Tja, als het goed is hoop ik dat er nog steeds B&O geselecteerde buizen gebruikt worden, maar ze zijn natuurlijk wel afhankelijk van wat er op de markt nog aangeboden wordt aan nieuwe buizen dus of die norm nog zo ligt als vroeger...(want nu komen die buizen uit Tjechie geloof ik: LG-Philips).
2 jaar geleden heb ik bij mijn T8300 (100Hz avant) zelf de buis vervangen door een B&O versie (want ik wilde natuurlijk wel die kwaliteit) maar vind het beeld toch ook niet om over te gillen, bij veel wit in beeld trekken er kleurvlekken in het beeld b.v.
Even bellen met B&O nl leerde mij dat dat ''normaal'' is, maar bij mijn oude 94 avant (met nog prima buis, volop licht/contrast) heb ik dit niet...
Dus ik vrees dat de eerdere kwaliteitsnorm wel eens niet altijd meer gehaald zou kunnen worden gewoon door het gebrekkige aanbod van buizen (alleen jammer dat er nog wel die prijs voor gevraagd wordt....), het zou wel netjes zijn als men dit van te voren mee deelde (als het zo is) en dus ook de prijs naar gelang maakt :).