders?

  • 12-19-2007 12:40 PM In reply to

    Re: De kogel is door de kerk !

    juhe:

    Wanneer je door teletekst heen wil lopen eerst naar het juiste kanaal gaan om dan de teletekst te kunnen bekijken , terwijl bij andere modellen je gewoon via teletekst op kanaal klikt en meteen de juiste teletekst voor je neus hebt ( begrijpt iemand het nog ?)

    Beste HarleyD, nee dit gedeelte begrijp ik niet. Als ik teletekst wil zien van de nos, ga ik naar NED 1,2of3, klik op text van de AB en geef het paginanr op. Wat is hier anders?

    Ik vond het zelf ook niet echt duidelijk .........

    Als je nu teletekst Rtl-4 aan het kijken bent en je besluit naar Ned-1 tekst te gaan .....dan hoef je bij de latere types b&o tv  niet eerst op tv te drukken en over te zappen naar het juiste kanaal , maar dit doe je in teletekst zonder eerst over te hoeven schakelen van Teletekst naar Tv .

    Deze functie zit zo ongeveer op alle b&o tv's vanaf +/- bj-2002 ..........behalve op de BV-8 .

  • 12-19-2007 1:45 PM In reply to

    Re: De kogel is door de kerk !

    Klinkt als een geval van verkeerde zuinigheid van de kant van B&O. Jammer...

    Beoworld's twenty-eighth ninth prize winner and fifty-first second prize winner. Best £30 I've ever spent!

  • 12-19-2007 2:19 PM In reply to

    Re: De kogel is door de kerk !

    Het is gewoon jammer marcel,maar als je niet tevreden bent doe je de beste keuze om hem weg te doen anders blijf je er aan ergeren.
  • 12-20-2007 3:18 AM In reply to

    Re: De kogel is door de kerk !

    HarleyD:

    De BV-8-32-wit gaat de deur uit !

     

    Toch nog een witte kerst buiten....!

  • 12-20-2007 3:26 AM In reply to

    • Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

    Re: De kogel is door de kerk !

    Dat probleem met de HDR1 heeft mijn Avant ook: het formaat moet handmatig bijgesteld worden. Hoewel programmeren via Teletekst niet zo mooi gaat als bij de BV7 is het wel mogelijk: in plaats van de programmanaam zie je de naam van de zender in de lijst. Werkt dit bij de BV8 niet op deze manier? Jammer dat hij je niet bevalt want het is wel een mooi toestel!

    Bart

  • 12-20-2007 8:09 AM In reply to

    Re: De kogel is door de kerk !

    Bart:

    Dat probleem met de HDR1 heeft mijn Avant ook: het formaat moet handmatig bijgesteld worden. Hoewel programmeren via Teletekst niet zo mooi gaat als bij de BV7 is het wel mogelijk: in plaats van de programmanaam zie je de naam van de zender in de lijst. Werkt dit bij de BV8 niet op deze manier? Jammer dat hij je niet bevalt want het is wel een mooi toestel!

    Bart

    Klopt ,

    Avant Rf dvd , neemt de programma namen niet over , maar de formats werkten bij mijn Avant met HDR-1 wel gewoon , dus dit is een software kwestie .

    De BV-8-32 timer kun je totaal niet programmeren via teletekst .

    Ik vind het ook erg jammer , qua uiterlijk is de tv super !

     

  • 12-20-2007 12:35 PM In reply to

    • juhe
    • Not Ranked
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 13
    • Bronze Member

    Re: De kogel is door de kerk !

    Na een nachtje al slapende liggen nadenken kom ik er toch nog even op terug. Als ik nu uit telekst wil, druk ik op exit, ga naar het gewenste kanaal, druk text in en geef het paginanr. aan. Dus wat is het verschil, ik kan, voor zover ik weet niet vanuit teletekst overschakelen.
  • 12-20-2007 4:14 PM In reply to

    Re: De kogel is door de kerk !

    Welke tv heb je ?
  • 12-20-2007 4:39 PM In reply to

    Re: De kogel is door de kerk !

    Kom er net achter dat de TV ook geen pincode beveiliging heeft ...heel vreemd !
  • 12-21-2007 3:56 AM In reply to

    Re: De kogel is door de kerk !

    HarleyD:
    Kom er net achter dat de TV ook geen pincode beveiliging heeft ...heel vreemd !

    Pincode beveiliging is naast software ook een hardware ontwerp gedeelte. Mijn indruk is dat het budget en de business case niet toeliet de hardware aan te passen omdat er geleund wordt op het chassis van het Aziatische merk SCHERP. (Als ik goed geïnformeerd ben) Er daar is niets mis mee!

     

    Wel denk ik dat het spel tussen vragen en brengen tussen dealer en klant goed moet verlopen. Vraagt de klant om pincode beveiliging bij de BV8 en anderzijds het actief informeren van de dealer door de klant?

     

    Met de product pagina op Beoworld kunnen we ervoor zorgen dat de goede feiten beschreven staan.

    ( Eduard en Ignace kunnen jullie PIN code beschrijving toevoegen bij de BV8? )

     

    Groet, Robert

  • 12-21-2007 4:22 AM In reply to

    Re: De kogel is door de kerk !

    In het begin werden de beolab 5 ook niet geleverd met pin,kan het ook niet zo wezen dat over een paar weken wel de pin word ingevoerd?
  • 12-21-2007 5:34 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: De kogel is door de kerk !

    -multimedia Robert-:

    ( Eduard en Ignace kunnen jullie PIN code beschrijving toevoegen bij de BV8? )

    Ja, ik kan tekst aanpassen,

    wat is de correcte tekst - PIN code beveiliging ja/nee ?  

     

  • 12-21-2007 5:57 AM In reply to

    Re: De kogel is door de kerk !

    -multimedia Robert-:

     

    Wel denk ik dat het spel tussen vragen en brengen tussen dealer en klant goed moet verlopen. Vraagt de klant om pincode beveiliging bij de BV8 en anderzijds het actief informeren van de dealer door de klant?

     

    Met de product pagina op Beoworld kunnen we ervoor zorgen dat de goede feiten beschreven staan.

    ( Eduard en Ignace kunnen jullie PIN code beschrijving toevoegen bij de BV8? )

     

    Groet, Robert

    Ik begrijp helemaal niets van dit verhaal ???

    Zit er volgensMM Robert nu wel of geen pincode op de tv ?

  • 12-21-2007 7:13 AM In reply to

    Re: De kogel is door de kerk !

    HarleyD:

    Ik begrijp helemaal niets van dit verhaal ???

    Zit er volgensMM Robert nu wel of geen pincode op de tv ?

    Hoi Harley,

     

    Sorry dat ik niet duidelijk ben. Mijn dealer vertelde maanden geleden tegen me dat er geen pincode beveiliging in de BV8 zit. Ik heb net de handleidingen vergeleken tussen de BeoVision 8 en Beocenter 6. De pincode wordt niet beschreven in de handleiding van de BV8.

     

    Is mijn Pincode tekst over de software/hardware wel duidelijk?

     

    Groet, Robert

     

Page 1 of 2 (32 items) 1 2 Next >